Voorstellen Dahlia

G

Guest

Guest
Ik zal me ook maar eens even voorstellen. Lees al zo lang mee dat ik jullie zowat ken :)

Ik woon in Friesland . Ben meer dan een jaar geleden op dit forum terecht gekomen omdat ik leverreinigingen deed volgens moritz . Nu de laatste paar maanden hier niet meer weg te slaan. In december nog meelezend met de chips erbij. Eetverslaafd noem ik me. Nu vanaf januari zonder suiker . vaker gedaan en weet dat het een goed effect heeft. Toch kon ik het niet volhouden. Ik at toen ,weet ik nu ,teveel koolhydraten in de vorm van tarwe. Wel zuurdesumbrood. Maar altijd in de loop van de middag buikpijn. Nu sinds een paar maanden grotendeels glutenvrij (fytinezuurvrij) en merkbaar meer rust in mijn darmen. Twee weken geleden een heerlijke runderboullon gemaakt en vandaag voor het eerst aan de rauwe melk.

Sole bevalt goed en lijkt mijn honger naar chips tot rust te brengen. Laatste tijd een lepel appelazijn erbij.

Klachten: vermoeidheid, hoogstwaarschijnlijk jicht in mijn enkel (momenteel goed) ,twee jaar geleden galsteenkoliek. Niet weg laten halen. Geen koliek meer gehad maar weet dat het nog niet allemaal weg is. En de zeer gevoelige darmen.

Ik las ook nog wat over de uitstrijkjes meen ik hier. Heb al een 2 keer wat weg laten halen . En elke keer is de uitslag goed. Cyn 1 .Dat is ook steeds wat ik voel. Het is goed. En wel spannend steeds op het moment van een uitslag . Voor de rest van de tijd ben ik niet ongerust hierover. En over een half jaar weer controle. Ben in gedachten hier wat mee bezig. Er word goed op mij gepast of zijn ze me eigenlijk wat aan het "verminken" terwijl dat niet nodig is, en wat voor effect heeft dat op mij of kan dat op mij hebben.

Nu zo eerst mijn verhaal. Ben benieuwd naar de verdere ontwikkelingen op het forum en mijn eigen ontwikkelingen.

 
hoi Dahlia, welkom hier. Om maar met de deur in huis te vallen: mag ik vragen wat men dan bij jou weggehaald heeft n.a.v. de uitstrijkjes? Toevallig of niet dat het hier al eens over uitstrijkjes ging pas hier op de site bij onderwerp over ¨wetenschap¨ en de krankzinnigheid ervan. Maar dat heb je misschien al gelezen denk ik.

 
Dat heb ik idd gelezen. Zet me aan het denken. Ze hebben een lisexcisie gedaan.

Het maken van een lisbiopt noemt men lisexcisie. De gynaecoloog schilt bij deze ingreep met een metalen lisje het afwijkende weefsel weg. Daarna geneest de wond. Soms wordt deze ingreep ook een lisconisatie of hotloop (hete lis) genoemd. De behandeling vindt plaats onder plaatselijke verdoving, algehele narcose of met een ruggenprik.

Ik zag nu overigens dat Cyn 1 nog wat anders is dan gezonde cellen . Die zien er toch anders uit.

 
Welkom Dahlia. De sole heeft inderdaad ook mijn honger naar chips gestild. Ik was verslaafd aan chips en ik denk dat ik ook wel kan zeggen dat ik eetverslaafd was/ben.

Ik hoop dat je dankzij dit forum steeds meer ongezonde eetgewoonten kunt inruilen voor een gezond eetpatroon.

 
Hoi Dahlia,

Dat is een naam om 'fleurig' en vrolijk van te worden.

Zou je ook eens op willen schrijven wat je allemaal eet en drinkt door de dag heen.

Je hebt al het een en ander toegepast zie ik: sole, glutenvrij, bouillon, rauwe melk (lekker he).

Ik heb zelf ooit (in een ver verleden) 2x een uitstrijkje laten doen maar nooit geïnformeerd naar de uitslag.

Heb het al jaren niet meer laten doen en in 2011 kreeg in een oproep voor borstonderzoek dat heb ik ook niet laten doen.

Lia

 
Welkom Dahlia,

Ik denk dat iedereen wel moet afkicken van snoep en/of chips hoor, dapper dat je toegeeft dat je al chips etend mee zat te lezen, zo ben ik ook begonnen met chocolade in mijn mond :) . Veel verzadigd vet en sole help echt tegen cravings.

Wat erg dat ze al twee keer wat bij je hebben laten wegschillen (brrr..).

 
Leuk dat er ook herkenning is in het al snoepend meelezen.

De melk is heerlijk. Vond het zelfs even spannend om een slok te nemen maar begon ineens te stralen. Heerlijk. Het blinkt me als goud toe in de koelkast. En heb er heel lang een voldaan gevoel van. Het doet me denken aan vroeger , toch dronken wij nooit rauwe melk. Wel de flessen van de melkboer. We haalden wel eens melk bij de boer maar dat was dan voor kookpudding.

Het is een beetje wisselend wat ik eet.

Smorgens thuis. Yoghurt met walnootolie stevia en rozijnen of bessen. Deze week ook een keer de bouillon genomen dat beviel goed.

Op een werkdag neem ik mee zelfgemaakte amandelmuffins gezoet met banaan ,of hartig met parmezaanse kaas. Ook wel boekweitmuffins. Vul de zoete varianten aan met blauwe bessen, rozijnen of appel. Er is ook een met deels lijnzaadmeel. Makkelijk om in te vriezen en mee te nemen. Hoe het staat in verhouding tot de koolhydraten weet ik nog niet.

Neem ook wat rijsttafels mee en beleg ze met oude kaas. Thuis doe ik er graag lekker veel leverworst op.

Probeer deze week de aardappel ook,te vermijden maar het gaat in stapjes.

Deze week bijna geen vlees genomen. Geen tijd. Ik moet daar nog een betere indeling voor vinden. Maar eet het dus wel. Zuurkool gehad zonder aardappel maar dan mis ik wel wat. Daarbij mango en gerookte kipfilet. Een combinatie van niks .ik weet het. :-(

 
Dahlia,

Je eet nog best wel veel 'zoet' lees suikers.

rozijnen is gedroogd fruit, bevat nog veel meer suiker/fructose dan vers fruit.

Kijk uit met noten/amandelen, er zit fytinezuur in. En gezoet met banaan, een banaan is een grote suiker//zetmeel bom en kun je beter niet meer eten.

Lijnzaad bevat oestrogenen, hormonen.

Lees meer over fytinezuur/oestrogenen op mijn site bij 'juiste voeding'.

Lia

 
Hallo Lia, bedankt voor je meedenken. Ik geloof idd dat het nog veel,suikers zijn. Weet nog niet zo goed wat ik mee zal nemen naar mijn werk. Vandaag een ei mee gehad. Misschien morgen eisalade maken met yoghurt. En zal nog weer eens de site over voor ideeën.

Ik heb de yoghurt gemaakt van rauwe melk. Was vanmorgen klaar. En heerlijk. Er hoeven ook geen suikers door. Hij is van zichzelf al lekker.

Het gaat echt in etappes dat eten aanpassen en doorhebben wat goed is voor me.

 
Vanzelfsprekend haalt sole de honger naar chips 'weg', je vervangt zout met (beter) zout ;)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.797
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan