Voorstellen Enjoy

Ja, je kleding bleekt er inderdaad door als het erop komt. Maar waterstofperoxide is ook een bleekmiddel, en dat nemen we hier op het forum ook in, dus dat hoeft het criterium niet te zijn.

 
Misschien valt het met de giftigheid inderdaad mee, maar ik heb grote twijfels. Waterstofperoxide in haarverf is ook giftig, dus er zijn wel degelijk verschillen. Er is goede waterstofperoxide en slechte. Het gaat er natuurlijk om wat er voor jou het beste werkt.

 
Enjoy,

Je maakt een ernstige denkfout. Benzoylperoxide wordt gemaakt door waterstofperoxide te vermengen met benzoylchloride. Dit doet me denken aan MMS, chloordioxide. De chloor is een gifstof, de peroxide niet. Je vergiftigt jezelf dus gedeeltelijk, terwijl je aan de andere kant geconcentreerde zuurstof toevoegt. Daarom zijn er minstens zoveel negatieve ervaringen met MMS als er positieve zijn. Je lichaam zit te wachten op de zuurstof, niet op de chloor. Chloordioxide (MMS) is eveneens een bleek- en schoonmaakmiddel. Waterstofperoxide valt in je lichaam uiteen in water en zuurstof en is dus niet toxisch. Aangezien waterstofperoxide uitwendig aangebracht ook zonder toxische chloor het gewenste effect geeft is er geen enkele reden om benzoylperoxide te gebruiken. Waterstofperoxide kan als bleek- en schoonmaakmiddel worden ingezet, maar doet zijn werk op niet-toxische wijze, tenzij je overdoseert of het combineert met schadelijke stoffen als chloor.

Mike

 
Quote:
Aangezien waterstofperoxide uitwendig aangebracht ook zonder toxische chloor het gewenste effect geeft is er geen enkele reden om benzoylperoxide te gebruiken. Waterstofperoxide kan als bleek- en schoonmaakmiddel worden ingezet, maar doet zijn werk op niet-toxische wijze, tenzij je overdoseert of het combineert met schadelijke stoffen als chloor.


Ik reinig m'n gezicht sinds een dag of vijf na met 3% (foodgrade) H2O2.

Het is héél eng voor mij om te stoppen met de BP, maar op basis van wat je schrijft Mike wil ik het toch gaan proberen. Ik hoop zó dat de acné niet terug komt!

Ik houd jullie op de hoogte.

M'n acné verergert trouwens vlak na m'n menstruatie, is dus grotendeels hormonaal, heeft het dan nog steeds met voeding te maken?

 
Quote:
M'n acné verergert trouwens vlak na m'n menstruatie, is dus grotendeels hormonaal, heeft het dan nog steeds met voeding te maken?


Ja, heeft alles met voeding te maken. Hormonale disbalans wordt veroorzaakt door voedingstekorten (vetten, mineralen, zuurstof, waterstof) en een te hoog glucosegehalte in het bloed. Hoe erger je menstruatieklachten zijn, hoe erger je er aan toe bent. Menstruatie = ontgifting.

Mike

 
Daar kan ik over meepraten, voor ik met elimineren en nu met westonprice begon, had ik extreem bloedverlies.

Bijna niet bij te houden, de verschoning.

Dat was een van de eerste dingen die verbeterde, overigens ook de hoofdpijn die erbij hoorde.

Nu is de bloeding echt spectaculair minder.

 
Quote:
Mike schreef: Hoe erger je menstruatieklachten zijn, hoe erger je er aan toe bent. Menstruatie = ontgifting.


Nu moeten we even heel serieus praten Mike, want je raakt hier iets heel actueels......

Ik ben meestal 6 à 7 dagen ongesteld, maar vorige week ging het bloedverlies (alleen lichtrood bloed) in lichte mate door en ik zit nu al op dag 15 van bloedverlies!!! Ik was van plan vrijdag naar de dokter te gaan als het niet over zou zijn. Zou het iets te maken hebben met de MSM, waardoor ik al anderhalve week diarree heb? Die nu trouwens nagenoeg over lijkt te zijn. 't Is wel héél toevallig!

En zo ja, gewoon afwachten tot het over gaat? De reden dat ik twijfel naar de huisarts te gaan is dat ik bang ben dat hij me hormonen zal geven. Nadat ik vroeger veel allergieën had die verergerden toen ik de pil ging doorslikken en grotendeels verdwenen toen ik met de pil stopte heb ik mezelf voorgenomen dat er geen hormonen meer inkomen bij me.

 
En daar heb jij weer een belangrijk punt. Wanneer mensen ernstige klachten ervaren vind ik dat ze zich tot hun huisarts moeten wenden, maar de kans is inderdaad groot dat hij/zij hormonen gaat voorschrijven en dat is niet de oplossing. Toch adviseer ik je om je te laten onderzoeken. Ik gebruik artsen altijd precies waar ik ze voor nodig heb. Mij gaat het om de diagnose, niet om de behandeling. Zodra ik een beter beeld heb van wat eraan mankeert, negeer ik de voorgestelde 'behandeling' en ga zelf op zoek.

Mike

 
Dirtsa

weer erg herkenbaar hoe je schrijft. Ook mij is verteld dat ik een progressieve aandoening heb en dus alleen maar achteruit zal gaan. Op een gegeven moment was ik nog de enige die dit niet wilde geloven. Gelukkig kom ik hier mensen tegen die geloven in herstel en het zelfgenezend vermogen van het lichaam.

Volledig genezen zou geweldig zijn maar ook toename van energie of een stukje kunnen lopen vind ik een spectaculaire genezing

André

 
Klopt helemaal Mike

het zijn nu nog momenten, soms zelfs een paar dagen, maar dat maakt me al heel blij. Het lichaam pakt het dus soms op en ik ga er van uit dat dit het nieuwe ( of liever het oude) patroon wordt.

 
YES !!!

Relax, nothing under control..........mooie uitspraak, geeft meer ruimte aan de geest

 
Mijn vriendin zei eens 'je gaat naar de huisarts en als hij je pillen voorschrijft dan neem je ze gewoon aan. Maar dat wil niet zeggen dat je ze moet slikken.' Dat vond ik wel een goeie!

 
Ik grijp maar even terug naar m'n "eigen" topic met een vraag.

Ik eet nu sinds een paar maanden weer verzadigd vet, en behoorlijk veel ook. Het bevalt me prima en ik voel me er goed bij. Ik heb haast nooit meer honger, taal nauwelijks naar zoetigheid, heb zelfs m'n geliefde pain de boulogne (meergranenbrood) bij het ontbijt vervangen door zwaar roggebrood met veel roomboter en een hele dikke plak kaas.

Nu is het zo dat ik al een paar jaar van die hele fijne blonde haartjes op m'n gezicht hebben de steeds langer schenen te worden. Eerst ging ik er met het epileerapparaat overheen maar daar kreeg ik ontstekinkjes (puistjes) van. Toen las ik dat Japanse vrouwen hun gezicht scheren met een droog scheermesje om hun huid te peelen, en dat je van het scheren van die donshaartjes dus echt geen stoppels krijgt. Vanaf dat moment schoor ik m'n gezicht om de drie dagen. Het klinkt heel gek voor een vrouw, maar ik kreeg er echt een prachtig glad en babyzacht velletje van.

Nu mijn vraag: gisteren ontdekte ik opeens dat de haartjes maar heel weinig waren gegroeid, terwijl ik al een week niet had geschoren. Het moet haast wel iets te maken hebben met m'n nieuwe eetgewoontes. Maar hoe zit dat dan? Kreeg ik die haartjes omdat ik te weinig vet at? Dat m'n lichaam een andere bescherming wilde bewerkstelligen, hoe subtiel ook? Of zou het iets met de hormoonhuishouding te maken hebben?

Het houdt me behoorlijk bezig en ik ben er natuurlijk blij mee, maar ik zou graag willen weten wat zich afspeelt in m'n lichaam.

Alvast bedankt voor het meedenken! :D

En hele fijne kerstdagen voor jullie allemaal! :D Ik zie dat het ongemerkt eerste kerstdag is geworden.

 
Die haargroei komt door testosteron. Je lichaam maakt door het nieuwe voedingspatroon minder testosteron aan en dit betekent inderdaad dat je hormonaal meer in balans komt. Goed nieuws dus zo met de kerst!

Mike

 
Ook ik zit al een paar jaar met ongewenste haartjes onder de kin, het zijn er zo weinig dat ik me er nooit druk om heb gemaakt, haal ze met pincet eruit. Het is nooit erger geworden maar het blijft wel.

Hoe zit dat dan met mannen die ineens kaal worden op hun hoofd? Schijnt een teveel aan testosteron te zijn heb ik altijd begrepen ?? Dus die mannen zijn dan ook uit balans. Dan zou je moeten zeggen dat zodra die balans zich weer hersteld ze WEER HAAR moeten krijgen.

Haargroei/ongewenste haren daar waar zie niet moeten groeien GROEIEN ze en daar waar ze mogen groeien blijven ze weg.

Als ik daar nog is een keer vat op krijgt (in verleden door antibiotica aardig wat verloren) dan gaat de vlag uit! Iemand die tips kan geven voor HAARGROEI, daar waar ze mogen groeien altijd welkom.

Ook ben ik me aan het voorbereiden om met het nieuwe jaar dus ook een nieuw dieet aan te gaan.

En wat is het beste om mee te starten : de 3% of 35% ?. Ik heb er aardig wat overgelezen maar in mijn geval heb ik toch nog graag wat advies.

Ik wil ook 1 poes van 15 geven aan het drinkwater, zij spuugt elke week wel 2 maal verschrikkelijk stinkend bruin braaksel. Een bloedonderzoek bij de dierenarts gaf geen duidelijke aanwijzing. Ik voel jammergenoeg nu wel bultjes ter groote van erwtjes, wat voor mij uit het verleden met sommige van mijn andere poezen van gemiddeld dezelfde leeftijd, duidt op borstkanker van de melkklieren.

Ageeth

 
Wat H202 betreft, ik heb de 35% gekocht en zelf de verdunning gemaakt naar 3%.( 1 op 11 of 12)

Ik ben begonnen met 3 druppels 3%, 4 x per dag en dit paar dagen aanhouden en dan langzamerhand ophogen. Nu gebruik ik druppels 35 %. Je kunt dit echt het beste zelf uitproberen. Maar het is goedkoper zelf de verdunning te maken.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.845
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan