voorstellen en tevens mijn (bekopte, ahum) verhaal.

benbijnier

New member
hallo,

mijn naam is ben, man, 49 jaar.

ik probeer mijn verhaal zo kort mogelijk te maken maar je begrijpt dat 15 jaar ellende niet simpel op 1 a4tje te schrijven is :).

het verhaal is in 3 periodes opgedeeld.

mijn verhaal tot begin augustus 2012.

voor 1998 was ik een gezonde sterke vent met een goed conditie, zelden verkouden of griep.

in 1998 begonnen mijn vage klachten met steeds vaker diarree/breierige ontlasting en veel niezen, mijn klachten zijn daarna langzaam uitgebreid met onderstaande klachten;

het niet herstellen van de spieren, steeds stijver/moe worden juist door belasting spieren/lijf,

snel moe, steeds zwakker wordende spieren,‎licht in het hoofd, snel en veel zweten, extreem koud hebben en met zweet erbij helemaal niet meer warm kunnen worden,

allergieën, maar niet medisch aantoonbaar, reageren op alles wat in de lucht zit zoals pollen, rook, uitlaatgassen, parfums, stof, huisdieren, etc,

soms erge benauwdheids/astma-aanvallen, vaak (chronisch) bovenste luchtwegontsteking plus alle holtes,

super slecht korte termijn geheugen, super slecht contentratievermogen, absoluut niet meer kunnen plannen,

erg stressgevoelig bij de minste stress,

extreme geurovergevoeligheid,

altijd diarree of altijd breierige ontlasting,

vaak darm/buik krampen, hele gevoelige taille/buik, kan geen druk/strakke kleding op taille/buik verdragen (momenteel minder last),

regelmatig erge zit-pijnen botpijn,

erg branderige voeten (zit de hele dag met blote voeten, kan geen sokken verdragen als ik zit),

wazig zien, kleine letters niet meer kunnen lezen, niet meer kunnen focussen,

mijn accu laadt dus niet of bijna niet op, dus ik moet steeds zuiniger met mijn energie omgaan.

in het jaar 2000 na totale burnout in ziektewet/wao/ww/geen uikering en niet meer werkzaam sindsdien, ben nu 13 jaar thuis en mijn gezondheid/conditie is een aflopende zaak, ondanks zeer vele pogingen om conditie op peil te houden maar telkens averechts effect in de vorm van meer moe, zwakker, stijver worden, immuunreacties.


nieuwe symptomen er bij gekregen sinds begin augustus 2012 (ontstaan door gebruik tramadol een jaar lang).

paniek/angststoornissen, erge druk bovenbuik, geen eetlust, afvallen, zeer onbestemd eng gevoel, licht in hoofd, ijskoud (vooral voeten), erg benauwd, erge verstopte neus, zweten, heftige onrust,

korte termijn geheugen en concentratie super slecht (was/is al slecht de laatste 10 jaar maar nu erbarmelijk), problemen met woord-vinden.

het gevoel hebben dat mijn hersenen aan het vergiftigen zijn (afvalstoffen die mijn lever/gal niet kunnen verwerken in bloedbaan o.i.d. ?), bezig met overleven.

medicijnen/vlees lokken binnen 1 a 2 dagen bovenstaande klachten uit sinds augustus.

alle medicijnen geven extreme bijwerkingen (dat is al sinds ongeveer 12 jaar alleen nu nog veel heftiger en gebruik nu dus geen enkel medicijn meer behalve ursocholzuur).

bilirubine direct is flink gestegen en bilirubine totaal zakt sinds augustus.

opvallend is dat mijn bilirubine direct waarde sinds augustus (het begin van mijn nieuwe problemen) is verdubbeld of zelfs meer,

sinds 2001 was die al constant hoog (5) is 6 keer gemeten sinds 2001, maar sinds augustus 13 en 10 !

bilirubine totaal is ook sinds 2001 veel te hoog (constant op 47) maar sinds september aan het dalen (34 en 42).

leverwaarden alat/ggt blijven te hoog ondanks geen alcohol/geen roken, bewust eten vanaf 2003.

extreem toenemend koudegevoel in het algemeen en erge problemen met

temperatuurwisselingen.

kan niet doorslapen, te korte nachtrust (hooguit 4 tot 5/6 uur als ik geluk heb), slaap wel goed in (dit is sinds augustus, voorheen had ik geen probleem met lang doorslapen).

word dus ook sinds een jaar of 10 niet meer uitgerust wakker.

vaak (bijna altijd) met erg verstopte neus/slijm/volle kop wakker worden.

verzuurd lichaam, zuurgraad urine blijf rond de 5.9 schommelen ondanks geen verzurend voedsel, inspanning, en geen medicijnen.

tanden/nagels worden slechter terwijl ik altijd een erg goed/sterk gebit had.

regelmatig ontzettend moe en erg koud (moet dan gewoon ff gaan slapen) telkens 1 tot 2 uur na eten.


de hoofdpunten nu;

nu op dit moment is het allemaal een stuk minder slecht geworden als afgelopen jaar,

regelmatig na het eten van bepaalde voeding erge druk/steken bovenbuik/lever/gal en soms links net onder de 1e rib (pancreas ?).

slapen gaat nog steeds erg slecht, te kort, niet uitgerust,

word in het algemeen gek van de kou (overdag) terwijl iedereen in een t-shirt loopt,loop ik als een eskimo gekleed, de kou gaat echt mijn leven beheersen, zit ook de hele dag met een fleece-deken thuis ondanks hoge temperaturen,

ontlasting blijft altijd breierig/dun maar wel regelmatig (1 tot 2 x pd),

eet maar 1x per week vlees want vaker/meer vlees geeft weer paniek/angst/onbestemd gevoel, (het word wel al weer beter)

sinds een maand of 6/8 regelmatig een echt depri gevoel ( heb ik nog nooit eerder gehad).

nog steeds imuunreacties op alles (vooral nu de pollen).

begin ook weer aan te komen, ik was 20 kilo afgevallen sinds augustus vorig jaar.

ik hou het hier ff bij, heb de helft nog niet genoemd .

alvast bedankt voor moeite om dit te willen lezen.

o ja, ik vermoed dat ik ernstige bijnier problemen heb en wou mij daar op gaan richten, en dat wil ik heel simpel houden want ik kan totaal geen stress/grote veranderingen aan, dus stapje voor stapje anders word het meteen chaos in mijn hoofd.

ik wil ook graag dat bitterzout proberen ?

groeten ben.

 
Hallo Ben, ik hoop dat je van lezen houd en daar niet te moe voor bent. Je hebt al heel wat te verduren gehad. Is er ooit al eens naar de schildklier gekeken? Extreem koud zeg je. En bij wie ben je al onder behandeling geweest? Alleen huisarts? Alleen regulier? Zal wel niet, als ik jouw verhaal zo lees. Hou je van de zon, er komen warme dagen aan. (vit. D) Ik ken geen andere reden dan de schildklier voor kou. Maar ik ben geen dokter. Misschien zijn hier mensen die dit herkennen. Ik hoop dat je hier aanknopingspunten vind voor je gezondheid.

 
Ik heb even gegoogeld op ïk heb het koud. Vit. B-12 tekort, hormonen, schildklier, bloedarmoede. Als je al zo lang klachten hebt zou dit toch allemaal al eens moeten zijn nagekeken? Roken? Alcohol? Als je gaat slapen, neem lekker een kruik. Bij ursocholzuur zag ik diaree-klachten staan. Is je ontlasting al eens nagekeken? Bij powerdetox.nl verkopen ze Darmmanagement. Ik ken het produkt en heb nog nooit iets beters kunnen vinden. Vraag een proefverpakking en leg je probleem uit. Lukt het niet dan stuur ik je wat. Slaap lekker.

 
Tanja zegt;

Hallo Ben, welkom.

Hoe ben je hier terecht gekomen, lees je al een tijdje mee? via google ben ik hier terecht gekomen en ik lees al een poosje mee, het meeste wat over gal lever en bijnieren gaat.

De vraag is natuurlijk: wat heb je al die tijd gegeten en gedronken?

heb afgelopen 10 jaar heel bewust altijd op verzadigde vetten gelet, zo veel mogelijk mager gegeten, altijd de e-nummers in de gaten gehouden en veel water gedronken 3 tot 4 liter pd, maar dat heeft mij dus niets gebracht.

sinds een paar maanden heb ik het roer omgegooid en ben nu juist verzadigde vetten gaan eten.

mijn eetpatroon als volgt;

1 beker bio-bietensap met lecithine-granulaat+ theelepel olijfolie, de bietensap wissel ik af met bio-grapefruitsap.

1.5 liter thee getrokken van reinigingsthee en blaas/nierthee,ik gebruik al jaren geen suiker meer dat is puur gif, als de thee op is gaat de thermoskan vol met warm water, dus met de thee mee gerekend drink ik 3 tot 4 liter water pd.

ik eet nu per dag 6 tot 8 sneetjes volkoren brood (ik kan niet zonder brood) met bio-roomboter+beleg,

savonds gekookte bio-aardappels met bio-groenten geprakt met olijfolie en wat stevia vloeibare zoetstof , het kooksap drink ik ook op,



Heb je het e-book van Mike over bijnieruitputting al gelezen? nee, nog geen fut voor, dit reageren hier op het forum kost mij al veel energie.

en als supplementen gebruik ik momenteel;

3xpd 20 druppels stinkende gouwe,

1xpd 1 capsule mariadistel,

1xpd 1 capsule glutathione,

1xpd 1 capsule mk-7,

2xpd 1 capsule curcumine,

1x savond 900mg ursocholzuur,

1x savonds orthica probiotica,

dit slik ik meestal zolang het goed gaat maar vaak gaat het niet goed en stop ik met alle supplementen om de organen weer even rust te geven en daarna weer voorzichtig beginnen, ik wissel ook af met andere supplementen.


 
Hallo Ben,

Wat bedoel je met bitterzout proberen?

Ik mis in je eten de dierlijke vetten en vlees/is/eieren. Daarnaast eet je heel veel koolhydraten wat waarschijnlijk er ook voor zorgt dat je zo moe bent na het eten.

Waarom neem je zoveel vocht tot je?

De enige goede stevia is de groene stevia. De rest is bewerkte troep en net zo slecht als alle andere suikervervangers.

Een makkelijke manier om je bijnieren te ondersteunen is dmv dierelijke adrenal. Te bestellen bij Iherb.

 
Suiker is gif, schrijf je, maar je drinkt wel bietensap. Suiker wordt gemaakt van suikerbieten, dus om aar het sap van te drinken en daarmee vloeibare suiker naar binnen te werken, lijkt me nogal tegenstrijdig met hoe je over suiker denkt. Lecithine is sojarommel, een afvalproduct van de productie van soja-olie dat als 'health food' wordt verkocht. En dan die vrachten volkoren graanproducten die je op een dag naar binnen werkt, boordevol fytinezuur en onverteerbare, houtachtige vezels...je zit nog volop in je vegetarische denken en het doet je bijnieren zeker geen goed!

Mike

 
Hoi Ben,

Grappig, je schrijft dat je heel snel moe bent maar je schrijft wel enorme lappen met tekst. dat kan ik weer helemaal niet ( ook niet lezen ). Zo zie je maar dat elke vermoeidheid ook weer anders is.

Je hebt vast in het verleden bloedonderzoeken laten doen. Wat kwam er dan uit mbt schildklier ? En bloedarmoede ? B12 tekort ?

 
Alexandra zegt;

Hallo Ben,

Wat bedoel je met bitterzout proberen? tegen galstenen, heb kleine galstenen.



Ik mis in je eten de dierlijke vetten en vlees/is/eieren. geloof me, ik ben van nature een hele grote vlees eter, momenteel eet 1xpw vlees anders beginnen de paniek/angststoornissen en heel onbestemd gevoel als ik weer meer vlees eet (maar het wordt al beter), eitjes eet ik ook af en toe.

Daarnaast eet je heel veel koolhydraten wat waarschijnlijk er ook voor zorgt dat je zo moe bent na het eten. ik ga ff heel eigenwijs zijn, voor mijn ziek zijn at ik zowat het dubbele en toen werd ik nooit moe na het eten ?

Waarom neem je zoveel vocht tot je? vaak last/pijn onderrug/nieren, prostaat, urineweg-ontsteking, dus als ik minder drink vaak pijn en moeite met plassen.

 
Met allerlei vage allergien en vermoeidheidsverschijnselen denk ik maar 1 ding : glutenintolerantie.

Uiteraard raken je bijnieren daarna ook uitgeput, want ook voedingsstress is stress maar ik zou maar eens poosje beginnen met radicaal te stoppen met alles waar gluten inzitten. Al is het maar eens om te zien hoe je erop reageert. Daar gaat je geliefde brood.

 
En dan begrijp ik nog steeds niet wat je met het bitterzout wil. Bitterzout is geen suppelement dat werkt tegen galstenen. Lossen er niet van op, helpt de vorming niet tegen te gaan.

Vooral doorgaan met minimaal vetten, veel koolhydraten, geen vlees/bottenbouilon eten. En je zal in no time net als ik een jaar geleden 24/7 gaan ervaren. Ik was onwetend, jij alleen maar eigenwijs. Er is in deze geen middenweg, of je gaat voor gezondheid of je blijft aanmodderen. Aan jou de keuze. De basis is voeding en daar schort nog veel aan.

 
fatsnotbad zegt;

Suiker is gif, schrijf je, maar je drinkt wel bietensap. Suiker wordt gemaakt van suikerbieten, dus om aar het sap van te drinken en daarmee vloeibare suiker naar binnen te werken, lijkt me nogal tegenstrijdig met hoe je over suiker denkt. niet bij stil gestaan maar ik gebruik het omdat het zeer goed voor de lever zou zijn (volgens deskundige).

je zit nog volop in je vegetarische denken en het doet je bijnieren zeker geen goed. rustig maar mike, je bent een beetje erg heftig in jouw oorlog tegen de vegatariers m.i, ik ben alles behalve een vegatarier en ook nooit geweest :).

Mike

 
Zonne zegt;

Hoi Ben,

Grappig, je schrijft dat je heel snel moe bent maar je schrijft wel enorme lappen met tekst. dat kan ik weer helemaal niet ( ook niet lezen ). Zo zie je maar dat elke vermoeidheid ook weer anders is.hallo zonne, ik word echt wel keimoe,het meeste is knip en plak werk, ook dus mijn voorstelverhaal, dat heb ik uit mijn dagboek wat ik dagelijks bij hou.

maar ik kan je vertellen dat het nu momenteel aardig begint te tollen in mijn kop van de reacties die ik nu heb gegeven en van het concentreren en ga dus nu ook stoppen want trek dat ook niet meer, maar wou dit nog even kwijt,groeten ben.


 
Wat betreft mijn 'oorlog tegen vegetariers', lees ook mijn verslag van het Raw Food Festival van gisteren:

https://www.fatsforum.nl/topic/raw-food-festival

Raw Food is nu zo populair aan het worden, en daarmee ook het veganistische gedachtengoed, dat het barstte van de kraampjes van gloednieuwe producenten die inspelen op een gigantische groeimarkt. Verdiep je in Agenda 21 van de VN. Deze propageert global warming, gekoppeld aan vegetarisme, gekoppeld aan eliminatie van kleinschalige veehouderijen. We hebben hier zeker met een oorlog te maken, een van donker vs. licht. Helaas is de duisternis vermomd als licht en ik zie het als mijn taak om deze te ontmaskeren.

Technisch gezien ben jij heel lang geen vegetarier geweest, maar wel de semi-vegetarier die westerse overheden van ons willen maken, middels hun voedingsrichtlijnen (Schijf van 5). Jij zit daar nog volop in en bent nog onvoldoende in staat om feiten van fictie te onderscheiden. Dit zijn de feiten:

https://www.fatsforum.nl/topic/goed...ial-to-heal-the-adrenals-and-prevent-cavities

Mike

 
@Alexandra

pfffffffff, als je nou goed leest waarom ik geen/weinig vlees eet zou je niet zo reageren ?

tjesus wat een heksenjacht.

 
@fatsnotbad,

nogmaals, ben geen vegatarier en ook niet semi en ook niet voor 10% !!!!!!!!!!!

ik eet weinig/geen vlees omdat ik sinds vorig jaar augustus last kreeg van angst/paniekstoornissen en heel onbestemd gevoel, dat is getriggerd door de tramadol gebruik.

ik ben er toen langzaam achter gekomen dat eten van vlees ook deze angst/paniekstoornissen en heel onbestemd gevoel veroorzaakten.

nu eet ik 1 pw vlees en probeer dat op te bouwen maar heb al een paar keer gemerkt dat het fout gaat als ik meer vlees eet, snap je het nu ?

dus het is geen kwestie van niet willen maar niet kunnen !!

dus hou aub over op te suggereren dat ik vegatarier ben, ik word hier flink zuur van en ik kom hier om geholpen te worden en niet om een hoek in gedrukt te worden.

hoop dat ik duidelijk ben voor iedereen.

maw, als ik kon, dan at ik vanaf vandaag elke dag een kilo vlees maar mijn lichaam staat dat niet toe. punt, einde wat dit onderwerp betreft hoop ik.

 
Nee hoor, zeker niet het einde van de discussie! Ik was ook een gedwongen vegetariër door mijn 24/7 pijn, wat niet wegneemt dat als je daadwerkelijk je voedingspatroon omgooit je dus wel klachtenvrij kunt worden. Jij kiest er voor om deze semi-vegatarische leefwijze te verdedigen, want het doet je zoveel goeds. Nou, volgens mij brengt het je verder de vernieling in.

Blijft staan, je eet veel te veel koolhydraten, vloeibare suiker en veel te weinig dierlijke vetten. Daarmee ga je je klachten niet verbeteren, alleen maar verergeren. Jij wil geholpen worden? Dat gaat niet lukken. Er is er maar eentje die je kan helpen en dat ben je zelf. Ik kan je alleen maar meegeven wat mijn eigen ervaringen zijn en als die boodschap je niet aanstaat, gewoon negeren :D Niets mis mee hoor!

Om vlees te kunnen verteren zal je je maagzuur op orde moeten brengen, je lever en galblaas moeten reinigen en je alvleesklier ondersteunen. Je bijnieren ondersteunen door dierlijke supplementen en je algehele gezondheid ondersteunen door vet, vet en vet.

Troebele appelazijn en sole voor je maagzuur, grote Lever&Galzuivering voor je lever en galblaas, bica voor je alvleesklier, adrenal voor je bijnieren. En in plaats zo af te geven op onder andere mijzelf kan je ook vragen, wat kan ik doen zolang ik het vlees nog niet verdraag? Nou, ga aan de rauwe melk, grasboter, bottenbouilon en dat alles zo veel mogelijk. Om maar wat te noemen.

 
Ben,

Hier zeggen we waar het op staat en als je hier niet mee om kunt gaan kun je beter een ander heenkomen zoeken. Jij maakt alles persoonlijk, waardoor je je aangevallen voelt. Jammer, want je schrijft dat je hulp nodig hebt. Een van de beste manieren waarop je geholpen kunt worden is dat je geconfronteerd wordt met jezelf en de verkeerde patronen die je hebt opgebouwd, zodat je het roer om kan gooien. Hiervoor zul je je ego opzij moeten zetten, anders is het voor jou zinloos om hier nog langer actief te zijn. Als je dit persoonlijk opvat, zul je dit lezen als een oproep om op te zouten, maar dat is het niet. Je bent van harte welkom, maar als de rechtstreeksheid die we er hier op nahouden niet aankan of aanwil, houdt het op.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan