Voorstellen Floor

G

Guest

Guest
Omdat ik al even hier mee lees en enorm veel nuttige informatie lees,

zal ik me toch maar even voorstellen, voordat ik vragen ga stellen ;-)

Ik ben niet heel erg een forum mens maar goed dat geeft niet, op zoek naar gezondheid zijn wel allemaal denk ik?

Ik heb zo'n drie jaar geleden heel kort maar erg heftig een eetstoornis gehad en lichamelijk zo ingestort

dat ik daar nog nooit bovenop ben gekomen. Ben bij dr Musarella geweest en volg die behandeling nog steeds

en ik ben ook enorm opgeknapt al, ik kwam denk ik wel van ver qua bijnieren en schildklier maar het duurt echt extreem lang.

Ik zou zo graag normaal willen leven en werken maar helaas zit het er nog niet echt in alhoewel als het zo door gaat er binnenkort gelukkig wel het moment komt dat ik voor mezelf kan gaan beginnen!

Slik hydrocortison en medicijnen voor mn schildklier.

En mn voeding heb ik al zo'n anderhalf jaar geleden aangepast, en het lukt me aardig om me daar aan te houden

omdat ik enorme problemen heb met mn bloedsuiker, ik dacht dat het van mn bijnieren kwam maar ik heb toch steeds het idee dat er nog iets anders zit ofzo, wat ik ook eet, het blijft een probleem en ik moet echt iedere twee uur eten. wat soms gewoon niet handig is maar goed en ik moet echt altijd iets van koolhydraten hebben anders word ik heel erg naar.

Het is niet dat ik er behoefte aan heb of zo maar anders heb ik gewoon totaal geen concentratie bij in mn hoofd etc..

Ik kan ook maar beperkte dingen eten omdat mn bloedsuiker echt extreem gevoelig is.

Het is al wel heel erg verbeterd met vorig jaar maar het blijft aanwezig.

Maar nu wilden ze in het z'huis een drie dagen vastenproef doen maar aangezien ik niet het idee heb dat mn bijnieren dat aan kunnen kwam ik in mijn zoektocht hier uit :)

Verder zou ik in het dagelijkse leven als het me lukte om te werken.. fotograaf en creatief ondernemer zijn.. o ja ik ben nog maar 26.

 
welkom Floor, in jouw verhaal ook veel herkenning.. Je bent niet de eerste hier met een ES verleden.

Goed dat je bewust met je gezondheid aan de slag bent gegaan.
Quote:
Ik zou zo graag normaal willen leven en werken maar helaas zit het er nog niet echt in


Waar heb je last van, wat zijn je klachten dat dit niet mogelijk is? Wat heeft dr Museralla al gedaan?

Hoop dat je veel aan het forum hebt!

 
NIET gaan vasten! Gezien je bloedsuikerissues houd je het nog geen dag vol, laat staan 3! Het is ook bijzonder gevaarlijk als je zulke problemen hebt met hypoglykemie! Je hebt helemaal gelijk als je denkt dat je bijnieren dit niet aankunnen!

Je hebt je lichaam een enorme schok toegebracht 3 jaar geleden, waar het nog steeds niet voldoende van is hersteld. Je hebt je voeding anderhalf jaar geleden aangepast. Wat zijn de belangrijkste veranderingen die je hebt doorgevoerd? Je zegt dat je bloedsuikerissues hebt, ongeacht wat je eet. Dat waag ik zeer te betwijfelen, ik denk dat je (onbewust) nog steeds verkeerde voedselkeuzes maakt waardoor je je herstel in de weg zit.

Laatste vraag: Wat heeft Musarella allemaal bij je geconstateerd en voorgeschreven?

Mike

 
Hey Floor,

Nog iemand van mijn leeftijd, altijd erg leuk om te lezen. Hoe ziet je voedingspatroon er nu uit dan? Je geeft wel veel klachten aan en waar je problemen mee hebt maar als we niet kunnen lezen wat je allemaal door de dag door eet, is het lastig om advies te geven :) Succes in ieder geval!

 
Bedankt voor jullie reacties!

Wat Musarella heeft geconstateerd is een te laag cortisol, DHEA, schildklierhormonen T3 en T4, en nog andere hormonen te laag, zoals oestrogeen, progesteron en groeihormoon.

En veel vitamines en mineralen die tekort waren maar die zijn al heel eind verbeterd. En totaal geen darmflora, en ook dat is al wel verbeterd gelukkig. Ik slik nu dus Hydrocortison en Armour Thyroid en DHEA.

De armour heeft wel ontzettend veel verbeterd, alleen zou ik meer nodig hebben maar dat trekken mn bijnieren simpelweg niet.

Wat wel heel opvallend is, is dat ik dagen heb dat ik me heel redelijk voel, dan is mn bloedsuiker ook veel stabieler.

En soms heb ik dagen dat het lijkt alsof mn bijnieren helemaal niet meewerken en soms mn schildklier die tegenwerkt. en het gekke is dus dat dat vaak in een zelfde patroon is in mn menstruatiecyclus, dus vaak op dezelfde dag. dus het komt wel behoorlijk bij mn hormonen vandaan.

Maar goed wat eet ik op een dag? Het maakt natuurlijk zeker wel heel erg uit wat ik eet want als ik eet zoals ik vroeger at dan zou het vele malen erger zijn. Maar soms maakt het dus niets uit, dan eet ik (voor mijn idee) heel goed en toch stuitert mn bloedsuiker op en neer. Zelfs als ik groenten eet.

Ik eet veel hetzelfde omdat dit tot nog toe het beste heeft gewerkt, maar alle feedback is welkom want soms weet je het gewoon niet meer wat nu goed is, omdat iedereen om je heen (behalve thuis dan) echt denkt dat je gek geworden bent door zo te eten.

Ontbijt meestal een pannenkoek gebakken van kikkererwtenmeel dik besmeerd met kokosolie of ghee en vaak een gekookt ei of kipfilet.

Lunch vaak een smoothie (avocado,kokosvet, kaneel, chlorella, spirulina, colostrum, soms bladgroenten maar nooit kool en eiwitpoeder, soms ook een rauw ei)

Daarbij neem ik dan een zelfgebakken cracker van kokosmeel 50% en boekweitvlokken 50%.

Avond vlees of vis met groenten en vet eroverheen dat wissel ik af met kokosvet, palmolie, olijfolie.

Maar zelfs van veel groenten heb ik echt last en dan doe ik er echt behoorlijk wat vet overheen. Groenten gaan sowieso lastig anders had ik dat meer tussendoor ook gegeten.

Tussendoor eet vaak zelfgebakken koek van havervlokken of boekweitvlokken en geraspte kokos met wat noten soms wat amandelmeel. Ik heb al veel uitgeprobeerd en uiteindelijk hierop uit gekomen. Dus ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Fruit eet ik bijna nooit.

 
@fatsnotbad, trouwens fijn om te horen dat mn intuïtie klopt want veel mensen om je heen vinden echt dat je moet doen wat het ziekenhuis zegt, maar als ik dat had gedaan was ik ws nog veel zieker..;-)

Maar pas had ik buikgriep en kon toen echt niet eten en de eerste dag was ik zo ziek met koorts en toen bleef voor het eerst in drie jaar tijd mn bloedsuiker helemaal stabiel voor een dag!! Dat was zo typisch en ook een hele aparte gewaarwording, het was zo relaxt ondanks dat ik griep had.. daarna waren mn bijnieren helemaal op leek wel maar het was wel apart.

 
Floor,

Ik zie toch nog wel de nodige koolhydraten, hoor! Crackers van kokosmeel en boekweitvlokken, koeken van havervlokken of boekweitvlokken. Vooral de dag beginnen met

Daarnaast zie ik heel veel anti-nutrienten, met name fytinezuur. Fytinezuur zit in het kikkererwtmeel, de boekweitvlokken, havervlokken, het amandelmeel. Je smoothie met bladgroenten bevat naar alle waarschijnlijkheid ook antinutrienten zoals oxaalzuur of goitrogenen (schildklieronderdrukkers).

Ik mis ook vet vlees en vette zuivel in het rijtje. Je eet weliswaar veel plantaardige vetten (olijfolie, kokosolie, palmolie) en wat dierlijke vetten (ghee), maar die dierlijke component is vooral een bron van eiwitten bij jou, niet van vet. En het zijn juist de dierlijke vetten die zo helend zijn! Het is dierlijk verzadigd vet en cholesterol dat de hormoonklieren voedt en heelt. Je zou kunnen denken aan rauwe melk of aan orgaanvlees. Ook amandelmeel en kikkererwtmeel is rijk aan eiwitten. Er zijn ondersteunende vetten nodig voor de eiwitvertering, anders kost het o.a. veel schildklierhormoon om de eiwitten te verteren.

Je onvermogen om groenten goed te verteren heeft te maken met cellulose. Waarom dan rauwe groenten in een smoothie drinken? Het lijkt er ook op dat je een lekke darm hebt of op z'n minst een ontstoken of beschadigde slijmvlieslaag rondom de darmen. Vreemd dat Musarella dit niet heeft geconstateerd. Ik denk dat jij voor je voedselkeuzes je meer zou moeten laten inspireren door het GAPS-dieet. Verder zou je bij koolhydraten ook eens kunnen denken aan glutenvrije granen en zoete aardappel. Voor je bijnieren en je maagzuur is het van belang dat je Keltisch zeezout gaat gebruiken. Je schildklier zal ook blij zijn met die extra mineralen!

Bedenk goed dat de twee pijlers van het onderzoek van Weston Price zijn: vetten en mineralen. Dat zijn nu net de twee componenten die ik onvoldoende terugvind in jouw voeding.

Mike

 
Mike, bedankt voor het meedenken! Ik heb veel vragen en zal het niet met alles eens zijn maar ben vastbesloten om nu eindelijk de ideale voeding te vinden waar ik gezond op ga worden!

Ik zal bovenaan beginnen, ik weet eerlijk gezegd echt niet of het echt veel koolhydraten zijn want als ik een cracker eet dan is het maar een cracker bijv. die bestaat dan voor 50% uit boekweitvlokken. Zo doe ik het met de koekjes ook altijd, 50% vet en/of eiwitten erbij. Je hebt toch ook koolhydraten nodig? Maar hoeveel? Ik heb een tijd echt minder koolhydraten gegeten maar eigenlijk trokken mn bijnieren dat niet. Zeker in de ochtend heb ik het echt nodig, omdat ik me 's morgens altijd het meest beroerd voel.

Het zou dus beter zijn om te minderen met kikkererwtenmeel, boekweit/havervlokken en amandelmeel, waar zou ik nog meer mn koolhydraten uit kunnen halen ipv dit?

In mn smoothie gaat maar heel sporadisch bladgroenten hoor en zeker geen kool, maar waar zit oxaalzuur in?

Aan welk vet vlees kan ik denken? idd dat eet ik niet zo vaak, wel eet ik af en toe kippenlever.

Zuivel neem ik idd niet, omdat ik al een hele tijd geleden gestopt ben met gluten (bijna) en zuivel en daardoor enorm, mentaal vooral qua concentratie, opgeknapt ben met behulp van LDN. Ik heb nog een blauwe maandag aan de Ritalin gezeten maar dat ging niet, gelukkig achteraf. En dit is een heel aardig alternatief. Dus over zuivel ga ik even rustig nadenken omdat ik niet weet hoe dat gaat vallen. Orgaanvlees, is dat dus lever of is er ook nog wat anders? Ik eet wel veel eieren. Ook rauw.

Zou het dan goed zijn om iets minder eiwitten te eten? ben altijd zo bang voor mn spieren die ik al bijna niet meer heb ivm de HC.

Zou dat de vertering zijn dan met die groenten? Ik bedoel dat na het eten van groenten mn bloedsuiker meer schommelt.

Musarella zei alleen dat mn darmen te schoon waren en dus helemaal geen darmflora had wel zei hij dat ik niet zoveel slijmvlies had rondom mn darmen maar deed er verder niets mee. Alleen hoog gedoseerde probiotica.

Ik heb me dus wel verdiept in het GAPS-dieet en een tijdje geprobeerd om die soepen te eten van/met schenkel en goed gekookte groenten en veel vet erin maar dat ging echt helemaal niet. Ik begrijp dat ook echt niet. Ik moest juist weer heel snel eten daarna en het leek alsof mn bloedsuiker meer schommelde ervan. Wat doe ik daarin dan niet goed?

Keltisch zeezout gebruik ik al een tijd! Ik drink geen water meer zonder zout ;-)

Ook neem ik appelazijn voor mn maagzuur.

Vetten vind ik prima om meer te eten maar mijn probleem zit m vooral in hoe en wat voor koolhydraten kan ik daarbij nemen omdat ik anders mn bloedsuiker niet op peil houd lijkt wel.

Sorry als ik er teveel over uitweid maar het gekke is dus dat ik niet alleen de symptomen heb van een schommelende bloedsuiker maar vooral zo naar in mn hoofd word, moeilijk te omschrijven maar het is vooral mn concentratie die wegzakt. Ik heb bijv ook nooit honger meer.

 
Wat zuivel betreft: verdiep je in rauwe melk.

Yoghurt/slagroom.

Ik eet 3 x per dag groente, vooral gesmoord/gebakken. Ui/plaatjes wortel of biet/paksoi/prei/paddestoelen/raapsteeltjes/bosuitjes/boerenkool etc

Gebakken in ghee/roomboter en iedere dag eierdooiers erdoor.

In de avondgroente altijd vlees/vis of lever.

In het begin at ik nog boekweitvlokken in de yoghurt/speltkiembrood/zuurdesembrood(vanMenno).( soms quinoa/rijst) Momenteel helemaal geen granen meer.

Zuur fruit in de appelsmoothie, met vetten erdoor(kokosolie/olijfolie) en kruiden.

 
@ Dirtsa, ga ik doen verdiepen in rauwe melk, staat me niet tegen ofzo hoor maar ook rauwe melk bevat toch caseïne?

Nou ja ik ga is even zoeken. Ooit gehoord van exorfinen?

