Boerenkaas
New member
Graag wil ik mij voorstellen. Boerenkaas en 36 jaar. Via via op deze site terecht gekomen, maar bij mijn eerste bezoek snel weggeklikt. Het was mij allemaal te 'extreem'. Uiteindelijk bleef het weken in mijn hoofd malen, na het zien van een interview met Michael Pollan nam ik ook de beslissing om eindelijk beter en structureel op mijn voeding te gaan letten en daar hoort ook 'onderzoek' bij op dit forum.
Nu ik mij iets beter heb ingelezen, heb ik nu het besluit genomen om ook te gaan Wapfen. Sommige dingen zijn nog een stap te ver voor mij, maar ik merk dat ik steeds meer mijn 'grenzen' verleg in mijn ideeen over voedsel wat ik normaal niet tot mij neem.
Reden om te Wapfen is dat ik nu eens keer goed voor mijzelf wil zorgen. Ik heb nu een kind en hoe kan ik hem vertellen wat goed is als ik het zelf niet uitdraag? Ik ben dan ook van overtuigd dat ik eerst mijzelf moet helpen en dan pas kan ik hem verder helpen.
Op dit moment ben ik niet heel voortvarend begonnen. Ik heb gelezen om juist de kans op verstoppingen te verkleinen het niet goed is om de boel radicaal om te gooien, maar vraag mij af of ik met deze kleine veranderingen wel iets ga bereiken of dat ik toch een stap verder moet gaan. Zouden jullie met mij mee willen kijken?
Mijn dagelijkse schema houdt het volgende ongeveer in
- 's ochtends op nuchtere maag 1 theelepel sole met een glas water (ca 225 cc)
- Ontbijt Grieks yoghurt of slagroom (supermarkt en met etiket biologisch)
- 's Middags een stuk graskaas (supermarkt)
- Tussendoor kaas of yoghurt (supermarkt en met etiket biologisch)
- 's Avonds groene groente met kip of vis en een beetje aardappel of pasta totdat eindelijk de voorraad hier op is (supermarkt en met etiket biologisch)
- Avondsnack yoghurt of kaas (supermarkt en met etiket biologisch)
- Voor bed gaan 1 theelepel sole met een glas water
Qua supplementen slik ik levertraan icm boterolie van Blue Ice
Bakken en braden doe ik in kokosolie van Pure
Voor de rest drink ik ca 1,5 liter witte thee van Piramide op een dag weg
Verbeteringen waar ik zelf aan zit te denken zijn:
- Zelfgemaakte kippenbouillon maken - staat voor vandaag op het programma
- Meer eieren tot mij nemen - vandaag ga ik die kopen
- Boerenkaas bij de boer halen - op zeer kort termijn
- Rauwe melk bij de boer halen - iets langer dan op zeer kort termijn (ik moet nog even aan het idee van rauwe melk wennen, vandaar dat ik eerst met kaas wil beginnen)
- Meer gevarieerd vlees eten - langer termijn (Vanuit huis heb ik het eten van rund, varken, schaap, geit niet meegekregen (gevogelte en vis is wat de klok slaat). Dit is een hele grote stap dat ik nog moet nemen. Ik zal hem wel maken, want ik zie wel het nut van in, maar nu is het mentaal daar te vroeg voor.)
- Adrenal innemen - nog niet zeker op welk termijn en of ik het wel nodig heb
- Lever/galreiniging middels een flush - wanneer kind een weekend weg is lijkt mij het beste, zodat ik die zorg er niet bij heb.
Middels bioresonantiebehandelingen ben ik begonnen met ontgiften en ontstoren van onregelmatigheden in mijn lichaam
Ongetwijfeld zullen jullie met meer tips voor verbeteringen kunnen komen en daar sta ik absoluut voor open. Houd jezelf niet tegen, ik kan er alleen maar van leren!
Groet,
Boerenkaas
P.s. Dit topic ga ik overigens gebruiken als een soort van dagboek voor mijzelf om veranderingen te signaleren. Ik hoop dat daar niets op tegen is.
Nu ik mij iets beter heb ingelezen, heb ik nu het besluit genomen om ook te gaan Wapfen. Sommige dingen zijn nog een stap te ver voor mij, maar ik merk dat ik steeds meer mijn 'grenzen' verleg in mijn ideeen over voedsel wat ik normaal niet tot mij neem.
Reden om te Wapfen is dat ik nu eens keer goed voor mijzelf wil zorgen. Ik heb nu een kind en hoe kan ik hem vertellen wat goed is als ik het zelf niet uitdraag? Ik ben dan ook van overtuigd dat ik eerst mijzelf moet helpen en dan pas kan ik hem verder helpen.
Op dit moment ben ik niet heel voortvarend begonnen. Ik heb gelezen om juist de kans op verstoppingen te verkleinen het niet goed is om de boel radicaal om te gooien, maar vraag mij af of ik met deze kleine veranderingen wel iets ga bereiken of dat ik toch een stap verder moet gaan. Zouden jullie met mij mee willen kijken?
Mijn dagelijkse schema houdt het volgende ongeveer in
- 's ochtends op nuchtere maag 1 theelepel sole met een glas water (ca 225 cc)
- Ontbijt Grieks yoghurt of slagroom (supermarkt en met etiket biologisch)
- 's Middags een stuk graskaas (supermarkt)
- Tussendoor kaas of yoghurt (supermarkt en met etiket biologisch)
- 's Avonds groene groente met kip of vis en een beetje aardappel of pasta totdat eindelijk de voorraad hier op is (supermarkt en met etiket biologisch)
- Avondsnack yoghurt of kaas (supermarkt en met etiket biologisch)
- Voor bed gaan 1 theelepel sole met een glas water
Qua supplementen slik ik levertraan icm boterolie van Blue Ice
Bakken en braden doe ik in kokosolie van Pure
Voor de rest drink ik ca 1,5 liter witte thee van Piramide op een dag weg
Verbeteringen waar ik zelf aan zit te denken zijn:
- Zelfgemaakte kippenbouillon maken - staat voor vandaag op het programma
- Meer eieren tot mij nemen - vandaag ga ik die kopen
- Boerenkaas bij de boer halen - op zeer kort termijn
- Rauwe melk bij de boer halen - iets langer dan op zeer kort termijn (ik moet nog even aan het idee van rauwe melk wennen, vandaar dat ik eerst met kaas wil beginnen)
- Meer gevarieerd vlees eten - langer termijn (Vanuit huis heb ik het eten van rund, varken, schaap, geit niet meegekregen (gevogelte en vis is wat de klok slaat). Dit is een hele grote stap dat ik nog moet nemen. Ik zal hem wel maken, want ik zie wel het nut van in, maar nu is het mentaal daar te vroeg voor.)
- Adrenal innemen - nog niet zeker op welk termijn en of ik het wel nodig heb
- Lever/galreiniging middels een flush - wanneer kind een weekend weg is lijkt mij het beste, zodat ik die zorg er niet bij heb.
Middels bioresonantiebehandelingen ben ik begonnen met ontgiften en ontstoren van onregelmatigheden in mijn lichaam
Ongetwijfeld zullen jullie met meer tips voor verbeteringen kunnen komen en daar sta ik absoluut voor open. Houd jezelf niet tegen, ik kan er alleen maar van leren!
Groet,
Boerenkaas
P.s. Dit topic ga ik overigens gebruiken als een soort van dagboek voor mijzelf om veranderingen te signaleren. Ik hoop dat daar niets op tegen is.