Voorstellen Cowgirl

Cowgirl

New member
Beste mensen,

ben vrouw, 37 en ik kwam op dit forum terecht door een goede vriendin. Sinds januari lees ik mee en heb een aantal veranderingen doorgevoerd. Ik ben burnout verklaard en ben sinds twee maanden thuis.

Wilde net gaan wandelen (probeer ik meer te doen ipv krachttraining)maar was de straat nog niet uit of moest terug. Drukkende pijn beetje aan de linkerkant onder ribben. Kon moeizaam ademen en werd erg duizelig. Kostte erg veel moeite om terug naar huis te komen. Dacht aan bicarbonaat en heb dat maar gedronken. Het hielp vrij snel. Heb alleen nog dat drukkende gevoel, zonder pijn. Alsof er een knoop in mn maag zit.. of alvleesklier? ook gerommel/borrel.

Ik val nogal met de deur in huis maar ben erg uitgeput en weet even niet meer wat te doen. Afspraak huisarts (zie ik niet zitten), orthomoleculair arts? Nog meer bica drinken (moest wel wat boeren)? vet gaan eten?

Ik had overigens een lepel palmolie extra genomen vanochtend en omdat ik dacht dat ik honger had (dat drukkende gevoel), nog even snel een rijstewafel voordat ik wegging.

Ik neem;

sole/appelazijn

Adrenal

selenium

tarwekiemolie

vit c

geferm levertraan

bottenbouillon

waterkefir

rauwe zuivel geprobeerd maar krijg uitslag in het gezicht. Eet nu meer eieren, lever, vet, bijna geen brood meer. Heb darmklachten sinds twee jaar, ws schildklierproblemen (koud, witte vingers, spataders), onregelmatig slaappatroon. Nou, dat was het wel even. Misschien heeft iemand advies wat nu eerst aan te pakken en de knoop te verlichten? Iedereen ook erg bedankt voor hetgeen ik hier al heb geleerd.

De groeten van Cowgirl

 
Hoi Cowgirl,

Welkom! Kan je wat presiezer aangeven wat je eet? Meer eiren zegt bv helemaal niets, aangezien 1 ei per week al meer kan zijn dan dat je ooit hebt gegeten.

Burn-out is een gevolg van bijnieruitputting. Daar wordt veel over geschreven op het forum en hier heb je een link naar het e-book dat Mike erover geschreven heeft. http://bewustnieuws.nl/wp-content/pdf/burnout_bijnieruitputting.pdf

Boeren en bica drinken zou een teken zijn dat je voldoende maagzuur hebt. Ik trek dat zelf in twijfel, want ik boer ook na het innemen van Bica, maar het maagzuur komt regelmatig brandend omhoog, een teken dat je te weinig hebt.

 
Hi Cowgirl, welkom!

Als je zo weinig energie hebt, zou ik liever meer rust nemen dan jezelf te dwingen om te gaan wandelen. Blijkbaar ben je daar nog niet aan toe, luister naar je lichaam, dat weet het beste wat je nu nodig hebt, ik denk vooral veel rust, dutjes en als de zon (ooit) weer gaat schijnen buiten zitten/liggen. Goed dat je je voeding aan het aanpassen bent.

Heb je de site van Poekie en het https://www.fatsforum.nl/forum/alleen-lezen-forum]alleen lezen[/url] gedeelte van het forum al een beetje doorgelezen?

Succes ermee.

 
Hoi Alexandra,

Dank je!

Van 1 tot 3 eieren per dag. Wisselend tussen rauw, gekookt en gebakken. Maar ik vraag me soms af of ik ze kan verwerken gezien ik deze mn hele leven weinig heb gegeten (vet ook niet trouwens), iedere ochtend dunne ontlasting (maar dit al twee jaar) en snel irritaties heb in mijn gezicht.

Verder rijst, quinoa, gierst, zoete aardappel. Probeer s middags ook warm te eten of blikje viss of zelfgemaakte bottenbouillon. Daarbij gekookte groentes en vlees. Ben bezig mijn vlees en vet consumptie te verhogen maar inderdaad zoals je zegt, met de bijnieruitputting merk ik dat laag in koolhydraten gaan (nog) niet werkt.

Zou zelf ook denken dat ik niet genoeg maagzuur heb gezien stresslevel en de moeite met zuivel maar heb geen last van maagzuur.

 
Hoi Tanja,

Dank! heb de site van Poekie en het het alleen lezen, gelezen! lees zo'n beetje iedere dag sinds januari..

Ja, wellicht is zelfs wandelen al te veel..

 
Wat doe je om je bijnieren specifiek te ondersteunen?

Sole en appelazijn een paar keer per dag in een glas water drinken om je maagzuur te vergroten. Ik zal er nu zelf toch ook echt aanmoeten.... Brand hier af en toe de pan uit.

 
Ik neem Adrenal, 1x 150mg.

Ja, sole en appelazijn verhogen ga ik doen.

Dat klinkt vervelend.. vind je het zo vies?

 
Ik heb nu een echt lekkere appelazijn. Maar dat is het probleem niet. Ik heb een rare tik, ik drink heel slecht, behalve melk. Dat gaat er 1,5 tot 2 liter per dag in. Maar andere dranken.... Dat gaat gewoonweg heel erg lastig. Ik pak het niet, vergeet het. Moet dus echt een hele bewuste actie zijn.

 
Hallo cowgirl,

Dat je in jouw situatie de krachttraining wilt vervangen door wandelen is een goede strategie. Echter,tanja heeft gelijk je bent er nog niet aan toe. Wanneer je stofwisseling goed verloopt merk je dat je vanzelf actiever gaat worden.

Hoe vaak per week deed je aan krachttraining?

ad

 
Dat herken ik wel, met drinken. Ik neem dan ook altijd lauw of warm water, dat gaat er beter in. Maar het is inderdaad een mindset.

 
Hallo Ad,

heb periodes 4 keer per week aan krachttraining gedaan maar dat is alweer een paar jaar geleden. Nu had ik me voorgenomen om twee keer per week te gaan. Daarnaast geef ik zelf ook pilates en combinatie van yoga en pilates. Dit staat echter nu op een laag pitje. Geef nog maar eens per twee weken les momenteel.

Ik heb jouw stukken over training ook met interesse gelezen.

Wandelen of helemaal rust dus voorlopig..

 
Beste Cowgirl,

wat een leuke forumnaam heb je gekozen. Alles zo lezend herken ik heel wat van je klachten.

Heb je al iets ondernomen om je darmen te reinigen ? Het zou best kunnen dat dit het begin van de oplossing wordt om je niet meer uitgeput te voelen. Misschien moet je maar een keer chlorella gaan proberen en dat opbouwen van 1 tablet voor elke maaltijd naar de maximumdosering van 6 tot op het moment dat je weer goed en energiek voelt. Een leverreinigingskuur is nl. bij een bijnieruitputting niet geschikt. Ook kan het drinken van groene thee in dit geval.

Hier heb ik niet voor het Adrenaltraject gekozen en ik voel me er heel goed bij. Een niet goed werkende schildklier hangt meestal samen met een tekort aan het mineraal jodium. De beste wijze om niet aan een eventueel hevige reactie van Lugol's bloot te staan is dit op natuurlijke wijze tot je te nemen. 4 tot 5 eieren in de week kunnen gerust in combinatie met 1 tot 2 maal in de week jodiumrijke vis zoals wildwaterzalm, kabeljauw, hollandse nieuwe en zeevruchten.

De uitslag in het gezicht na het drinken van rauwe melk kan duiden op een ontgiftingsreactie.

Voor onregelmatige slaappatroon is inname van magnesiumcitraat 1/2 uur voor het slapen gaan in combinatie met een appel of sinaasappel een goede oplossing.

 
Hoi Vivianne,

Dank je! ook weer wat steviger in het zadel komen te zitten is een wens..

Toevallig heb ik vanmorgen heilaarde gekocht voor de darmen. Ik ga daar nu een kuur mee doen. Verder heb ik een ontlastingonderzoek laten doen en krijg daar over twee weken de uitslag van het het behandelprogramma. Tot die tijd probeer ik maar even de heilaarde..

Maar nu herinner ik me dat ik eerder gelezen heb dat jij met chlorella en groene thee goede resultaten hebt behaald. Dat kan ik ook nog doen.

Eieren eet ik dagelijks en ook vis staat met regelmaat op het menu.

Magnesiumbisglycinaat neem ik, afgewisseld met olie. Dat was ik vergeten te noemen.

Dank voor je reactie!

 
Graag gedaan. Het doet zo'n deugd om na 2 drukke weken in onze zaak weer wat mensen op weg te helpen.

Hou ons even op de hoogte van je ervaringen met de heilaarde.

 
hoi Cowgirl, wat je schreef over dat je pijn had onder je linkerrib: dit lot teistert mij sinds mijn 37ste jaar (we tellen nu 6 jaar verder) en ik heb het nog steeds.

Ik ben nooit naar het ziekenhuis geweest voor een hoge darmonderzoek (durf/wil ik niet).

Op een echo was niets te zien.

 
Hoi Lievergezond,

dat is een lange tijd!wat naar..

Heb je andere onderzoeken laten doen? bijv candida? heb je het idee dat het in een stressvolle periode is ontstaan?

Via dit forum kwam ik bij de Groene Vrouw uit. Ik heb een ontlasting onderzoek laten doen en krijg over twee weken de uitslag.

 
oops.. had te snel gereageerd.

Heb inmiddels jouw voorsteltopic plus vorderingen gelezen en zie dat je juist nogal wat onderzoeken hebt laten doen!

Hopelijk ondervind je wel een verbetering in vergelijking met een jaar geleden.

 
Hallo Cowgirl, mijn problemen ontstonden zeker in een stressvolle periode.

Maar goed, je krijgt ook stress door bijv. straling en toxinen.

In 2005 kreeg ik wifi in huis.

In 2005 zijn mijn gezondheidsproblemen ontstaan.

De druk onder mijn linkerrib ontstond begin 2007: 2 jaar later.

Ik wilde je vragen: is de pijn onder jouw linkerrib redelijk constant?

Is het bij jou ook een drukpijn?

Schimmel: heb ik veel gehad ja, maar nu denk ik niet veel meer.

Ik hou het erg bij met oregano/allicinepillen en ook colloidaal zilver op het moment.

Plus ik mijd suiker/zoete vruchten/granen/koolhydraten inmiddels als de ziekte.

Daarnaast gebruik ik vrij veel yoghurt/kwark/kaas/zure augurken/uitjes e.d.: fermentatieproducten.

2 jaar lang of nog langer heb ik aan de probioticapillen gezeten ook.

 
Hoi Lievergezond,

de pijn onder de rib is gelukkig niet constant. De druk op of onder het middenrif, nagenoeg wel, de laatste tijd. Heb ook het gevoel alsof er iets in mijn slokdarm blijft hangen, lucht ofzo? moet ook vaker boeren. Door de druk op of onder middenrif gaat mijn ademhaling ook moeilijker tot mn buik.

Ik heb dit eerder gehad en ben toen naar een osteopaat geweest. Hij heeft toen wat rugwervels ter hoogte van middenrif rechtgezet en dat was echt een verademing! het was gelijk over en kon weer dieper ademen. Als dit langer duurt ga ik daar ook maar weer heen. Hij zei dat ik moest opletten altijd rechtop te zitten en "aanwezig" te zijn in mijn buik. Ook doordat ik een erg smalle borstkas heb, kan het daar in de verdrukking komen. Heb jij wellicht ook een smalle borstkas?

Maar ja dus, het is een drukpijn. Bovenbuik voelt ook strak aan.

Eet jij ook geen glutenvrije granen meer?

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan