Voorstellen EetDit

EetDit

New member
Hallo daar.

Omdat ik al een tijdje meelees op dit forum vond ik dat het tijd werd dat ik mezelf voorstel. Mijn naam is Edith en ik woon in Essen, (België). Dat kan allemaal geen toeval zijn, eten is voor mij "heilig".

Een goeie 2 jaar geleden kwam ik na een hoop gegoogel uit op een low carb website van Jimmy Moore. Via zijn podcasts heb ik een hoop geleerd en ben zo richting de Paleo kant gerold alhoewel ik zuivel nooit heb willen opgeven. Mijn gevoel zei mij dat het goed was en daar hield ik me aan vast. Ik wilde een paar kilo afvallen omdat ik door een ongelukje niet veel meer kon sporten en deels arbeidsongeschikt was geworden (handicap aan mijn hand). Door het dieet kwam ik erachter dat ik geen last meer had van mijn gewrichten. Ook verminderde de pijn die ik had in mijn hand (soort koude dystrofie zei men) en waarvoor ik onder andere dagelijks morfinepillen slikte. Daar stopte ik dus mee. Mijn onverklaarbare hoge bloeddruk normaliseerde na een jaar of 8 pillen slikken zodat ik ook die pillen kon weglaten.

Al met al scheelde het allemaal zo'n 24 pillen per dag.

Het weglaten van granen, het eten van kokosolie en het innemen en smeren met magnesium heeft mij erg veel goed gedaan.

Sinds mijn jeugd at ik bv. gemiddeld een grote zak chips per dag. Nu weet ik dat mijn lichaam vroeg om zout en vet. Nu eet ik hooguit een paar keer per jaar chips en vraag me dan af waarom ik het eigenlijk neem. Pure nostalgie....

Sinds mijn ongelukje is er een hoop veranderd, zo ook qua baan. Van een goede baan in de ICT heb ik me omgeschoold naar doktersassistente en gewichtsconsulente/voedingsconsulente, maar het is nog wat zoeken. Nu zou ik het liefst voor een deel zelfvoorzienend willen leven en daar zijn we druk mee bezig. De moestuin is er, het mega kippenverblijf is zeer nabije toekomst, daarna hopelijk een paar melkgeiten, wellicht wat varkens en zo door. Gelukkig is onze tuin ernaar.

Wij eten al een 1,5 jaar volgens Lacto Paleo, inclusief rauwe melk, kefir, yoghurt. Eigenlijk is het WAPF. Het voelt zo goed, lichamelijk en geestelijk!

Al met al misschien wat langdradig maar ik klets graag ;)

Groetjes,

Edith

 
Hoi Edith. Welkom op dit forum.Klinkt goed die ideeën over een zelfvoorzienend leven. En je bericht is echt niet langdradig dus klets maar raak. Super dat je met de pillen bent gestopt. Ga zo door. Veel lees en leerplezier.

 
Welkom Edith, altijd goed om succesverhalen te lezen. Fijn dat je zoveel ruimte hebt om al je plannen te realiseren, succes daarmee.

 
Welkom Edith,

Ik heb ook kippen en hoop er dit jaar meer te hebben voor de slacht. Ook een moestuin. Varkens wil ik graag, alleen dat kan niet, omdat ik te vaak van huis ben.

 
Hallo Edith, welkom

Wat een leuke link naar je naam, eetdit.

Toppie dat je al zo verbetert bent qua pillengebruik.

Lia

 
Dank jullie wel voor het warme welkom!

@FoodenMood
Quote:
Hoi Edith. Welkom op dit forum.Klinkt goed die ideeën over een zelfvoorzienend leven. En je bericht is echt niet langdradig dus klets maar raak. Super dat je met de pillen bent gestopt. Ga zo door. Veel lees en leerplezier.



Dank je, ik was bang dat het een beetje teveel zou zijn anders.

Ik verbaas me meer en meer waarom ik me al die pillen heb laten aansmeren terwijl een hoop ook een wisselwerking hadden met elkaar: o.a. vochtafdrijvers tegen hoge bloeddruk en ook weer pillen tegen heftige restless legs die ze normaal aan Parkinson patiënten geven, terwijl de vochtafdrijvers een groot deel van de oorzaak waren (mineralen tekort). Ontstekingsremmers, maagbeschermer, etc. Echt gekkigheid. Ik geloofde heilig in alle mensen die een medische titel hadden, totdat ze mij totaal verkeerd behandelden toen ik met mijn hand in een machine kwam en door hun behandeling steeds verder van huis kwam.

Mijn man is sinds een half jaar van zijn astma medicatie af die hij slikt sinds hij een peuter was. Ook zijn chronische sinusinfecties zijn verdwenen.

@Tanja
Quote:
Welkom Edith, altijd goed om succesverhalen te lezen. Fijn dat je zoveel ruimte hebt om al je plannen te realiseren, succes daarmee.

Dank je. Ja wij boffen enorm met de ruimte hier.

@Kaasmeisje
Quote:
Ik heb ook kippen en hoop er dit jaar meer te hebben voor de slacht. Ook een moestuin. Varkens wil ik graag, alleen dat kan niet, omdat ik te vaak van huis ben.



Ja slachten hebben wij nooit eerder gedaan (jij wel?), maar dat is wel de bedoeling uiteindelijk. Een tijdje geleden heb ik op YouTube wat filmpjes gekeken van Dick Strawbridge (o.a. van scrapheap challenge) met de titel "it's not easy being green". Hierin gaat hij met zijn vrouw, zoon en dochter op een verwaarloosde boerderij en 3 acres (ca. 12.000 m2) grond proberen zelfvoorzienend te wonen. Erg leuk om te zien. Ze hebben ook een boek "overleven op een km2". Erg leerzaam en geweldig om te lezen. Heb jij een grote tuin voor je kippen? Heb je ze in een ren of los in de tuin? Helaas hebben wij 1 hond die achter de kippen aan gaat dus bij ons wordt het een ren van 200m2 tussen de fruitbomen en een mobiele ren voor als er elders onkruid gewied moet worden ;)

@Poekie:
Quote:
Hallo Edith, welkom

Wat een leuke link naar je naam, eetdit.

Toppie dat je al zo verbetert bent qua pillengebruik.



Dank je, ook veel dank voor jouw site www.voedingisgezondheid.nl . Hier heb ik veel van geleerd en je leverworst recept is echt geniaal. Nooit gedacht dat ik leverworst zou eten!

Ja het enige wat ik bij de apotheek moet halen zijn oogdruppels tegen glaucoom. Helaas heb ik hier nog geen oplossing voor. Als ik ze niet gebruik stijgt mijn oogdruk naar 35 -57 en dat is veel te hoog. Hij moet onder de 20 zijn en dat lukt alleen met die druppels. Het zit bij ons in de familie en lijkt anatomisch (oogkamerwater afvoer werkt niet goed waardoor de druk opbouwt).

Als iemand hier tips voor heeft dan sta ik hier helemaal voor open!

Groetjes,

Edith

 
Ik heb gelezen (waar weet ik even niet meer) dat bij glaucoom een vit A tekort meespeelt, dus levertraan en nog meer van Poekies geniale leverworst. Verder is ontspannen heel belangrijk, eventueel magnesium.

 
hey Eetdit, leuk hoe jullie bezig zijn.

ik heb ook kippen en honden (Jacky's) dus echte kippenjagers.

De ene hond is een oude en die doet niets verder, luistert goed.

De andere hond is jong (en wil wat :D) en jaagde steeds achter de kippen aan. Vorig jaar heeft ze 2 kuikens doodgebeten die vanuit de ren in de tuin terecht waren gekomen.

Als ik buiten was moest hond aan de lijn om de kippen los te kunnen laten lopen.

Nu niet meer, een vriendin met verstand van hondengedrag heeft me geleerd hoe je dat een hond kan afleren, alle foute gedrag trouwens.

Je pakt een hond niet in de nek zoals de moeder doet, daar is ie te volwassen(groot) voor. A.h.w. op het moment dat hij de fout in gaat grijp je hem en leg je hem op zijn rug en leg je hand op zijn borstkas. De hond moet zich totaal overgeven(slap liggen dus) en je zegt heel streng FOEI. Elke keer wanneer de hond in de fout gaat herhaal je dat. En het duurt werkelijk niet lang en het is klaar met dat gedrag. Wel steeds komende tijd goed in de gaten houden en ook kijken als hond denkt dat je niet in de buurt bent. Hij moet denken dat je er altijd bent ook al ziet hij je niet.

Succes verzekerd. Ik heb vriendin dit truukje met meerdere honden zien doen en het werkt.

Veel plezier ermee.

 
Dit artikel ken je misschien. Natuurlijke remedie om glaucoom tegen te gaan lijkt heel erg op wat Weston Price voorstaat; met de nadruk op luteine en zeaxanthine zoals spinazie en broccoli. Verder veel vis en krill.

 
Hallo Edith, fijn om te horen dat WAPF je goed bevalt en je heeft geholpen van de pillen af te komen. Ik ben zelf net met WAPF begonnen en heb me al menig maal afgevraagd of het allemaal wel goed is waar ik mee bezig ben. Dadelijk is alle moeite voor niets. Jouw verhaal steunt me weer in mijn gevoel dit door te zetten en zelf de voordelen te gaan ervaren.

 
Heel fijn deze reacties, daar kan ik echt wat mee.

@Tanja: Ja de Blue Ice Royal gebruik ik ruim een jaar dus dat zit goed. Magnesium lijjkt echt een rode draad te zijn in al mijn "gebreken". De leverworst van Poekie houden we erin 8)

@Marijan: haha wij hebben ook een ouwe bok van 10 en een jonge blom van 3 hier en precies hetzelfde: de oude interesseert zich nergens voor (is ook doof en aartslui), de jonge is een soort pingpongbal. Erg actief en het maakt niet uit of ik 45 minuten of 2 uur wandel: ze blijft hyper! Het zijn beide Franse Bulldoggen.

De methode die je noemt ga ik zeker toepassen (als ik er snel genoeg bij kan zijn). Onze oude hond corrigeert haar ook op deze manier en dat werkt perfect hahaha. We hebben regelmatig zwerfkippen lopen in de tuin die de jonge blom als eerste altijd vindt. Het net zal er moeten blijven komen aangezien er veel roofvogels hier zijn. Ik heb al 2x een roofvogel in de tuin gehad die poogde een kip de lucht mee in te nemen, beide zwerfkippen overleefden dit helaas niet.

@Thijs: dank je voor het artikel! Ik was er ooit langsgesurfd op zoek naar informatie, maar heb er nu wat meer aandacht aan besteed en gebookmarked. Komt goed uit wat hij zegt over eieren want ik eet minimaal 4 eieren per dag :) Zal eens kijken voor krill..... en wat regelmatiger spinazie koken. Misschien toch weer wat korte sprintjes gaat trekken ofzo.....

@Kaasmeisje: dat komt goed uit, laat ik mijn man even lezen, weet hij gelijk hoe de taken verdeeld zijn 8O Ik vind het best!

@Moondust: de veranderingen kwamen grotendeels heel geleidelijk en sommige vielen me pas na een hele tijd op omdat je er niet altijd bij stilstaat. Ook geestelijk merk ik echt veel verschil. Ik ben veel relaxter/meer ontspannen (was altijd een heethoofd) en logisch nadenken en relativeren gaat veel beter, ook voel ik me veel gelukkiger. Voor mij is het geen opgave om zo te eten. Ik geniet ervan. Mijn leven is een stuk simpeler, maar ook juist weer een stuk rijker geworden. Ik hoop dat het voor jou ook zal brengen wat je nodig hebt. Succes!

 
Hai Edith. Wat leuk om te lezen over ruimte, moestuin en kippen :).

En wat knap dat je zo een switch hebt gemaakt in je leven, zowel werk als in je hele leven. Dat van die chips naar een goede vervanger is een switch die ik zelf nog moet maken, al eet ik geen zak chips per dag (meer).

Succes met al je plannen en als je inspirerende tips hebt, graag.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.476
Berichten
503.881
Leden
8.636
Nieuwste lid
Jerosteo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan