Voorbereiden op zwangerschap

sweex

New member
Hallo allemaal,

Ik lees al langere tijd mee op het forum, maar heb nog nooit wat gepost.

Ik wil me graag verdiepen in de voorbereiding op een zwangerschap. Een korte voorgeschiedenis: 23 jaar, geen gezondheidsklachten, altijd wat aan de dunne kant geweest, maar sinds ik meer vetten eet ben ik aangekomen en heb nu een BMI rond de 22/23 (voorheen 17/18). Wel eerder aan ijzertekort gehad, had een waarde van 7.4, had testen omdat ik last had van vermoeidheid, maar dit is over en ik heb het daarna nooit opnieuw laten testen. Ik at destijds wel weinig vlees, omdat ik dacht dat het ongezond was, nu eet ik het bijna dagelijks. Heeft het nut om het opnieuw te laten testen?

Ik wil preventief beginnen met keltisch zeezout, maar heeft dit geen ontgiftend effect, wat schadelijk voor de vrucht kan zijn? Sowieso vraag ik me af of er bepaalde "powerfoods" en dergelijke zijn die ik beter kan vermijden omdat ze een ontgiftend effect hebben, wat averechts zal werken tijdens de zwangerschap.

Groeten,

Sweex

 
Dan zou mijn advies zijn om nog even te wachten.

Ga ondertussen aan de slag met de adviezen die je wellicht al bekend zijn omtrent je voedingspatroon. Dat geldt overigens ook voor je wederhelft; onderschat dat niet. Geduld is een schone zaak, dat is hier zeker het geval. Je kunt dan namelijk nog ontgiften, zoals je zelf al aangeeft.
 
Sorry, volgens mij is mijn vraag niet helemaal duidelijk. Ik wil sowieso nog wachten en kijken of alle "voorraadden" in orde zijn. Maar mijn vraag is zodra ik zwanger zou zijn, welke voedingsmiddelen/welk voedingspatroon zou ik moeten vermijden. Met andere woorden: welke voedingsmiddelen binnen weston price zijn bijvoorbeeld ontgiftend, en nu wel gezond, maar zodra je zwanger bent niet meer? Ik heb hier geen duidelijk topic over kunnen vinden.
 
Als je zwanger bent houd dan deze voedingsrichtlijnen aan: http://www.westonaprice.org/health-topics/diet-for-pregnant-and-nursing-mothers/

Je kan nu ook al zo gaan eten om de voorraden weer bij te werken, en dat geld zeker ook voor je man/vriend. Hij moet ook genoeg reserves en voorraden hebben voor zijn aandeel. Keltisch zeezout hoort daar zeker bij ook als je zwanger bent het geeft broodnodige mineralen. Je mag allerlei voedingstoffen eten die ook ontgiftend kunnen werken, sterken nog die moet je juist eten omdat ze zo veel voedingstoffen bevatten. Ze kunnen ook ontgiften werken omdat ze zo veel voedingstoffen bevatten. Ik denk hierbij aan rauwe melk, lever, eigeel (eiwit natuurlijk ook opeten) vis, vissen-eitjes. In visseneieren en ook kippeneieren zitten alle voedingstoffen die nodig zijn voor de ontwikkeling van een vis of kip. In melk zitten alle voedingstoffen die nodig zijn voor een kalfje om te groeien. Dat is daarom allemaal heel erg belangrijk om een gezonde baby te kunnen krijgen.

Wat je alleen niet moet doen als je zwanger bent of borstvoeding geeft is voedingsmiddelen en supplementen nemen die speciaal zijn om te ontgiften, zoals spirulina en chlorella en H2O2, supplementen specifiek bedoelt om veel meer gluthation aan te maken (dit zit ook in rauwe melk maar dan is het geen probleem) en een leverreiniging of een rauwe melk kuur waarbij je een tijd lang alleen maar rauwe melk drinkt moet je dan natuurlijk ook niet doen.
 
Begin in ieder geval ook met levertraan/boterolie van green pastures iod en probiotische voeding/drank zoals kefir/kvass/kombocha. Als je daar nu al mee begint kun je dat tijdens de zwangerschap door blijven gebruiken.
 
Vruchtwater is een verdunde oceaan, dus zeker Keltisch zeezout blijven gebruiken!

Mike
 
Begrijp ik het goed dat je nu al volgens de WAP-richtlijnen eet? Denk in ieder geval ook aan de bottenbouillon, die voorziet jou en tijdens je toekomstige zwangerschap ook je kindje van heel belangrijke mineralen, het zorgt voor een sterk spijsverterings- en immuunsysteem, sterke botten en een goede weerstand. Eet veel vetten, die zorgen voor een goede hormoonhuishouding.

Zorg er ook voor dat je geen gifstoffen meer toevoegt aan je lichaam via bijvoorbeeld verzorgings-en schoonmaakproducten.
 
Ik gebruik al jaren geen verzorgingsproducten, op shampoo na, dat scheelt! Waar kan ik genoemde supplementen bestellen? Dus butter oil en keltisch zeezout, wat nog meer? Is kefir tijdens de zwangerschap aan te raden?
 
Ik leef nog niet 100% weston price, zo af en toe eet ik nog brood. Ik drink wel vaak slagroom, eet vet (boter/creme fraiche) en elke dag vlees. En fruit vooral zuur/zacht fruit. Nachtschades vermijd ik zoveel mogelijk.
 
Kefir kun je heel goed tijdens de zwangerschap drinken, alleen niet pas mee beginnen als je al zwanger bent, omdat het ontgiftend kan werken. Eigenlijk geldt dit voor veel gezonde voedende voeding, vandaar dat een goede voorbereiding zo belangrijk is. Ook voor de vader trouwens, zaad moet ook in topvorm zijn.

Een goed belegd (grasboter en leverworst/rauwmelkse kaas)
zuurdesembrood past prima in Weston Price voedingspatroon.
 
Ja je kunt ook kip met avocado of omelet op je boterham doen. Het zijn richtlijnen geen voorschriften. Halal leverworst maak je net als ik mijn grasgevoerde leverworst, zelf. Op gezondgestel.nl staat een recept, bij zelf maken, spek vervangen door gehakt, dan moet het lukken.
 
Had begrepen dat avocado niet zo goed was, ga dan gelijk een manier zoeken om dat te eten! Dank voor de site.
 
Ik zou me niet te druk maken om de kleine dingetjes (of avocado goed is of niet, nachtschades etc.). Dit is vooral belangrijk voor volwassen mensen die met voedingstekorten zijn opgegroeid en onomkeerbaar verzwakt zijn. Als je kind vanaf het eerste moment voldoende voedingstoffen krijgt dmv de belangrijkste dingen zoals boter, rauwe melk, lever e.d. zal zijn lichaam ook in staat zijn om de wat minder goede dingen die je af en toe eet zoals een tomaat af te weren.

Uiteraard niet de beruchte giftige dingen eten zoals plantaardige olien, suiker, gluten en soja maar dat wist je waarschijnlijk wel.

Verder geen hormoonverstorende dingen gebruiken zoals parfum en (de meeste) zeepproducten.
 
Heb je dit gelezen:

https://ondermoedersvleugels.wordpress.com/2013/06/03/wanneer-is-een-vrouw-klaar-om-zwanger-te-worden/

Veel nuttige info.
 
Dankjewel, dit helpt me allemaal erg op weg.

Hoe zit het bijvoorbeeld met een open hart? Ik hoor hier tegenwoordig erg vaak over.

En wat voor foliumzuur kan ik het beste slikken en hoeveel maanden van tevoren?
 
Goed dat je hier de nodige vragen stelt, een zwangerschap is niet niks voor ons lichaam! Mijn vraag aan jou is: Wat voor soort voorbehoedsmiddel gebruik je?
De pil? zo ja, stop hier mee en schakel over op Condooms.
Voor Spiraal (gewone en koper) geldt hetzelfde.

Koop Biologisch voor zover je budget het toe laat.
(Geef de voorkeur aan Bio vlees en zuivel)

Koop niks wat ingeblikt is of niet vers.

Groetjes
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.459
Leden
8.646
Nieuwste lid
Marco777
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan