Voorstellen Anko

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben zo'n stille meelezer 8) en heb nu na een aantal maanden maar eens ingelogd om mijzelf voor te stellen.

Ik ben 36 jaar en sinds de pubertijd ben ik geïntrigeerd door effecten van o.a. voedsel op gezondheid en hoe mijn lijf en geest hierop reageren. Gevoed door de media heb ik een tijd lang vetarm, veel koolhydraten, weinig vlees en veel soja gegeten en daarbij extreem veel gesport. Dan moet je denken aan 50-60 km hardlopen en 2x fanatiek spinnen per week. In die periode was ik constant in training voor een marathon. Ik wilde steeds sneller, dus meer trainen. Daardoor zakte mijn vetpercentage, ging m'n hele hormoonhuishouding door de war en stopte m'n menstruatie. Mijn werk als verliesbegeleider en meditatie/reiki trainer is geestelijk redelijk belastend met daarbij diverse reorganisaties en in de privesfeer veel overlijdens. Aan alle kanten dus veel stress voor mn lijf.

Dat alles laat zn sporen wel na en het lopen ging steeds moeizamer. Door een, achteraf eenvoudig op te lossen bekkenkanteling, heb ik een jaar niet kunnen lopen en ontdekte ik de meer langzame bewegingen als zwemmen en wandelen. Ik kwam letterlijk wat meer tot stilstand en heb sindsdien nooit meer een marathon gelopen.

M'n voeding heb ik sinds afgelopen najaar aangepast. Na vegetarisch en zelfs even een veganistisch/raw uitstapje te hebben gemaakt, heb ik dit forum ontdekt. Ik zocht een scoby en daardoor kwam ik op dit forum.

Als je dan eenmaal begint met lezen.... :idea:

Dat is letterlijk een ommekeer geweest. Ik maakte altijd al kefir van magere melk, nu van volle rauwe melk, ik drink kombucha, eet vlees, eieren, veel roomboter van de boer en m'n eigengemaakte bottenbouillon is een groot succes thuis. Het is heerlijk! Ik ben geen broodeter, dus dit is voor mij een walhalla.

Door al het vet heb ik geen honger meer, een stabiel bloedsuiker, minder last van mn ingewanden, een veel betere weerstand en heb het minder snel koud. Alleen de hormonen zijn nog niet in balans, maar dat zal een kwestie van geduld zijn.

Veel puzzelstukjes vallen op z'n plek. Als ik simpelweg naar m'n kat kijk, die is gek op vet en eet dat het liefst. Van koolhydraten kreeg ik alleen nog maar meer honger. Boterkoek bijv gaf altijd last met verteren. Eet ik nu pure roomboter, heb ik nergens last van.

Een aantal zaken ga ik nog veranderen. Bijv. Keltisch zeezout (is besteld) en H202 gebruik ik nog niet.

Ik lever graag een bijdrage aan dit forum. Met elkaar kom je veel verder dan alleen.

Ook mocht iemand een scoby of kefir korrels willen, dan heb ik voldoende in voorraad. Ik zal dit ook in de betreffende topics posten.

Groetjes,

Anko

 
Hoi anko,

Leuk dat je net als ik per toevallig hier terecht ben gekomen.

Ik weet nog niet genoeg van dit dieet om je advies te geven, maar.....

Ik wil binnenkort melkkefir gaan maken en heb dus intersse in de korrels, niet voor waterkefir toch?

Mijn mail linda_groot@live.nl

Vast bedankt, ps laat je me ook even weten wat het kost?

 
Hallo Anko, welkom. Herkenbaar, ik ben ook afgelopen najaar ineens eigenlijk begonnen met de vetten, en had ook heel snel (eigenlijk meteen) het gevoel dat het klopt. Het klopt ook met onze geschiedenis als mensen. Granen, koolhydraten, alles werd vrij plotseling geintroduceerd, terwijl vetten altijd al de basis waren. Voor de laatste natuurvolkeren geldt dat nog steeds: ik heb van de week twee prachtige Mongoolse films online bekeken (weeping camel + yellow dog), dan krijg je een goed beeld van waar we het over hebben.

Met geestelijk zwaar werk kan ik me trouwens heel goed voorstellen dat het lekker is om hard te lopen. Je kunt zo een hoop kwijtraken. Doe je nu helemaal geen hardlopen meer?

Kun je beschrijven wat je op dit moment eet op een dag? Haal je nog koolhydraten ergens vandaan? Groenten? Waar haal je eigenlijk rauwe melk? Ik heb zelf veel familie in omgeving Rotterdam, vandaar. Succes.

(Wat betreft scoby lees ik ook net een berichtje van vrysuyver).

 
Welkom Anko,ook ik ben als vegetariër "per toeval" op dit forum terecht gekomen.

Schijnbaar was ik onbewust toch op zoek naar "iets".

Fijn dat je zich zo goed voelt bij deze manier van eten.

Met elkaar kom je inderdaad veel verder dan alleen dat is de kracht van dit forum.

Je zal hier niet snel met vragen blijven zitten.

Veel leesplezier en leuk dat je een bijdrage wilt leveren aan dit forum. :)

 
Hoi Linda, ik heb je net gemaild. Het is inderdaad melkkefir. Grappig dat dingen als dit forum je soms zo toevallen. Ook op het juiste moment, eerder stond ik er echt niet voor open.

Hoi Thijs, heel herkenbaar wat je schrijft. Deze manier van eten klopt. De films ga ik zeker bekijken. Hardlopen doe ik nog, lekker buiten zijn in de natuur vind ik zalig, maar wel in een heel rustig tempo en kortere afstanden. 10-12 km is het absolute max.

Vwb mijn eetpatroon is best wat zoeken van wat te eten en vooral als je niet zelf je eten kunt klaarmaken.

Mijn eetpatroon op een gemiddelde dag :

Half glaasje kombucha, spirulina en vitamine c

Flinke beker rauwe melkkefir met levertraan en eigengemaakte zure room. Kop koffie

Als lunch meestal 2 gebakken of gekookte eieren met roergebakken groente: ui,prei,witlof, boerenkool etc. Een paar rauwe wortels.

Glas kombucha

' s avonds vaak bottenbouillon, vlees/ vis met groenten en wat zoete aardappel/knollen daarna en fruit als sinaasappel.

Regelmatig eet ik kokoskoek gemaakt van santen, roomboter en kokos.

Hoor graag jullie feedback hierop.

De rauwe melk haal ik bij Gerard van Winden aan de Abtswoude in Delft. Het kost ,60 cent per liter. De koeien zijn van het holstein frisian ras en worden met vnl hooi bijgevoerd. Antibiotica heb ik nog niet nagevraagd. Heb jij andere adressen in omgeving rotterdam?

Hoi Food en Mood, bedankt voor je bericht. Bijzonder dat je toch ergens weet dat iets niet klopt. Wat dat betreft kunnen we veel van dieren leren om daar op te vertrouwen.

Groetjes,

Anko

 
Quote:
Hardlopen doe ik nog, lekker buiten zijn in de natuur vind ik zalig, maar wel in een heel rustig tempo en kortere afstanden. 10-12 km is het absolute max.


Je klinkt nog steeds als een endorfine-junkie. 10-12 km hardlopen geeft een 'runners' high', ook als je 'rustig aan' doet. Het is ook geen 'korte afstand'. je bent verslaafd aan je eigen chemicalien. Je lichaam maakt deze aan als overlevingsmechanisme. Kennelijk word je achtervolgd door een sabeltandtijger of zoiets en kun je je niet veroorloven om vermoeid of uitgeput te zijn. Dit is zeer ongezond en komt voort uit een stressmechanisme, waarbij je voortdurend over je grenzen gaat! Kennelijk heb je nog te weinig geleerd van niet mis te verstane signalen die lichaam je eerder heeft gegeven:

Quote:
Dat alles laat zn sporen wel na en het lopen ging steeds moeizamer. Door een, achteraf eenvoudig op te lossen bekkenkanteling, heb ik een jaar niet kunnen lopen en ontdekte ik de meer langzame bewegingen als zwemmen en wandelen. Ik kwam letterlijk wat meer tot stilstand en heb sindsdien nooit meer een marathon gelopen.


Mike

 
Hoi anko,

Leuk dat je hier nu ook schrijft, ik ben net begonnen om anders te eten dus nog zoekende. Ook ik heb interesse in de kefir korrels. Zou je mij willen mailen? Mijn E-mail adres is p_ommetje@yahoo.com.

Alvast bedankt!

 
Hoi Anko,

Allereerst welkom op dit forum, inderdaad wat je schrijft 'met elkaar kom je verder, dat is de kracht van dit forum'. Dank voor je aanbod van kefir. Ik had je naam nog niet eerder gezien, maar nu weet ik waarom. Ik ben zelf sinds een week lid van dit forum en daar ben ik heel blij mee. Het feit dat je met elkaar meedenkt geeft een goed gevoel en stimuleert me ook om verder te gaan op de weg van 'gezong leven'. Mike heeft inmiddels mijn adres, dus dat komt goed. Succes!

Zonnige groet :D Miek.

 
Hoi Mike,

Dat wist ik dus niet... Ik was door de site van Mark Sisson in de veronderstelling dat zeer langzaam bewegen geen belasting voor je systeem is. Maakt dat zwemmen en wandelen ook een vlucht voor de sabeltandtijger?

Hoi Pommetje en Miek, de kefirkorrels komen jullie kant op.

 
Gezien de schade die jij jezelf hebt toegebracht alleen al door het fanatieke 'sporten' doe je er verstandig aan om TOTALE RUST te gaan hanteren. Dit betekent dus een flinke tijd helemaal niet sporten. Je weet dan ook meteen of je een endorfinejunkie bent, want als je het gevoel hebt dat je 'moet sporten' ben je verslaafd. Verder absoluut niet over je grenzen heen gaan op andere manieren, veel rusten en ontspannen, jezelf extreem goed voeden en je bijnieren maximaal ondersteunen.

Mike

 
Bedankt Mike voor de inzichten. Grenzen bewaken is een thema voor mij en daar heb ik de laatste tijd al wat stappen in gezet, figuurlijk dan. Het herkennen van een grens begint het mee. Daar zit vooruitgang in. Bij "rust, reinheid en regelmaat" heb ik veel baat, al mag de eerste dus meer nadruk hebben.

Een endorfine junkie was ik zeker en of ik helemaal afgekickt ben vraag ik me af. Ik ga het ontdekken. :)

 
Anko,

Welkom hier.

Je zou je hormonenbalans weer terug kunnen krijgen door bijnierextract te gaan nemen.

Mij helpt het iig wel, mijn menstruatie was ook gestopt (vond ik wel prettig) en komt nu langzaam weer op gang.

Ik ben 52 jaar (althans word ik a.s. dinsdag) dus het stoppen zal een keertje komen maar dat zou dan langzaam aan moeten gaan en niet 'baf' in 1x.

Verder hebben wij ook baat bij de bijnierextract voor wat betreft onze ontlasting.

Maar de kombucha zal daar ook bij helpen.

Lia

 
Hoi Poekie,

Gefeliciteerd met je verjaardag! Heb je een leuke dag gehad?

Het is zeker makkelijk! Toch mis ik het ook, dus ik hoop dat het weer op gang komt. Gek genoeg heb ik wel een aantal keer gedroomd dat ik weer menstrueerde.

Bedankt voor de tip. Het bijnierextract is besteld en hopp ik zsm te ontvangen.

Groetjes, Anko

 
Hormoondisbalans is bijna altijd te herstellen. Zo te lezen bij jou ook mits de juiste omstandigheden gemaakt worden :)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.921
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan