Voorstellen Dudol

G

Guest

Guest
Ik lees nu al een paar maanden met iedereen mee, en blijf elke dag nieuwe dingen vinden over gezondheid en voeding. Jammer dat het me nu allemaal pas duidelijk wordt, anderzijds gelukkig dat ik er achter kom en in korte tijd al veel gezondheid heb kunnen verbeteren.

Ik ben 43 jaar, woon in west-friesland bewust kinderloos maar heb veel dieren 2 friezen paarden, duitse herder, katten, schaap en kippen. Met de paarden rij ik dressuur en de hond richt ik momenteel af op ipo 1 nivo. Hier gaat dan ook veel vrije tijd in zitten.

Daarnaast werk ik full time als accountmanager in de dierensector, dit is een vrij pittige baan en kan veel druk veroorzaken.

Tot een jaar terug dacht ik dat ik aardig gezond at, niet teveel vet en vlees, geen melk alles volkoren en veel rauwe en gekookte groenten en veel fruit. Door mijn job dronk ik wel de hele dag koffie en een borrel ging er ook wel in, een taartje sloeg ik ook niet af. Had lichamelijk niet al te veel problemen behalve altijd spierpijn dit werd afgedaan als fibromylagie. Ook heb ik mijn rug wervel gebroken op 18 jarige leeftijd en dat ik regelmatig pijn in me rug had was dan ook verklaarbaar.

Toch werd ik steeds maar dikker en was dat zat, heb (echt waar) 4 maanden cambridge gedaan. De kilo`s vlogen eraf maar bedacht me wel dat als ik weer zou gaan eten alles er zo weer aan zou zitten en ben me gaan verdiepen in voeding, na wat omwegen op deze site terecht gekomen en heb me werkelijk suf gelezen en nu nog.

Nu na een maand of 4 aan de sole, h2o, rauwe melk, kefir, eieren, vlees en VET, geen alcohol, suiker, brood en pasta en bijna geen koffie meer heb ik me nog nooit zo goed gevoeld. Spierpijn is verdwenen en de rug is ook goed, ben ook naar de osteopaat geweest dit is ook zeer aan te raden.

Wat ik nu moeilijk vind is me gewicht, er zit nog wel wat te veel vet op. Ik ga me best doen om me er niet te druk over te maken en er op vertrouwen dat met dit eetpatroon me lichaam wel in balance komt. Heb absoluut geen honger maar soms wel trek in dingen dit wimpel ik af in melk drinken of een blokje kaas of worst. Ook is de buiten omgeving lastig zie veel leed wat makkelijk te veranderen is, maar ik leg dit wel makkelijker naast me neer ik geef aan hoe ik me voel wil je er iets over weten lig ik het uit en als ze beginnen met ja maar, dan niet.

Ik besef me ook regelmatig dat ik een heel fijn lichaam heb die ik lange tijd heb verwaarloosd, en verbaas me dan ook dat het zo snel hersteld. Ik wil jullie daar allen heel veel voor bedanken voor alle informatie die ik heb kunnen opdoen door jullie inspanningen.

Dudol

 
Hoi Dudol, dank voor je verhaal.

Mag ik vragen wat "cambridge" is?

Ik weet niet beter dat het een stad is in Engeland.

 
Welkom Dudol. Jaren geleden ook Cambridge gedaan, totdat ik achter elkaar voor t eerst in mijn keven flauwviel...

Heb het vertrouwen dat je met deze gezonde voeding op jouw ideale gewicht komt!

 
Ok! Dank Mike.

Had je geen honger dan met dat cambridgedieet op 500 calorieen per dag Alexandra of Dudol?

 
Nee, geen honger. Drie "maaltijden" per dag was gevoelsmatig voldoende. Maar zal het zeker niemand aanraden hoor. Uiteraard zaten de kilo's er ook weer snel aan.... Geef mij maar rauwe melk en vlees :wink:

 
Hoi Lievergezond,

Nee, het is raar maar je heb geen honger maar je bent super flauw, erg koud, slaperig en niet erg fit, dus ik zal het echt niemand aanraden. Sterker ze zouden het moeten verbieden. Het voordeel voor mij is geweest dat ik besefte dat ik zonder brood en al dat soort dingen wel kon leven en geen honger had en een beetje structuur in me rare eetgewoonte gaf. En het heeft me naar deze site geleid anders was ik hier nooit gekomen. Want eigenlijk weet je wel dat het niet goed kan zijn, maar erg te dik zijn leek me ook niet goed, en de verhalen zijn zo hoopvol en daar sta je voor open.

Merk nu al dat ik veel stabieler in me doen en laten ben.

 
Dank voor de uitleg Alexandra en Dudol.

Ik ben 15 kg aangekomen op het Weston Price dieet in een jaar tijd en ik was al niet slank, maar daar had ik tot dan toe geen problemen mee.

Zo zwaar was ik in mijn leven nog niet geweest en het ging echt heel rap naar boven.

De vraag werd voor mij acuut van: zit er nog wel een stop op?

En ik wilde niet meer blind vertrouwen op dat mijn gewicht vanzelf weer zou gaan dalen.

Degene die het risico moet nemen ben ik zelf en ik stond er niet meer voor in dat mijn gewicht zou dalen uit zichzelf.

Dus ik heb maatregelen genomen en ben weer in gewicht gaan dalen.

Nu is het voor mij zo: ik doe dit dieet voor zover ik het kan doen (want bijv alle soorten melk en melkkefir valt voor mij af door intoleranties en rauwe melk vanwege mijn infectiegevoeligheid) en voor zover ik er niet van aankom.

Mijn zwakke plek was vooral volle kwark en slagroom en die raak ik nu zoveel mogelijk niet meer aan.

Het gekke is dat volle yoghurt veel minder een probleem is dan volle kwark bij mij: ik bedoel vwb aankomen.

Geen idee hoe het precies kan, maar zo is het.

 
Ik heb geen weegschaal, dus geen idee of ik aangekomen ben de afgelopen weken. Ik ben het afgelopen jaar flink afgevallen doordat ik geen voedsel meer kon verdragen, overgeven door galaanvallen en diarree. Toch heb ik nog een fors overgewicht. Een maand of drie geleden bij de huisarts op de weegschaal gestaan. Ik ben zo blij dat ik me eindelijk weer goed voel, dat ik me helemaal niet bezig hou met mijn gewicht. Mensen zeggen dat ik er goed uitzie, ik voel me goed en daardoor verwacht ik ook dat ik mijn ideale gewicht bereik.

 
Welkom Dudink, ik vond jou verhaal zeer prettig leesbaar. Veel informatie, en net als de meesten van ons heb je een hele zoektocht achter de rug wat betreft voeding en gezondheid.

Ik heb ook het idee dat ik veel te laat heb ontdekt wat gezonde voeding is en wat dit doet voor je lichaam.

Maar beter laat dan nooit.

Het lijkt erop dat jou lichaam je heel dankbaar is met wat je nu eet en vooral niet meer eet.

 
Hoi Dudol,

Welkom op het forum. Westfriesland, dat klinkt dichtbij maar hoeft niet zo te zijn.

In september is er weer een lezing met Mike. De definitieve datum volgt asap hier op het forum en op mijn eigen site: www.voedingisgezondheid.nl

Mocht je nog op zoek zijn naar biologische adresjes in 'onze' buurt kijk dan even op mijn site.

Lia.

 
Hoi Lia,

Ik heb al veel van je adressen gebruikt, en vindt de melk en kefir van de fam Blokker heerlijk. En ook regelmatig lees ik nog dingen van je site. Ik woon in de buurt van Medemblik, en zal zeker mijn best doen om naar de lezing te komen de laatste keer kon ik niets regelen ivm me werk anders had ik er zeker bij geweest, ben nu net z`n spons die alle informatie op wil zuigen.

Dirtsa, bedankt voor de lieve woorden.

 
Ik ben vanmorgen voor de laatste keer na een half jaar naar de voeding consulent van cambridge geweest. Eigenlijk wilde ik niet gaan omdat ik totaal niet meer achter het principe sta.

Maar om toch te weten hoe me vet en spier percentage eruit zag, ben ik toch gegaan. En vooral om aan te geven dat het makkelijker anders kan. Maar volgens haar zijn we nu eenmaal veranderd. Dan niet.

Al heb ik het al vaak gelezen dat het wel goed zal komen maar bevestiging is toch wel fijn. Vetpercentage is 2 kilo afgenomen terwijl ik nog nooit zo vet heb gegeten.

Ik moest tijdens het dieet ontzettend veel drinken want me vocht percentage moest minstens 50% zijn, dit heb ik nooit gehaald terwijl ik wel 3 liter water dronk. Nu was het 51.5% en drink bijna geen water wel veel rauwe melk en kefir.

Ik ben wederom zo blij met alle informatie van deze site eindelijk iets wat echt helpt en waar je je ontzettend goed bij gaat voelen :mrgreen:

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.787
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan