Voorstellen en vraag leverreiniging

Evian

New member
Hallo allemaal, mijn naam is "Evian" en ben sinds kort in behandeling bij een orthomoleculaire arts ivm darmklachten.

Ik ben nu bezig aan mijn 1e leverreining volgens Andreas Moritz. Ik heb mijn eerste bitterzout om 14 u genomen (ipv 18u, de arts werkt volgens ietsje andere methode; 14u en 20u). Als ik om 17u nog geen stoelgang gemaakt had, moest ik nog eens 200 ml bitterzout (10g) innemen. Heb ik gedaan, maar weer niks. Vervolgens om 18u weer bitterzout ingenomen maar nog altijd niks. Vervolgens moet ik dan om 19u weer bitterzout innemen en dan om 20u weer. Als ik dan nog niet ben kunnen gaan moet ik vlak voor het olijfoliemengsel nog eens bitterzout innemen.

Vraag; is het een probleem als ik niet naar de wc kan vandaag? Heb schrik dat mijn stenen dan 'vast' komen te zitten ofzo.

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

 
Evian, doe je ongeveer 1 eetlepel in een glas? Ik heb geen weegschaal, maar denk dat 10 gr ongeveer een eetlepel is?

 
Ondertussen ben ik een keer kunnen gaan, om te zeggen dat ik nu 'leeg' ben, dat denk ik niet.. Ik kan normaal 1x/dag gaan, maar laatst zagen ze wel mijn rontgenfoto veel stoelgangsresidu's. En idd, ik heb in 800 ml 4 eetlepels gedaan en dat moest ik dan normaal over 4 porties van 200 ml verdelen (14-20 u en dan morgenvroeg 2x). Ik heb dus nu om 14u, 17u en 18u bitterzout genomen en dan dadelijk om 20u weer. Vind het toch wel akelig allemaal, krijg allerlei scenario's in mijn hoofd dat ik kolieken ga krijgen e.d. :D Vooral dus omdat ik niet naar de wc moet rennen..

 
Euh... Wat voor kolieken? Een darm en een steentje, ik geloof niet dat dat je probleem zal zijn. Tenminste, niet als koliekaanval. En al het bitterzout zet je galwegen open, ik heb tijdens de zuivering nog nooit een koliekaanval gehad en ik heb al heel wat meegemaakt. Daar hoef je dus niet bang voor te zijn. Sterker nog, als je een koliekaanval krijgt, neem dan bitterzout, want dan opent de galwegen wat verlichting geeft.

Na 1 keer toiletgang ben je zeker niet leeg. Komt vanzelf!

 
Ontspan! Je bent nu een keer geweest, dikke kans dat je nog een (paar) keer moet gaan. Je galwegen zouden nu open moeten staan, dus dik voor mekaar. Het bitterzout is om de stenen goed af te kunnen voeren, anders neem je de komende dagen s' ochtends nog een glas water met bitterzout na het opstaan om de boel nog een beetje door te spoelen. Succes en houd ons op de hoogte!

 
Ik was t ontspannen vergeten hoor Tanja! Maar ik ben het helemaal met haar eens. Hou je gemak, doe het rustig aan. Morgen laat je ons vast en zeker weten dat je een burning ass hebben en zal je van ons medeleven krijgen. Want velen kennen het gevoel en dat is niet prettig. Geniet dus nog even van een tot nu toe rustige avond :D

 
Nou, had er mij wel meer bij voorgesteld. De galsteentjes waren superklein en heb er maar een stuk of 7 in totaal gezien. Verder heb ik nu weer heel erg last van een pijnlijke, opgezette buik. Dit is ook mijn hele probleem, hetgene waarvoor ik het alternatieve pad bewandel. Mijn buik is bijna altijd opgezet, lijk heel vaak wel 6-7 maanden zwanger. Soms gaat dit gepaard met pijnlijke steken. Nu heb ik gisteren amper iets gegeten (rijst met wat groenten) en weeral een gigabuik. Word er stilaan echt moedeloos van...

 
In het boek van Morritz staat dat je soms pas de derde reiniging stenen gaat verliezen. Er zijn nou eenmaal geen korte routes als het gaat om genezing. Ik vindt het wel jammer dat je niet gelijk een goede oogst had. Dat is wel een een stuk gemotiveerder voor de volgende keer.

Wil je ons vertellen wat het is dat je dagelijks eet? Een vriendin van mij kon dat ook hebben, die buik. Kwam dan vanuit t niets. Bij haar is een oplossing alle granen laten staan. Laat dat nou ook een onderdeel zijn van hoe we hier eten op t forum :D

 
Net nog eens naar de wc gegaan en dat ging gepaard met toch een 20 tal kleine steentjes :)

Wat ik eet:

's morgens havermout met lijnzaad, zonnebloempitten, chiazaad, handje noten en wat pure chocoladestukjes, met rijstmelk (sinds 2 maanden ongv, hiervoor at ik special K met halfvolle melk)

Tussendoor meestal appel

Lunch: salade op werk (hiervoor at ik crackers of boterhammen met kaas) samen met een kiwi.

Meestal heb ik na de lunch een heel opgezette buik. Ook nu dat ik mijn boterhammen al 2 maanden heb vervangen door salade.

Tussendoor: peer of nectarine of ander fruit.

's Avonds: een gewone aardappelen, vlees/vis, groente maaltijd, soms volkoren rijst met kip, dan weer eens volkoren pasta met spek en tomatensaus,..

In het weekend wel eens een pizza of frietje of iets anders ongezond :)

Maar ik kan er echt geen maat op leggen. Neem nu gisteren, ik heb enkel 4 lepels havermout met water gehad en dan 's middags witte rijst met groenten. En dan het bitterzout natuurlijk. Tegen 17u had ik weer een gigabuik.

Heb nu wel volgens de alternatieve voedingsdeskundige waar ik sinds kort ga een stoelgangsstaal moeten opsturen maar die resultaten weet ik (hopelijk) volgende week pas. Maar het is echt om moedeloos van te worden. Speld-in-een-hooiberg-gevoel.

 
Ik denk dat je niet ontevreden hoeft te zijn over je eerste resultaat! Ga vooral door totdat je schoon bent :D

Je bent hier op een weston pirce forum en wij hebben een totaal andere manier van eten. Kijk eens rond op de site van Poekie, www.voedingisgezondheid.nl

Voor mij persoonlijk was het de combinatie van leverzuivering en deze manier van eten die mij weer in staat stelde om goed te functioneren. De reinigingen alleen boden voor mij geen verlichting.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan