Voorstellen Devotion

Devotion

New member
Omdat mijn voorsteltopic niet meer vindbaar is, stel ik mij hier eventjes opnieuw voor.

Deze dame is 23 jaar en woont in het Noorden van Nederland.

In 2013 na het stoppen van de Anticonceptie Pil, kwam mijn menstruatie niet meer terug. Na een half jaar wachten ging ik op onderzoek uit en vond online een Artikel over PCOS. (Cystes in de eierstokken waardoor geen eisprong plaats vind)
Hierdoor is het o.a moeilijk om zwanger te raken.

PCOS komt door een behoorlijk verstoorde hormoonwerking.
Oa. Langdurige Comsumptie te grote hoeveelheid (lege) koolhydraten zoals bijv: cake/snoep/koek/frisdrank etc , producten met een hoog glycemische index, bewerkte producten (pakjes/zakjes voer) en nog veel meer Niet natuurlijke voeding!

Genezing voor PCOS word door doktoren ontkent, patiënten word aangeraden om de pil weer te nemen, Wat de symptomen onderdrukt, waardoor het lijkt alsof je beter bent, wat dus niet het geval is.
Vaak word een diabetes middel (naam vergeten) voorgeschreven aan PCOS patiënten (patiënten met PCOS hebben een ontregelde bloedsuikerspiegel)

Nadat ik er achter kwam dat ik wel degelijk genezen kon van PCOS, zonder alle GIF medicatie, ben ik hier zelf aan gaan werken door natuurlijker te gaan eten, dus geen pakjes/zakjes voer, geen suikerrijke producten, producten met een lagere GI, en vooral natuurlijke producten gaan eten!

Ook ben ik Progesteron Creme van Dr Lee gaan gebruiken.
Dit bracht (tezamen met de betere voeding) de te hoge Testosteron waarden (door onstabiele bloedsuikerspiegel) terug.

Vervolgens had ik minder last van: Menstruele hoofdpijnen, menstruatie pijn, humeurigheid, en restless leggs rond de menstruatie (o.a tekort aan Magnesium)
Dit zijn een aantal aanwijzingen voor Oestrogeen dominantie. (Veel vrouwen hebben ook last van vocht vasthouden, gespannen borsten rond menstruatie, humeurigheid)

Door de Creme dagelijks aan te brengen ging mijn Progesteron gehalte omhoog.

Resultaat:
Binnen een week voelde ik mij rustiger in mijn hoofd, ontspannen.
Ik had minder last van Restless leggs
Ik sliep sneller, beter, en werd rustiger wakker.

(Voordat ik er achter kwam dat ik PCOS had, was ik al gestopt met het eten van producten met SUIKER er in)
Resultaat: geen hoofdpijnen meer, helderder kunnen denken, een positievere kijk op het leven, minder cravings, geen continue trek, makkelijker uit bed kunnen komen.

LET OP: Veel mensen die stoppen met de consumptie van suiker ervaren AFKICKVERSCHIJNSELEN. oa: Enorme hoofdpijn, buikpijn, slecht voelen (geestelijk en lichamelijk)

Binnen 1 a 2 maanden kwam mijn menstruatie terug!
Geen menstruatiepijnen meer! Geen hoofdpijn meer, geen humeurigheid meer.
Ook al was mijn cyclus te kort (24 dagen) stabiliseerde dit steeds meer in de komende maanden.
Na een aantal maanden meldde mijn menstruatie zich na elke 27-28 dagen.

De groei van ongewenst haar stopte.

Een succes verhaal van iemand die na ontdekking van PCOS binnen enkele maanden zich een totaal ander mens voelde. Genezing is mogelijk zonder medicatie troep, enkel gezonder gaan eten, mogelijk tijdelijk supplementeren met bepaalde vitaminen/mineralen!

Dit is nog niet alles.
In de maanden na mijn genezing vond een Orthomoculair arts, die mij heeft begeleid in mijn verdere proces naar gezondheid, dmv Bioresonatie. (Asyra Pro)

(In deze tijd heb ik veel supplementen geslikt, die mij wel geholpen hebben.
Als ik de kennis die ik nu heb, destijds had, zou ik zeker 50% niet hebben aangeschaft. Vaak bevatten supplementen 100 of 1000x de aangeraden hoeveelheid.)

* Probiotica is het beste supplement dat ik ooit aangeschaft heb.

Ik werd ontstoord op Vaccinaties, zware metalen en allerlei andere dingen.
Er werd geconstateerd dat er Anti-Depressiva gevonden was in mijn lichaam.
Geestig genoeg heeft mijn moeder voor en tijdens de zwangerschap nooit zoiets tot zich genomen. Mijn oma echter wel, zo zie je maar weer hoe belastingen in het systeem over kunnen gaan op de volgende generaties.

Ook had ik een parasitaire belasting wat zich uitte in o.a:
Buikpijn/krampen, stinkende diarree, moeheid.
Hiervoor kreeg ik een supplementen kuur: Cell Care Anti-Pathogenen complex.
Deze moest ik opbouwen van 1 capsule tot 3 capsules per dag, tot dat de klachten verminderden.

Samenstelling per vegetarische capsule:

Nigella Sativa (zwarte komijn) 250 mg
Olea europaea (olijfbladextract) 200 mg
Melaleuca alternifolia (Tea Tree) olie 18 mg
Vitamine E 12 mg

Al ben ik niet te spreken over de mogelijk Syntethische Vitamine E, heeft dit middel mij goed geholpen om te herstellen.
(Des tijds wist ik nog niets over Synthetische Vitamine's)

Daarbij moest ik minimaal 1,5 a 2 L water drinken om de afvalstoffen die vrijkwamen tijdens dit proces, te kunnen elimineren via de ontlasting en urine.
Als dit niet gebeurd blijven de afvalstoffen circuleren in het bloed, waardoor je je ziek kunt voelen. Dit is ook niet goed voor de gezondheid.

Ik at gedurende de periode dat ik Cell Care gebruikte geen vlees.
Al had ik dit met de kennis die ik nu heb, wel gewoon (BIO!) vlees kunnen eten (wat minimaal 2 weken ingevroren is geweest)

Ook at ik zo gevarieerd mogelijk (dus niet elke dag hetzelfde, als ik iets at op dag 1, at ik dit op dag 2 en 3 niet, daarna weer wel) om zo te kunnen zien voor welke voedingsproducten ik gevoelig was.

Mijn ontlasting structuur verbeterde, de buikpijnen en krampen namen af, en voelde mij minder 'zwaar en belast'

Om mezelf echt schoon te maken van binnen heb ik 5 dagen enkel geleefd op groente-fruit sap (slow juicer) de onverteerbare vezels worden uit de groenten gehaald, zo kost dit het lichaam geen moeite om het geheel op te nemen in het systeem.
(Op lege maag is het binnen 20 minuten volledig opgenomen)
Ik voelde me energiek, happy in mijn hoofd. totaal geen last van mijn bloedsuikerspiegel en zelfs geen trek.

(Rond deze periode nam ik dagelijks Spirulina, afwisselend met Chlorella (poedervorm)

Deze JuiceFast niet langdurig volgen.
Dit maakt enkel het lichaam schoon, maar voedt het lichaam niet tot amper.
Herstel en voeding vinden we o.a in de Dierlijke producten zoals: Boter, Bio (liefst grasgevoerd) vlees, wilde vis, rauwe melk, kefir, volle yoghurt, bottenbouillons etc!

Daarnaast werd een Leaky Gut geconstateerd.
Dit betekende voor mij opnieuw: Onderzoek doen en kijken hoe ik via de natuurlijke weg herstellen kan!

(Rond mei 2014)
Ik kwam uit op het GAPS dieet. (Het boek is een aanrader)
Dit heb ik ruim 2 volle maanden gevolgd
Op dag 1 en 2 at ik enkel de bottenbouillon verder niks.
Ik begon na dag 2 rauwe ei-gelen toe te voegen en at het vlees v/d botten.
Hierna maakte ik Pompoen-ei pannenkoekjes met flink wat bio boter.
De dagen hierop breidde ik het steeds meer uit.

* Ik verving mijn Probiotica door Bio Kult!
* Nam L-Glutamine poeder (voor herstel darmwand)
* Nam MSM poeder
* Nam Levertraan (GreenPasture)

Toen ik begon aan GAPS, ontdekte ik het Weston Price forum.
Het is erg handig dat het een Open forum is en buitenstaanders alles kunnen volgen en opzoeken. Dit is de beste levensstijl die ik ooit gezien heb.

In deze periode (aug 2014) ging ik op 3 weken op Vakantie naar het buitenland
Tuurlijk heb ik daar ongezonde dingen gegeten en gedronken.
Maar heb vooral geleefd op vlees/vis/eieren/boter/avocado's
Netjes nam ik dagelijks mijn Levertraan, Bio Kult en L-Glutamine.

Mijn menstruatie kwam niet, dit verweet ik aan het feit dat ik enkele malen brood, ijs en cakejes gegeten had.

Eenmaal thuis had ik meteen een positieve test in mijn handen, hoera wij worden Papa en Mama! Inmiddels zijn wij 28 in verwachting van ons 1e kindje.

Babytje is geen enkele keer bloot gesteld aan een Doppler apparaat (wat niet bevorderlijk is voor de gezondheid van het kindje)
Echo's heb ik ook allemaal afgeslagen, enkel de 20 weken echo gedaan, die binnen 15 min klaar was!
Bij een volgend kindje ga ik helemaal geen echo's doen.

Na een fijne tip van KaMaMa, heb ik mij verdiept in HypnoBirthing.
Dit is erg interessant en hier kan ik mij goed in vinden.
Ik zal thuis bevallen in een bad, dit werkt verlichtend voor moeder en kindje.

Mijn geboorteplan is inmiddels compleet, na een aantal tips van de Mama's hier @ Weston Price.

Duidelijkheden: Geen vitamine K druppel voor de baby, (Synthetische vorm)
Geen Oxytocine prik voor mij, omdat dit de natuurlijke productie van Oxytocine compleet plat legt, wat mogelijk de intenste moeder-kind-band beinvloed!
Na de geboorte pak ik baby zelf aan en we zullen minstens 1 uur huid-op-huid contact hebben. Baby zal uit de borst drinken.
Navelstreng word pas doorgeknipt als hij totaal is uitgeklopt.
Misschien pas als de placenta geboren word.
Baby word pas gecontroleerd (apgar-score) terwijl baby op mij ligt, en pas na het 1e uur huid-op-huid contact.
Ook zal ons kindje niet gevaccineerd worden.

Bio-Kult is besteld, dit zal ik vanaf nu elke dag aanbrengen in mijn vagina + tepels, voor een betere flora, die baby bij de geboorte meteen mee krijgt.

Zo heeft mijn kindje meteen al een super start gemaakt in het leven.

Lang leve de waarheid: Echte voeding helpt het herstel van het lichaam!

(Deze versie is uitgebreider dan mijn orginele post, maar ach, waarom niet het hele verhaal posten?)
 
Mooi verhaal Devotion! Ik hoop dat de geboorte van je kindje een prachtige gebeurtenis zal zijn.
 
Wauw devotion wat een weg heb jij afgelegd en helemaal hersteld. Knap hoor! Fijn is dat..constateren dat alleen goede voeding en wat supplementen zoveel voor je gezondheid kunnen doen. Dat is mij ook overkomen en ik zie bij jou ook dat enthousiasme om dit in elk aspect van je leven te gaan toepassen. Veel geluk in je zwangerschap en welkom hier.
 
Een aantal maanden geleden heb ik pocketluiers aangeschaft.
Vandaag heb ik wegwerpluiers binnen gekregen (3 pakken van 30 st.) van Bambo Nature.
De luiers zijn vrij van parfum, bleekmiddelen en allerlei andere gekke stoffen.
Het enige storende ingredient wat het bevat is: Polyacrylaat.
Deze luiers gaan we enkel gebruiken bij een dagje uit of als manlief baby verschonen gaat. (hij wil geen poep graaien bij de katoenen luiers, wat ik wel een beetje begrijp)
Is de Polycrylaat zo giftig dat ik na deze 3 pakken, alle katoenen luiers in vervolg zelf maar moet gaan verwisselen?

Dit zijn de doekjes die wij gaan gebruiken:
https://www.ubershop.nl/Babydoekjes/Kruiden_doekjes
Storend ingredient: Kaliumsorbaat, verder is de rest voor zover ik het begrijp, troepvrij.

Ja, het is goedkoper en beter om slechts met water af te vegen of wasbare doekjes, dit zie ik zelf niet zitten en manlief ook niet.
 
Sinds week 33 vd zwangerschap (nu 35) hen ik af en toe ineens een krampachtige/stroomstootachtige pijnschut aan de bovenkant binnenbenen.
Dit komt als ik sta, loop of opsta (1x pd of een paar keer in de week) ik ben bang dat dit bekkeninstabiliteit is, wie kan me hiermee helpen? BVD
 
@ Devotion

Eerst en vooral leuk dat je al in week 35 van je zwangerschap zit.

Er bestaat een mogelijkheid dat je met een ongeremde Ruggengaat Bekkenreflex zit en dit zou heel wat van je klachten in het verleden en de druk op het bekken kunnen verklaren.

Ik geef een link mee.
http://www.praktijkvoorprimairereflexen.nl/soortenrefl.html#Ruggengraat bekkenreflex RBR)

Tevens is het boekwerk van Margaret Mulder met de titel Primaire reflexen Reageren of Ageren een aanrader.
 
Dank je, eigenlijk herken ik geen enkel punt.
Kan het ook gewoon zijn dat de baby soms met de handjes/armpjes tegen bepaalde slagaders drukt? Net zoals dat drukkend gevoel waardoor je ineens moet plassen?

Vlak voor de zwangerschap heb ik wel meerdere behandelingen (stuk of 10-12) gehad door een hele goede chriopraktor, daar ben ik toe mee gestopt omdat de zorgverzekeraar niet meer vergoedde, zat aan het limiet. Hiervoor voelde ik mij wel beter.mijn rug zat vast en daardoor de schouders ook wat. Mijn werk in de zorg droeg destijds mee aan die klachten.
 
Ik weet nog dat mijn aders een keer door de baby werden dichtgedrukt, toen ging ik bijna neer, het deed geen pijn in elk geval. Ik zou het even aan de verloskundige vragen wat het kan zijn. Verder rustig aan doen.
 
Het blijkt te gaan om het hoofdje dat zenuwen raakt, niks ernstigs.
Nu wel een paar dagen last van carpaal tunnel syndroom in mijn rechterarm. (nog 2 ruime weken te gaan)

Hier is vast wel iets tegen te doen, meer Keltisch zeezout?
 
Onze zoon is inmiddels thuis geboren.
Erg goede bevalling gehad. De llaatste cm ontsluiting in bad gehad.
Persweeën zwakten af door het bad, dus vervolgens bevallen in de zijligging

De kraamvz en verloskundige vonden het apart om te zien hoe 'stoned' ik leek in bad, tussen de weeën door. Was heel rustig, alsof je bijna slaapt. Negeerde alles wat om mij heen gebeurde.

Kraam en verloskundige zaten enorm te kijken toen het hoofdje er uit was, omdat hij een bijzonder rustig koppie had, dat was bijzonder ofzo.

Geen oxytocine of vit k gehad.
Na 8 min kwam placenta, navelstreng geknipt na 30m.

De eerste 3 a 5 uur ma de bevalling was mr enorm alert, overal kijken.

Bv lukte niet goed door mijn tepel en het te zacht aanhappen, 10% afgevallen, moest hem poedermelk geven.
Toen kraam er was heeft hij 1 X 15cc gehad. Daarna rauwe melk gegeven die dag en nacht. 30 gr aangekomen.
Dag daarna 50 cc rauwe melk plus borst
Dag daarna 180 gr aangekomen, nu gaat t goed en drinkt hij alleen ad borst
 
Hee Devotion, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje, wat fijn dat het zo vlot is gegaan en dat de borstvoeding nu goed gaat, chapeau!
 
Dank jullie wel.
Als hij soms na een voeding met het boeren, of zelfs een uur later een slok melk uit spuugt, betekend dit dat zijn darmflora niet optimaal is?! Zoontje snotterd tijdens het drinken ad borst. Reageert hij op de zuivel die ik eet? Ik eet zo vet mogelijk en altijd 1 tl gelatine poeder en 1 a 2 tl ascorbyl palmitaat (ook 1a 2 tl levertraan)

Misschien maak ik me te druk, maar wil dat alles goed gaat en ik zsm kan ingrijpen.

Hij heeft soms van die talgbultjes/pukkeltjes in zijn gezicht, die na 1 dag weer weg zijn.

Of kan ik met 3 weken oud nog niks zeggen over zijn darmflora?

Verder is het een heel tevreden, sterk en allert mannetje, die heel duideljk laat merken wat hij wil.

Kan ik een foto van hem laten zien?
 
Oja, ik ben erg benieuwd wat jullie denken over het zogenaamde voormelk en achtermelk en het zogenaamde "feit" dat kindjes juist groeien op de achtermelk.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan