Voorstellen: Ellen

JES

New member
Hallo mensen,

Ik ben Ellen, 28 jaar en moeder van een dochtertje. Aan de ene kant ben ik blij dit forum ontdekt te hebben, aan de andere kant: als ik deze dingen eerder had geweten was het fijn geweest. Maar goed, ik heb het nu ontdekt! Laatste jaren al veel gezondheidswinst behaald door osteopathie, kokosolie, weer starten met vlees eten, etc.

Op dit moment zit ik eigenlijk met een aantal dingen. Ik heb terugtrekkend tandvlees en zeer gevoelige tanden. Inmiddels hier al behoorlijk wat over gelezen, en ga aan de slag met de tips die ik gevonden heb. Maar welke stoffen kom je tekort als je deze kwaal hebt? Of is dat niet eenduidig te noemen? (Overigens heb ik 11 jaar geleden 1 gaatje gehad. 5(!) beginnende gaatjes zijn sinds toen verdwenen bleek dit jaar!) De Sensodyne gaat sowieso de prullenbak in, hoe goed deze tandpasta ook helpt.

Wat kan ik doen aangaande het water dat ik drink? Voor omgekeerde osmose heb ik echt geen geld helaas... Is dan gefilterd kraanwater een alternatief, of mineraalwater uit glazen flessen? Of iets anders?

Ook aangaande supplementen heb ik een beperkt budget. De meeste voedingsstoffen haal ik (neem ik aan) uit mijn voedsel, maar wat is nu essentieel om te nemen? Ik lees over de Blue Ice levertraan, een goede! Ik ben gevoelig voor blaasontsteking, en ben in 2011 overspannen geweest. (Op dit moment gebruik ik een aantal losse orthomoleculaire supp.: multi, vit.C, D3, magnesium, visolie, 5htp, maar als ik het hier zo lees is dit niet echt de bedoeling). Wat kan ik hier in verbeteren?

Misschien vraag ik naar de bekende weg, maar hoop dat iemand me alvast een antwoord op deze vragen kan geven! Ik ben volop aan het lezen op het forum, maar met een kleine baby thuis valt het niet mee in een klap alle info te verkrijgen (lees: geconcentreerd rustig lezen) ;)

Alvast bedankt!

groetjes Ellen

 
Welkom Ellen,

Wat betreft de tandhalzen, Mike heeft hierover net wat geschreven.

Water vind ik zelf ook moeilijk, heb altijd Brita filters gebruikt, maar weet dat dit niet ideaal is. Mineraal water in glazen flessen zou goed zijn. Alle andere oplossingen zijn vaak toch prijzig.

Misschien als je opschrijft wat je ongeveer eet op een dag zullen er wat meer adviezen jou kant op komen. Supplementen zijn hier niet favoriet nee ;). Levertraan en boterolie als aanvulling wel. Als je overspannen bent geweest zal je binnenkort wel te horen krijgen dat je uitgeputte bijnieren hebt. Kun je even nalezen in e-book van Mike hierover.

Succes ermee

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.861
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan