Voorstellen Frieda

Frieda64

New member
Hoi,

Ik ben Frieda, 49 jaar en ik houd mij bezig met gezondhed en voeding.

Vandaar dat ik op deze site terecht ben gekomen. Op dit moment eet ik koolhydraatarm en ook nog vegetarisch.

Met vriendelijke groet,

Frieda

 
Koolhydraatarm is goed, vegetarisch niet. Maar hoe krijg je het voor elkaar om als vegetarier kh-arm te eten? Een vegetarisch voedingspatroon is per definitie koolhydraatrijk, omdat koolhydraten het domein van het plantenrijk zijn (zij slaan zonlicht en CO2 op als suikers en gebruiken deze als brandstof). Eet je soms heel weinig?

Mike

 
Koolhydraatarm is prima, maar waarom vegetarisch ?....het lijkt mij dat dit dan niet de juiste forum voor jou is.

Jakob

 
Koolhydraten bestaan voor een deel uit vezels en voor een deel uit suikers. Ik eet voornamelijk de koolhydraatarme groenten.

 
Humm ik ben maar een leek, maar 1 van de 'grondwetten' van de Weston Price principe is dat je veelvuldig dierlijke eiwitten tot je neemt om zo je lichaam optimaal te kunnen voeden met mineralen en vitamines. Als je vegetarisch bent en blijft, dan, lijkt het mij, is dit forum geen geschikt medium om specifieke informatie te halen met betrekking tot jouw dieet. Just my 2 cents.

Ik ben overigens wel met je eens dat je hier veel info kan halen over complicaties/symptomen en hoe het menselijk lichaam werkt. De aangedragen oplossingen voor complicaties/symptomen, daar zal je minder aansluiting bij vinden en in jouw oplossingen/theorieen erover minderen gelijkgestemden. Vandaar ook de reacties van de anderen.

 
Hallo Frieda64,

Welkom op dit forum, ik ben het met Boerenkaas eens wat betreft het vegetarisme.

Je bent natuurlijk ook welkom als vegetariër alleen is dat wat WAPF betreft geen optimale keuze voor gezonde voeding.

Je moet dan vlees gaan vervangen door andere dingen zoals noten die veel fytinezuur bevatten en (veel) omega 6.