Dat zou ik dus het liefst zo doen, 3x per dag groente eten!

Maar op een of andere manier trek ik het daar dus niet op, waar dat precies aan ligt begrijp ik niet..

Gaat het goed nu je geen granen meer eet?

Fijn dat je laat zien wat je eet!

 
Quote:
Ik heb een tijd echt minder koolhydraten gegeten maar eigenlijk trokken mn bijnieren dat niet. Zeker in de ochtend heb ik het echt nodig, omdat ik me 's morgens altijd het meest beroerd voel.


Dit betekent dat je na een nacht vasten dus wakker wordt met een megalage bloedsuikerspiegel. Waarschijnlijk moet je ook vrijwel meteen eten na het wakker worden, anders gaat het fout, of niet? Jij doet er verstandig aan ALLE maaltijden (incl. tussendoortjes) te laten bestaan uit vetten, eiwitten en koolhydraten (in die volgorde). Zorg ervoor dat je elke 2 uur wat eet, al is het maar iets kleins, en ook dit moet bestaan uit vetten, eiwitten en koolhydraten. Om de bloedsuikerspiegel 's nachts stabiel te houden nog voor het slapen gaan een klein hapje eten dat eveneens bestaat uit vetten, eiwitten en koolhydraten.

Slaap jij 's nachts wel goed in of goed door? Mogelijk word je door een te lage bloedsuikerspiegel zo onrustig dat je een of meerdere keren wakker wordt en in een alerte adrenalinestaat verkeert. Hoe laat ga jij naar bed? Zorg ervoor dat je voor 23.00 u in bed ligt, liefst een uur eerder. Zelfs als je dan moeilijk in slaap komt is het belangrijk om te rusten. Zorg er bij voorkeur voor dat je tussen 7.00 u en 9.00 u 's ochtends slaapt. Als dit niet kan i.v.m. werktijden doe het dan in het weekend of op vrije dagen, als het wel kan. Rust is sowieso van het uiterste belang, dus dwing jezelf niet om aan lichaamsbeweging te doen. Wandelen is prima, maar maak van geen enkele vorm van beweging een prestatieslag. Verzuren jouw spieren door beweging?

Quote:
Het zou dus beter zijn om te minderen met kikkererwtenmeel, boekweit/havervlokken en amandelmeel, waar zou ik nog meer mn koolhydraten uit kunnen halen ipv dit?


Die vraag is al beantwoord in mijn vorige post: glutenvrije granen (rijst, quinoa, boekweit, gierst) en bataten (zoete aardappels).

Quote:
In mn smoothie gaat maar heel sporadisch bladgroenten hoor en zeker geen kool, maar waar zit oxaalzuur in?


Spinazie en rabarber bevatten veel oxaalzuur. Rauwe cacao eveneens.

Quote:
Aan welk vet vlees kan ik denken? idd dat eet ik niet zo vaak, wel eet ik af en toe kippenlever.


Quote:
Orgaanvlees, is dat dus lever of is er ook nog wat anders?


Lever, niertjes, hart, darmen, tong, zwezerik. Het zgn. 'afvalvlees'.

Quote:
Zuivel neem ik idd niet, omdat ik al een hele tijd geleden gestopt ben met gluten (bijna) en zuivel en daardoor enorm, mentaal vooral qua concentratie, opgeknapt ben met behulp van LDN.


Welke zuivel nam je voorheen tot je? Mogelijk reageer je goed op rauwmelkse zuivel, bijv. rauwe melk en rauwmelkse kaas. Mogelijk ook niet, dat is voorzichtig uitproberen. Vermijd in ieder geval gepasteuriseerde zuivel. Zelfgemaakte kefir van rauwe melk, als dit goed voelt en valt, zou geweldig zijn, omdat je dan ook maar liefst 60 stammen probiotische bacterien toevoegt aan je darmen uit een voedingsbron en geen supplement!

Gluten zou ik inderdaad vermijden en wel helemaal. Ik begrijp dat je dit nog niet helemaal doet en je kunt hiermee je heling vertragen of zelfs verhinderen. Vandaar dat glutenvrije granen als bron van koolhydraten een goed alternatief zou zijn. Vooral het eiwitrijke quinoa is aan te bevelen. Ook nog eens zo gemaakt, want je bereidt het als couscous. Heerlijk met kokosolie en Keltisch zeezout eroverheen!

Quote:
Zou het dan goed zijn om iets minder eiwitten te eten? ben altijd zo bang voor mn spieren die ik al bijna niet meer heb ivm de HC.


Zorg ervoor dat iedere maaltijd eiwitten bevat, maar altijd meer vet dan eiwitten en minder koolhydraten dan eiwitten. Breekt die HC spieren af? Zou je er dan nog mee doorgaan? Dit klinkt niet gezond! Waarom schrijft dr. M. niet dierlijk bijnierextract voor i.p.v. HC? Dat is een stuk milder en werkt misschien wel net zo goed, zo niet beter. Overigens heb je M. daar niet voor nodig want je kunt het gewoon zelf kopen zonder doktersrecept. Ik vind deze de beste.

Quote:
Zou dat de vertering zijn dan met die groenten? Ik bedoel dat na het eten van groenten mn bloedsuiker meer schommelt.


Wat is je eigen ervaring? Heb je daar wel eens op opgelet? Zo niet, let er dan nu wel op. Als je groenten onvoldoende verteert is het als bron van koolhydraten dus niet toereikend. Dat zijn groenten sowieso niet, je moet daarnaast andere bronnen van kh hebben, zeker in jouw geval.

Quote:
Musarella zei alleen dat mn darmen te schoon waren en dus helemaal geen darmflora had wel zei hij dat ik niet zoveel slijmvlies had rondom mn darmen maar deed er verder niets mee.


Ik kan me herinneren dat Pinklady dit op het Hormonale Disbalansforum ook al zei van zichzelf. Ik vind dit een heel vreemd verhaal. Pinklady, als je meeleest, ben jij niet ook een patient van dr. M. of geweest? Als dr. M. de gezamenlijke connectie is, dan is hij de eerste dokter in Nederland, misschien wel ter wereld, die patienten heeft met GEEN darmflora! Ik waag dit zeer te betwijfelen!

Quote:
Ik heb me dus wel verdiept in het GAPS-dieet en een tijdje geprobeerd om die soepen te eten van/met schenkel en goed gekookte groenten en veel vet erin maar dat ging echt helemaal niet. Ik begrijp dat ook echt niet. Ik moest juist weer heel snel eten daarna en het leek alsof mn bloedsuiker meer schommelde ervan. Wat doe ik daarin dan niet goed?


Je hebt niets fout gedaan. Je bent de zoveelste die crasht op dit protocol, omdat het qua kh teveel leunt op alleen groenten en groenten moet je alleen niet meetellen. Als je voor je kh uitwijkt naar glutenvrije granen dan kan dit ook niet, omdat dat weer polysacchariden zijn, maar het is desondanks wat ik voorsta. 'GAPS Plus' noem ik het maar. Ook jij crasht als vrouw op dit protocol. Ik zie vrouwen op dergelijke protocollen hopeloos stranden. Idem met bijv. Atkins en dr. Frank. Mannen trekken dat meestal nog wel, maar vrouwen voor geen meter!

Quote:
Vetten vind ik prima om meer te eten maar mijn probleem zit m vooral in hoe en wat voor koolhydraten kan ik daarbij nemen omdat ik anders mn bloedsuiker niet op peil houd lijkt wel.


Normaal zou ik je adviseren om niet meer dan 100 gram kh per dag te eten, maar zelfs dat zou voor jou nog wel eens te weinig kunnen zijn, gezien de schade die jij hebt opgebouwd door jezelf structureel voedsel te onthouden. Je bent niet de enige hier, zoals gezegd. Jij moet het meer zoeken in de juiste combinatie van voedselgroepen. Dus: vetten-eiwitten-koolhydraten, bij iedere maaltijd, ook tussendoortjes. Vergeet dit ook niet te eten voor het slapen gaan!

Quote:
Sorry als ik er teveel over uitweid maar het gekke is dus dat ik niet alleen de symptomen heb van een schommelende bloedsuiker maar vooral zo naar in mn hoofd word, moeilijk te omschrijven maar het is vooral mn concentratie die wegzakt. Ik heb bijv ook nooit honger meer.


Dat komt door de verregaande schade die je eetstoornis heeft veroorzaakt. Je hele honger- en verzadigingsgevoel is compleet ontregeld en zul je weer opnieuw moeten terugvinden en heropbouwen.

Mike

 
Ik ben sinds een jaar nu bezig met westonprice, en daarvoor al eliminatiedieet gehad en via orthomeluculair therapeut gewerkt aan herstel lekkende darm. Ik eet pas sinds enkele weken 3 x per dag groente, daarvoor nog wel de glutenvrije granen, kiembrood,quinoa.

Het gaat heel erg goed eigenlijk, op deze manier. Beter nog dan toen ik nog de granen at. ik zorg wel voor voldoende vetten/eierdooiers/honing in mijn water/rauwe melk/appelsmoothie.

Dus blijkbaar krijg ik genoeg koolhydraten binnen. het voelt in ieder geval erg goed.

mike geeft je erg goede tips hierboven, en ik zou zeker de tijd nemen voor alles. Denk niet in weken , begin stap voor stap en luister erg goed naar je lichaam.

Ik heb destijds ook wat vragen gesteld op hormonale disbalansforum, en door de opmerkingen over bijnieruitputting bij Mike tercht gekomen, daar ben ik echt heel erg blij mee.

Ik had gevoelsmatig erg veel twijfels bij masurella, ik heb gegoogled en vond de bloedtest erg duur en hij schrijft erg veel supplementen voor (duur ook). Ik las niet heel veel positieve verhalen, dat gecombineerd met mijn gevoel heeft mij doen besluiten geen kontakt te zoeken.

 
He echt ontzettend bedankt voor alle info, ik laat t even bezinken, duik nu mn bed in en reageer morgenochtend even! :)

 
Ha Floor! Leuk om je ook hier tegen te komen ;) Ben je nog steeds (tevreden) klant bij dr. M.? Als ik jouw verhaal over spierafbraak lees, blijf ik me altijd verbazen dat ik daar nooit last van heb gehad. Zelf ben ik altijd redelijk los omgegaan met de HC en zelfs met veel HC heb ik nog nooit last gehad van spierafbraak, ook al is me wel eens verteld dat het een bijwerking kon zijn.

Mike, klopt helemaal. Hoe hij het exact gezegd heeft, weet ik niet meer, maar inderdaad geloof ik iets in de trant van geen flora. In ieder geval weet ik wel dat er metingen naar de flora zijn gedaan en dat alle gemeten bacteriën meestal minder dan 1% van de minimale referentiewaarde waren. Daar was het op gebaseerd.

 
Dan mag ik dr. M. feliciteren, hij is de enige arts die darmfloraloze patienten in zijn bestand heeft. Als het lijkt alsof ik sarcastisch bent, dan komt dat omdat ik dat ook ben. :roll:

En ook jij zit op de HC. Heb jij uberhaupt nog spieren over dan?

Mike

 
Als je het tegen mij had: ik zit niet meer op HC hoor, Mike. Ik heb op hele hoge doses gezeten (althans, behoorlijk hoog), maar op een gegeven moment merkte ik geen positief effect meer en ben ik tegen alle adviezen in gestopt. Het was alsof HC op dat moment mijn herstel tegenwerkte, terwijl het me ooit wel echt goed op weg geholpen had. Toen heb ik meteen alles wat ik slikte afgebouwd, omdat ik ook al niet het idee had dat het werd opgenomen met mijn darmgesteldheid.

De enige reden dat ik HC wilde blijven slikken, was omdat ik hoopte dat ik mijn schildklierhormoon kon gaan opbouwen. Helaas, zelfs met hele hoge dosis HC trokken mijn bijnieren en/of lever een minimale dosis schildklierhormoon nog niet, dus toen besloot ik dat ik er net zo goed mee kon stoppen.

Maar last van spierafbraak heb ik nooit gehad.

 
@ Mike, ja als ik wakker word neem ik gelijk schildklierhormoon blijf een half uur liggen en ga gelijk eten, soms red ik dat al niet

en soms gaat het wel goed. Eerder moest ik 's nachts echt altijd eten maar dat is tegenwoordig gelukkig al over.

Ik slaap de laatste tijd wel redelijk maar wel erg onrustig en als ik eenmaal wakker ben slaap ik moeilijk weer in dan moet ik geheid iets eten. Lig altijd wel voor 23.00 in bed, het liefst ga ik om 22.00 maar dat is lastig als je je in de avond pas normaal gaat voelen ;-)

Wandelen doe ik veel met de hond, ik hoef ook idd niets anders te doen want dan heb ik dus spierpijn! Met meer schildklierhormoon was dat een poosje terug wel minder maar nu ik voor mn bijnieren geminderd ben heb ik weer meer spierpijn, eigenlijk van elke ongewone beweging..

Quote:
Die vraag is al beantwoord in mijn vorige post: glutenvrije granen (rijst, quinoa, boekweit, gierst) en bataten (zoete aardappels).



Ik wist niet echt dat zoete aardappels ook konden voor je bloedsuiker, dat komt mooi uit want die eten ze thuis hier wel vaker.

Oke ik ga dus meer vet vlees proberen en op zoek naar rauwe melk, ik ben eigelijk wel benieuwd hoe dat gaat vallen, dat zal ik gauw genoeg merken, neem al 1,5 jaar geen zuivel maar daarvoor nam ik veel kaas, daar was ik vroeger echt verslaafd aan!! EN dronk veel karnemelk en yoghurt. Maar wel allemaal gepasteuriseerd neem ik aan.

Quote:
Vooral het eiwitrijke quinoa is aan te bevelen. Ook nog eens zo gemaakt, want je bereidt het als couscous. Heerlijk met kokosolie en Keltisch zeezout eroverheen!



Dat zou wel eens een goed ontbijt kunnen worden! Hoeveel vet in verhouding moet ik eigenlijk aan denken om er dan over te doen voor je bloedsuiker? Want ik heb ook wel eens havermout geprobeerd (waarvan de zeggen dat dat goed ervoor moet zijn) Maar dat stuitert mn bloedsuiker echt alle kanten op.. Maar misschien zit ik dus ook wel eens te weinig met vet.

Maar zal eerlijk zijn ik hoop niet dat ik nog meer ga aankomen, ben de laatste tijd al zoveel aangekomen dat het niet leuk meer is, maar ja m'n gezondheid is nu wel alles waard op dit moment!

Quote:
Breekt die HC spieren af? Zou je er dan nog mee doorgaan? Dit klinkt niet gezond! Waarom schrijft dr. M. niet dierlijk bijnierextract voor i.p.v. HC?



Dat kan een bijwerking zijn, misschien heb ik me niet goed uitgedrukt, ik bedoel niet dat ik al mn spieren kwijt ben door de HC,

maar door mn eetstoornis en dat ik bang ben dat het nu meer word door de HC en dus uit voorzorg meer eiwitten eet.

Ha ha ik ben een beelddenker en dus soms niet zo goed in taal maar volgens mij valt het verder nog mee hier ;-)

Ik slik wel Cytozyme AD bij de HC, dat heb ik voor de HC ook geslikt maar ik kwam er op geen enkele manier bovenop daarom heb ik de HC geaccepteerd. En zie het als noodoplossing, in mei moet ik weer naar dr M toe dus misschien dat ik dan ga afbouwen...

Quote:
Als je voor je kh uitwijkt naar glutenvrije granen dan kan dit ook niet, omdat dat weer polysacchariden zijn, maar het is desondanks wat ik voorsta. 'GAPS Plus' noem ik het maar. Ook jij crasht als vrouw op dit protocol. Ik zie vrouwen op dergelijke protocollen hopeloos stranden. Idem met bijv. Atkins en dr. Frank. Mannen trekken dat meestal nog wel, maar vrouwen voor geen meter!



Ik vind het wel lastig om dus de glutenvrije granen te laten passen in je voeding, hoe verwerk je ze en wat kan je er allemaal mee doen? Ik ga wel even hier het forum doorspitten hoor! Maar wat ik bijv deed zoals een cracker bakken met kokosmeel en boekweitvlokken (met kokosolie en ei word het een cracker) is dat dan geen goede optie?

Nog een vraagje, als je 100 gr kh neemt, is dat dan ongeveer bijv 100 gr boekweitvlokken of de kh per 100 gr product?

Dus dan kom je op meer dan 100 gr uit. Maar dat lijkt me eigenlijk nog best veel, ik ga even goed na wat ik nu doe...

@ Dirtsa, fijn dat het nu goed gaat! Ik ben wel benieuwd wat er allemaal in je appelsmoothie zit?

Ik ga zeker de tijd nemen voor alles, aangezien elke verandering hard aankomt bij mn lichaam..

Ik heb ook vele vragen gesteld aan marja op het hormonale disbalansforum, maar ik merkte toch dat ik meer moest doen met mn voeding vandaar dat ik hier uitkwam ;-)

Tja dr. M was voor mij de enige optie om als jong iemand weer aan de slag te kunnen komen, in het ziekenhuis zeiden ze over een jaar is alles wel weer in orde, maar helaas hadden de daar geen gelijk in. Dus probeerde door de rest heen te kijken bij dr. M.

He pinklady! Ja je blijft zoeken wat je het beste kan doen he? Ik ben nog steeds bij dr M, niet als helemaal tevreden klant eerlijk gezegd, hij is mij iets te commercieel. en neemt ook weer niet alles serieus, het probleem met mn bloedsuiker bijv, zegt hij moet je gewoon toch een beetje op je eten letten, tja wat doe ik al die tijd dan al... maar ja aan de andere kant ben ik al wel een heel eind verder gekomen en het gaat nog steeds vooruit, ik heb ook wel weer mn cyclus terug en in het ziekenhuis doen en kunnen ze ook niets voor je doen. Met alles bij elkaar geloof ik er toch wel in dat het een keer helemaal goed komt!

Je slikt geen Hc dus meer? Hoe gaat het nu met je dan?

 
Quote:
Mike, ja als ik wakker word neem ik gelijk schildklierhormoon blijf een half uur liggen en ga gelijk eten, soms red ik dat al niet

en soms gaat het wel goed. Eerder moest ik 's nachts echt altijd eten maar dat is tegenwoordig gelukkig al over.

Ik slaap de laatste tijd wel redelijk maar wel erg onrustig en als ik eenmaal wakker ben slaap ik moeilijk weer in dan moet ik geheid iets eten.


Dat dacht ik al. Je bijnieren liggen helemaal op hun gat door je eetstoornis. Dat is pure roofbouw geweest en een zeer zware belasting (stress) voor je lichaam en geest.

Quote:
Wandelen doe ik veel met de hond, ik hoef ook idd niets anders te doen want dan heb ik dus spierpijn! Met meer schildklierhormoon was dat een poosje terug wel minder maar nu ik voor mn bijnieren geminderd ben heb ik weer meer spierpijn, eigenlijk van elke ongewone beweging..


Dit betekent dat je bijzonder weinig zuurstof in je cellen hebt (celverstikking) en dat er melkzuurfermentatieprocessen gaande zijn binnenin de cel. Bij 60% zuurstoftekort worden je cellen kankercellen! Dat is nu nog niet het geval maar als je zo doorgaat gebeurt dat vanzelf een keer! Ik raad je aan jezelf letterlijk te bombarderen met zuurstof in alle mogelijke varianten: waterstofperoxide, ozon, vitamine C en de combinatie van verzadigd vet met omega-3 vet (boterolie met levertraan).

Quote:
Ik wist niet echt dat zoete aardappels ook konden voor je bloedsuiker, dat komt mooi uit want die eten ze thuis hier wel vaker.


Ja, maar alleen maar met ruimschoots vet! Eet sowieso zoveel mogelijk vet, verzadigd vet welteverstaan. Zolang je niet misselijk wordt is het nooit teveel!

Quote:
Maar wel allemaal gepasteuriseerd neem ik aan.


Bij voorkeur volvet en rauwmelks. Bacterien zijn je vriend, niet je vijand.

Quote:
Hoeveel vet in verhouding moet ik eigenlijk aan denken om er dan over te doen voor je bloedsuiker?


Pas als je misselijk wordt is het teveel. Tot die tijd heb je meer nodig. Jouw lichaam moet echt een enorme inhaalslag maken en snakt naar heilzame volle vetten!

Quote:
Want ik heb ook wel eens havermout geprobeerd (waarvan de zeggen dat dat goed ervoor moet zijn) Maar dat stuitert mn bloedsuiker echt alle kanten op..


Dat verbaast me niets. Haver = koolhydraten = zetmeel = suiker.

Quote:
Maar misschien zit ik dus ook wel eens te weinig met vet.


Dat weet ik wel zeker. MEER VET!

Quote:
Maar zal eerlijk zijn ik hoop niet dat ik nog meer ga aankomen, ben de laatste tijd al zoveel aangekomen dat het niet leuk meer is, maar ja m'n gezondheid is nu wel alles waard op dit moment!


VET MAAKT NIET VET! Ik herhaal: VET MAAKT NIET VET! Zeg me na: VET MAAKT NIET VET! Het zijn o.a. al die 'gezonde' koolhydraten waardoor je aan bent gekomen, want die worden door insuline met geweld in de cellen geduwd en vervetten vervolgens de cellen.

Quote:
Dat kan een bijwerking zijn, misschien heb ik me niet goed uitgedrukt, ik bedoel niet dat ik al mn spieren kwijt ben door de HC,

maar door mn eetstoornis en dat ik bang ben dat het nu meer word door de HC en dus uit voorzorg meer eiwitten eet.


Elke maaltijd moet sowieso vetten, eiwitten en koolhydraten bevatten, dus je krijgt voldoende eiwitten binnen. Je spierafbraak komt door te weinig bouwstoffen in de vorm van vetten en eiwitten en door zuurstoftekort op celniveau.

Quote:
Nog een vraagje, als je 100 gr kh neemt, is dat dan ongeveer bijv 100 gr boekweitvlokken of de kh per 100 gr product?


100 gr. kh per dag in totaal, dus niet per product. Maar, zoals eerder gezegd, is dit voor jou niet zo interessant op dit moment. Jij moet gewoon zorgen dat elke maaltijd bestaat uit vetten, eiwitten en koolhydraten waarbij vetten de hoofdmoot zijn, daarna eiwitten en daarna koolhydraten.

Quote:
Ik heb ook vele vragen gesteld aan marja op het hormonale disbalansforum, maar ik merkte toch dat ik meer moest doen met mn voeding vandaar dat ik hier uitkwam


Quote:
Ik ben nog steeds bij dr M, niet als helemaal tevreden klant eerlijk gezegd, hij is mij iets te commercieel. en neemt ook weer niet alles serieus, het probleem met mn bloedsuiker bijv, zegt hij moet je gewoon toch een beetje op je eten letten


Marja en M. hebben elkaar gevonden en Marja stuurt iedereen als het even kan door naar M. Beiden denken uitsluitend in pilletjes, poedertjes en tabletjes, supplementen dus. Maar op elk supplement staat terecht te lezen dat ze niet de plaats in kunnen nemen van volwaardige voeding. Er is nog een hoop winst te behalen met je voeding, Floor!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan