Voorstellen Brian

Brian

New member
Goedenavond allemaal, ik zal me even voorstellen.

Mijn naam is Brian, 21 jaar jong en ik woon in Haarlem.

Ik lurk nu al een tijdje op het forum en ben al druk bezig met het toe passen van de info hier. ik ben nogal recentelijk bekeerd naar paleo(3 maanden ongeveer), maar zit niet zoveel verschil tussen dat en wap en hier worden ook andere interessante onderwerpen besproken, dus heb eindelijk besloten te registreren.

Ik zal even vlug mijn situatie voorleggen waar ik later nog aan kan toevoegen.

Ik heb niet een fijne jeugd gehad; gewelddadige vader, afstandelijke moeder(ondertussen is alles goed tussen ons gekomen!) ben een keer overvallen, verlies van huisdieren, scheiding en alle narigheid die erbij komt. heb dan ook lang in therapie gezeten, maar heb nu de dagbehandeling bij ingeest doorlopen waar ik binnenkort mee ga stoppen.

Om met voeding verder te gaan, ook ik was gevallen voor het veganisme al heb ik dit maar paar maanden gedaan tot dat ik dus mezelf in het paleo had verdiept. het kwartje viel gelijk en sindsdien niet terug gekeken!

Ik drink elke ochtend een yoghurt smoothie naar recept van hier, 's middags ook ,maar zonder kruiden en 's avond vlees en groenten. Ik pers ook elke dag een citroen uit in glas water en drink ook elke dag een liter rauwe melk. Verder een kiwi of appel misschien. Hier wil ik lever en bottenbouillon aan toevoegen(kijk ernaar uit om die te maken!)die ik ook volgende maand ga bestellen. de supplementen die ik gebruik zijn: visolie capsules van powersupplements.com(op site staat dat ze heel zuiver zijn, de site is ook gericht op gezonde sups voor sporters en vertrouw ze wel.), magnesium malaat van now 675 mg per dag(zit wat calc bij), vit c van zelfde site(gemaakt van biologische kruisbes dus met co factoren, perhaps interessant voor de mensen hier om een kijkje te nemen.), vit b complex(wederom zelfde site, gemaakt van bio weetikveelwat), levertraan caps (maar ga voortaan de gel versie aanschaffen), druppel jodium, colloidaal goud(ik hoor jullie nieuwsgierigheid kraken en zal mijn ervaring apart bespreken met jullie.)spirulina en kelt zeezout(vermeld ik er maar bij, maar tel ik wel onder noemer kruiden en dergelijke.) en nu voor de onorthodoxe wap-lasterende sups(bereid me voor voor genadeloze kritiek van de beruchte moderator): creatine, whey( alleen na trainen 2x in de week, van zelfde site als vit c.) en misschien geen sup maar elke dag 30 mg citalopram(ssri). Dat was het z'n beetje.

Ik doe dus 2x in de week aan kracht training en moet ook nog zeggen dat ik op die dagen carb refeed(net aan 300 g per dag zo'n beetje.), maar dat is noodzakelijk voor bij het trainen( en een heel stuk chiller dan elke dag 400 g kh per dag te bulken aan bruin brood en pindakaas!).

Ik heb het allemaal wel duidelijk overgebracht naar mijn idee en al het advies en kritiek is welkom!

Brian

 
Hoi Brian!

Leuk dat je je hebt aangemeld. Ik vind het altijd leuk als jongeren zich serieus met voeding bezig houden.(ben zelf 22 )

Meestal komt dit doordat ze veel lichamelijke klachten hebben, dit was bij jou niet het geval?

Wat is de reden dat je tot volgende maand wil wachten met lever en bottenbouillon?

Het viel me toevallig opdat je dit topic gisteravond laat na middernacht aangemaakt hebt. Misschien was je gewoon lekker weekend aan het vieren, maar als dit ook doordeweeks een gewoonte is dan zou je kunnen over wegen tussen 22:00 en 23:00 naar bed te gaan.

Dit wordt meestal aangeraden voor mensen met bijnieruitputting maar zou jou kunnen helpen met je vooruitgang met kracht training.

Als je tussen 23:00 en 01:00 slaapt maak je namelijk het meeste groeihormoon aan.

(Beetje warrig geschreven maar ik slaap nog en beetje;p)

 
Welkom Brian,

Quote:
bereid me voor voor genadeloze kritiek van de beruchte moderator): creatine, whey


Haha, nou ik ben ook geen voorstander van eiwitshakes. Kijk dit filmpje eens. Ik heb het al vaker gezegd, je hebt die trendy eiwitshakes absoluut niet nodig, eet VOEDING!

Verder vind ik dat je je voeding al redelijk in orde hebt, al begrijp ik alleen niet die carb refeed. Ik had er zelfs nog nooit van gehoord, maar erg gezond lijkt me dit niet. Waarom doe je dit?

Quote:
colloidaal goud(ik hoor jullie nieuwsgierigheid kraken en zal mijn ervaring apart bespreken met jullie


Inderdaad, ben zeer benieuwd naar je ervaringen.

 
Hoi Brian, welkom!

Goed dat je al zo bewust met voeding bezig bent.

En ja, nieuwsgierig naar colloidaal zilver ervaring.

 
Hallo Brian,

Nee die whey heb je totaal niet nodig en denk eens aan de herkomst van deze whey.

Ik zou het nooit doen, totaal overbodig net zoals de creatine.

De carb refeed doe je neem ik aan omdat je in de veronderstelling bent dat je anders je glycogeen voorraad leeg trekt uit de spieren?

Dat is bij twee keer 45 min kracht training echt niet het geval.

Misschien als je lange cardiotrainingen zou doen (en dan nog als alleen als je niet goed in de vetverbranding zit)maar in dit geval niet nodig.

Al eens gedacht aan rauwe melk/kefir? Lijkt mij het ideale bodybuilding supplement.

 
Nou daar komt-ie dan, de 'genadeloze' kritiek van deze 'beruchte' moderator:

Brian, ik ben blij met je! Ik zit onder het genot van een pot groene thee de topics van boven naar beneden door te werken en bn nu pas bij je voorsteltopic aanbeland. Ik heb net andere posts van jou gelezen in andere topics en ik vond je zeer goede en weloverwogen dingen zeggen. Kortom, wat mij betreft ben je een AANWINST op dit forum!

Maaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrr...carb refeeding, eiwitshakes? Dat is de grootst mogelijke onzin, waarmee je m.i. direct zou moeten stoppen! Maar geloof mij niet op mijn woord, ik denk dat ad ligtvoet hier nog wel zijn licht op zal laten schijnen. Hij is wat mij betreft de eerste WAPF-sporttrainer die we hebben in Nederland!

(@Poekie, kunnen we ad ook niet als zodanig in het zonnetje zetten op je site?)

Dus Brian, even nog een beetje tweaken, die voeding van jou, en dan komt het helemaal goed. Welkom hier!

Mike
 
Brian,

welkom hier, hoop veel van je te horen.

Mike,

Dat kan hoor, Ad in het zonnetje zetten, heeft Ad ook een website?

Vraag het hem zelf even: Ad heb jij ook een website?

Lia

 
Welkom Brian.

Wens je goede gezondheid toe en omdat je met krachttraining bezig bent, misschien kan je deze topic van Ad over krachttraining doornemen.

En wat fijn dat er ook meer mensen van ongeveer mijn leeftijd(zelf ben ik 22 jaar) hier bezig houden.

Gezondheid,

 
Goedemiddag beste mensen,

bedankt voor het warme welkom! Ben blij eindelijk mensen gevonden te hebben die gelijk gestemd zijn!

Quote:
Meestal komt dit doordat ze veel lichamelijke klachten hebben, dit was bij jou niet het geval?


Depressie.

Quote:
Wat is de reden dat je tot volgende maand wil wachten met lever en bottenbouillon?


geld.

Ik zal mijn voeding qua trainen verklaren; ja, ik ben bang dan op kracht achteruit te gaan doordat ik glycogeen op maak, maar heb geen idee of ik dat ook werkelijk doe. Ik was namelijk stomverbaasd dat ik uberhaupt niet achteruit ging met maar 2 dagen refeed. En stiekem weet ik ook wel dat whey niet nodig is. Het is alleen een goedkope aanvulling, maar voor 2 shakes per week zal inderdaad wat echte voeding niet al te duurder worden. Ik zie het als afbrekende ontkenning, niks verandert zonder wrijving;). Al maak ik wel me crea op! Het doet wat het zegt, maar blijft synthetisch dus dit zal ik ook voor de laatste keer gebruiken. Moet ook opmerken dat rauwe melk sportvoeding bij uitstek is. Naar mijn gevoel versnelt het mijn herstel en kracht progressie. Maar omdat krachttraining anaerobe blijft ben ik niet compleet overtuigd van geen carbs meer nemen maar zal kijken wat het effect is zonder carbrefeed. Ik zit wel ongeveer op de 100 g kh per dag denk ik. Zou dat genoeg zijn om mezelf van training naar training te trekken zonder dramatisch krachtverlies. Ik doe een push/pull schema 2 dagen na elkaar en wil beide dagen goed presteren!

En ik zal je zeggen Mike, tijdens het lurken voelde ik al een soort herkenning door het beeldscherm heen(Kardinale tekens;stier en schorpioen;))! En ik ben net als julie nog steeds op zoek naar de waarheid en wordt net als jullie met veel verzet ontmoet als ik mensen op andere ideeen probeer te brengen, maar ik laat me nooit de mond snoeren!

Oja en ik ben nog steeds wel een nacht wezen, maar ben me ook ervan bewust dat dat niet echt gezond is. Blijft lastig!

Ik zal een topic maken over colloidaal goud, om niet twee onderwerpen door elkaar te laten lopen!

Nogmaals bedankt allemaal!

Brian

 
Quote:
Maar omdat krachttraining anaerobe blijft ben ik niet compleet overtuigd van geen carbs meer nemen


??? Dan moet je juist je zuurstofhuishouding aanvullen op basis van verzadigd vet. Carbs voeden alleen maar een anaerobe staat van de cellen, vetten doen het tegenovergestelde.

Ben jij soms van oorsprong Engelstalig? Jouw Nederlands leest vaak als een letterlijke vertaling van Engelse zinnen.

Mike

 
@brian

Ik vermoedde al dat het met geld te maken had,

Ik ken natuurlijk jou financiele situatie niet maar botten en orgaanvlees zijn relatief goedkoop.

Kippenlever is bijvoobeeld goedkoper dan kipfilet en ik betaal voor een runder mergpijpje 1,50

Maar nog even wachten is natuurlijk ook niet erg:)

 
Quote:
??? Dan moet je juist je zuurstofhuishouding aanvullen op basis van verzadigd vet. Carbs voeden alleen maar een anaerobe staat van de cellen, vetten doen het tegenovergestelde.


Hier heb ik geen argument tegen, want weet wel dat spieren zuurstof nodig hebben, maar dacht dat ze uitsluitend op glycogeen kunnen presteeren? Graag wat verder uitleg alsjeblieft, ben bijzonder geintrigeerd!

Quote:
Ben jij soms van oorsprong Engelstalig? Jouw Nederlands leest vaak als een letterlijke vertaling van Engelse zinnen.


Ik zal je wat bijzonders vertellen. Ik weet dat van mezelf, maar ben me er niet altijd bewust van. Als kind werkten allebei mijn ouders, dus hebben we(broertje,zus,ik) canadese au paires gehad. Mijn gevoel voor engels is sterker dan nederlands, vandaar de grammaticale omkeringen! 4 jaar in mijn kindertijd tegenover al die jaren maakt niks uit. Je jeugd is de grootste invloed op je toekomst(maar veranderen kan altijd!). Misschien heb ik daarom ook moeite met leeftijdsgenoten communiceren omdat mijn logica op grammaticaal niveau engels is! En taal is bepalend voor hoe je redenaties vormt dus zal het mijne gemixt EN/NL zijn. Ik geloof ook dat door de au pairs hechtingsproblemen zijn ontstaan(aan de ene kant de uiteindelijk gebroken hechting aan de au pairs en aan de andere kant hechting op een cruciale leeftijd naar mijn ouders!).

Do you agree? Discuss!

Brian

 
Aandachtig gelezen en het is me allemaal duidelijk. Ik snap dat cellen op zuurstof horen te draaien. Het is dus nu taak om me lichaam weer zuurstofrijk te maken zodat glucose niet nodig is, omdat dan mijn spieren kunnen presteren op zuurstof, correct?

Zoals ik zei, ik ga het gewoon op de proef nemen en laat wel weten na een tijd wat ik ervaar!

 
Brain, om je lichaam op top te hebben kun je je voeding verdelen naar meer vet, minder eiwitten, minder koolhydraten.

Je kunt als startpunt maken dat deze voedingsmiddelen de basis vormen, en dat jezelf kijkt wat je per dag wilt eten. Of meer rauwe melk, orgaanvlees paar keer per week, of meer vlees en botten bouillon en vlees met vet en wat groenten of wat zetmeel.

Meer vet, wat vlees, weinig zetmeel. Zetmeel droog gewicht tot 100 gram per dag. Eiwitten kun je ongeveer houden op 100-160 gram per dag. Let wel in een stuk vlees van 120 gram zit ongeveer 30 gram eiwitten, in een stuk kaas van van 120 gram zit ook ongeveer 30 gram eiwitten. In 5 eieren zit ook ongeveer 30 gram eiwitten.

Rauwe melk, kefir, yoghurt, boerenkaas, roomboter, rundervet, kokosvet, reuzel, rundvlees, lamsvlees, wildvlees, eieren, bouillon van botten, orgaanvlees

En dan verder, goed gekookte groenten zoals broccoli, spinazie, bloemkool, spruitjes, boerenkool, uien, Gember, knoflook, zuur fruit zoals kiwi, citroenen, bessen, zure appels, vette vruchten zoals olijven en avocado’s, zetmeelbronnen zoals, zoete aardappels, witte rijst, quinoa, boekweit, amaranth, goed geweekte linzen.

Kijk ook naar de voedingsdensiteit (heel veel vlees vet of mager is niet alles). Orgaanvlees dus, Sardientjes, oesters, mosselen, kokkels, rauwe melk, kefir, haring, bottenbouillon, visbouillon, vis eitjes, eigeel.

Maak stoofschotels, soepen, smoor het voedsel, slow-cooker gerechten.

Anderen hier op de site kunnen dit nog aanvullen.

Voor meer mineralen kun je ook nog sole maken van keltisch zeezout:

http://www.keltischzeezout.com/wat_is_keltisch_zeezout_.aspx

https://www.fatsforum.nl/topic/zout-sole

http://www.voedingisgezondheid.nl/recepten.html

https://www.fatsforum.nl/topic/keltisch-zeezout

Verder kun je ook nog boterolie en gefermenteerde levertraan pakken en biergist en geweekte paranoten.

Voor het koken kun je keltisch zeezout pakken en zwarte peper, azijn etc. Zie de recepten pagina op dit forum:

https://www.fatsforum.nl/topic/recepten

Zorg wel ervoor dat elke maaltijd rond de 30-40 gram eiwitten bevat, dat is ongeveer 120-160 gram vlees enz. Bij drie of vier maaltijden per dag is dat elke dag rond de 120-160 gram eiwitten.

Het is belangrijk om te weten dat de meeste eiwitrijke voeding, zoals vlees, kaas en vis ongeveer 25% eiwit bevat. Om 30 gram eiwitten per maaltijd binnen te krijgen, moet je ongeveer 120 gram vlees eten. Rond de 30-40 gram (120-160 gram vlees) eiwitten per maaltijd is al voldoende, de eiwitsynthese raakt dan een bovengrens. 340 gram vlees (85 gram eiwitten) geeft dezelfde verhoging van de eiwitsynthese als 120 gram (30 gram eiwitten) vlees in een maaltijd! Teveel eiwitten wordt omgezet in glucose!

Elke maaltijd 120-160 gram vlees of een andere eiwitbron is ideaal, en dat 3-4 keer per dag.

Wil je meer calorieën verhoog dan je vet inname niet je eiwit of koolhydraat inname.

Het is belangrijk om te weten dat de meeste mensen zich niet bewust zijn van het bestaan van een gevaarlijk medium koolhydraten en medium vet zone wanneer men probeert om de koolhydraten te verminderen, maar niet genoeg vermindert, en probeert de vet inname te verhogen, maar de vet inname niet voldoende verhoogt: Dat wil zeggen dat bij verminderde koolhydraat invoer verhoog je de vet invoer zodat de vet invoer altijd hoger ligt dan het totaal aan koolhydraten.

Wat betreft vet is dat 60% tot 70% uit vet calorieën

Wat betreft eiwit is dat 25% tot 20% uit eiwit calorieën

Wat betreft koolhydraten is dat 15% tot 10% uit koolhydraten calorieën

Op een andere manier gezegd, omdat het moeilijk kan zijn percentages uit te werken op deze manier, 75 tot 100 gram droog gewicht aan koolhydraten en de rest uit vlees, vis, eieren, rauwe melk, kefir en kaas en hun natuurlijke vetten. En dan kun je nog roomboter, kokosolie, reuzel, lamsvet en rundervet nemen. En orgaanvlees. En groenten en zuur fruit.

Het beste wat je trouwens na training kunt pakken is rauwe melk.

Zie ook:

http://www.1vigor.com/article/raw-milk-athlete-peak-performance-recovery-drink/

http://www.westonaprice.org/blogs/2...-of-raw-milk-and-other-raw-foods-glutathione/

Ben je heel actief dan kun je altijd je koolhydraten iets ophogen op die dagen, maar nooit hoger dan je vet iname. Een paar keer 150 gram koolhydraten in droog gewicht pakken of iets meer op zeer actieve dagen kan. En verdeel alles in je 3-4 maaltijden per dag.

Maar nogmaals, gewoon rauwe melk is het beste na de training. Of anders kefir.

En voor je gewrichten enz. Maak zelf bottenbouillions.

 
Amancay, bedankt voor je uitgebreide uiteenzetting! Train je zelf ook? Zo ja, Wat is dan je ervaring van wapf voeding icm training?

Veel van je adviezen doe ik al en was ik al van plan. Ik ga minimaal een keer per week lever eten(hoe dan ook, goedschiks of kwaadschiks)en bottenbouillon maken. Ik zal ff opsommen wat ik op een gewone dag eet:

ontbijt yoghurt smoothie(200 ml bio volle yoghurt, 100 ml rauwe melk, 125 ml slagroom, 3 rauwe eieren, eetlepel kokosolie, kelt zee zout, honing, kruiden.)

middag stukje vlees(120-150g rundvlees of vis) wil ik gaan combineren met orgaanvlees en bottenbouillon.

tussendoor smoothie(100ml yoghurt, 125 ml slagroom, 100 ml rauwe melk, 2 rauwe eieren)

avond eten(stukje vlees, groentes en op trainingsdagen ongeveer 200g witte rijst en 150g zoete aardappel)

Daar komt willekeurig over de dag bij:

een citroen, zuur stuk fruit, 3 glazen rauwe melk en sups(visolie, levertraan,vit c, vit b en magnesium)

Als ik het zo zie kom ik goed in de buurt van wat jij zegt. Ik ga niet meer refeeden, maar eet iets meer kh en halve liter rauwe melk erbij op trainingsdagen. Dan zit het wel snor denk ik zo! Zal binnenkort ff de tijd nemen om mijn macros uit te rekenen om die gevaarlijke middenzone die je beschrijft te vermijden.

Nogmaals bedankt voor je kennis!

Brian

 
Welkom Brian!

Goed om er weer een jonkie bij te hebben ;-]

Mooi dat je zo open kunt zijn. Dat is een goed teken :-]

 
Bedankt Paradogma!

Aan open zijn heb je het meest vind ik! Heb het wel moeten zijn van jongs af aan(therapie enz),het is zwemmen of verzuipen!

The truth will set you free!

Brian

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.499
Berichten
518.387
Leden
8.647
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan