Voorstellen boselfje

boselfje

New member
Ik schrijf al (pas :)) een maandje mee op dit topic maar ik heb me nog niet officieel voorgesteld, dus bij deze, veel zal wel verspreid in de verschillende topics door mij verteld zijn.

Ik ben al jaren bezig met uitvinden wat gezonde voeding eigenlijk is en ik blijf bij leren. Stapje voor stapje kom ik er steeds meer achter wat bij mij past.

Ik heb al jaren last van mijn darmen. Vreselijk opgeblazen gevoel in mijn buik elke avond, buikpijn en stinkende winden :oops:. Erg belemmerend voor mij in mijn sociale leven en belastend omdat ik onregelmatig werk en ook vaak s avonds moet werken. Dit is eigenlijk mijn voornaamste probleem.

Ik ben een paar jaar heel erg moe geweest, ik moest s middags een paar uur slapen en lag er dan als het kon om 19-20 uur weer in en dan sliep ik tot 7 uur. Bij het opstaan was ik dan net zo moe als bij het slapen gaan.

De moeheid had voor een behoorlijk gedeelte te maken met de situatie waarin ik toen zat. Die situatie is veranderd en dit heeft erg veel verbetering opgeleverd mbt mijn energieniveau.

Ik eet al denk ik een jaar of 10 op en af suikervrij, hierin heb ik nooit verschil gemerkt ik klachten van darmen of vermoeidheid. Ik merk met deze levenswijze tegenwoordig nu wel dat ik weer meer klachten krijg als ik zoete dingen eet zoals gedroogd fruit. Ook granen/ gluten lijken toch effect te hebben.

Eind van vorig jaar heb ik een tijdje lactosevrij gegeten. Dit had wel een positief effect op mijn darmen, echter de klachten waren nooit weg. Wel zweette ik minder, daar heb ik altijd veel last van en nu ook weer met de hoeveelheid melkproducten die ik neem. Dat zijn nu echter wel rauwe en/of gefermenteerde melkproducten.

Sinds een aantal weken zijn mijn darmen rustig! Ik eet zo goed als helemaal zoals hier wordt geadviseerd. Weinig koolhydraten, veel vetten, gefermenteerde rauwe melkproducten. Geen nachtschades, granen of gluten. Sinds kort met koffie gestopt, bijna geen kauwgom (aspartaam!) meer. Geen chemische reinigingsmiddelen/ verzorgingsproducten, dit doe ik al langer niet.

Ik denk dat de combinatie van voeding/ leverreinigingen ervoor hebben gezorgd dat mijn darmen beter worden, ik blijf dus op deze manier doorgaan.

Ik ben nu midden 20 en heb gelukkig in mijn jeugd redelijk gezond gegeten. Alleen op zondag snoep/ fris. Altijd volle producten, geen pakjes/ zakjes. We hebben zelfs een tijd rauwe melk gehad. (Ik moest een periode elke dag een rauw ei met melk en suiker, dat is dan wel jammer, drinken omdat ik ondergewicht gehad.. Ook moest ik ivm frequent wormen een week lang op een dieet van bitterzout, droog wit brood en rauwe melk. Ieuwww Maar toch wel ideeen zoals ik die nu hier ook weer tegenkom. Ik heb overigens daarna nooit meer wormen gehad :))

Ik ben op de goede weg. Ik heb 3 keer de leverreiniging gedaan en geen stenen gehad. Aan de ene kant vind ik dit wel jammer, aan de andere kant lijk ik er wel baat bij te hebben en probeer ik het dan maar te zien als dat ik gewoon geen stenen heb.. Lekker optimistisch.

Wat voor mij nog aandachtspunten zijn, zijn de hoeveelheden die ik eet. Ik eet teveel. Gelukkig is mijn gewicht nu stabiel maar ik ben in korte tijd 5-6 kilo aangekomen (3-4 kilo door excessief chocolade even 3 weken lang). Ik weeg nu 62 kilo bij 1.58 en het is net teveel, mijn lijf voelt niet helemaal fijn. Ik ga echter niet lijnen, daar heb ik nooit aan gedaan en ik vertrouw er maar op dat het vanzelf goedkomt. Ik moet er wel elke dag voor strijden om niet te overeten. Als ik niet oplet, eet ik makkelijk dagelijks 4000 calorieen. Goede dingen, dat wel, maar gewoon té.

H202 heb ik in huis maar ik gebruik het eigenlijk vooral uitwendig, inwendig staat me tegen. Ik heb een tijdje MMS gebruikt, wellicht komt de afkeer daar vandaan.

Levertraan/ boterolie heb ik ook in huis maar ik sla het regelmatig over. Het staat op het aanrecht, ik zie het staan maar wil het niet nemen. Voor mij is dat dan voor nu even de boodschap dat het of niet goed voor me is om welke reden dan ook, of dat het niet optimaal werkzaam is. Ik laat het daarom maar los en neem het als ik wil. Wordt vanzelf wel beter.

Ik vind dit een heel fijn informatief en interactief forum, super dat iedereen elkaar helpt. Ik weet niet of ik achter alles sta wat hier wordt verteld, daarvoor wil ik meer lezen en uitproberen. Maar voor nu is mijn lijf de bevestiging dat ik op de goede weg ben:)

 
Je hoeft geen sorry te zeggen. Best een interessant verhaal. Enne welkom :)

 
ik had het idee dat je hier al veel langer rondloopt dan een maandje. Je bent steeds beter bezig zo te lezen, maar het gewicht zou ik compleet loslaten. Waarom vind je 62 kg te zwaar?

 
1.58 meter

Ik ben niet zo van het gewicht en bmi enzo, alleen om te illustreren dat ik best wel wat ben aangekomen (op mijn gewicht is het bijna 10%!)

Maar mijn lijf voelt niet fijn nu, het zit me een beetje in de weg. En een paar kilo minder voelt fijner, qua kleren en qua bewegen.

 
Om dan toch maar even je BMI te noemen: deze is 24,8. Perfect aan de bovengrens van 25 dus! M.a.w. je hebt er binnen korre tijd NOODZAKELIJKE kilo's bijgekregen door de aanmaak van MAGERE LICHAAMSMASSA, nl, spieren en botten. Dit is wat je in korte tijd kunt bereiken als je BOUWSTENEN als vetten en eiwitten tot je neemt!

Mike

 
Nee geen noodzakelijke kilo's als spieren en botten. Is vooral gekomen toen ik los ging aan de chocola. Dus voornamelijk vet en dat merk ik ook in mijn kleren, die pas ik niet meer. Anders vond ik gewicht niet zo heel interessant maar ik merk het dus aan mijn kleren.

 
Ik heb trouwens een behoorlijke tijd last van mijn knie gehad met sporten. En dat is ook minder sinds een paar maanden.

Ik heb ook een slechte huid en dat lijkt ook wat te verbeteren. Het is echter nog niet helemaal goed en het wisselt ook wat, maar de algemene lijn is dat het beter is.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.778
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan