Voeding/gezondheid mbt katten

Warrior of light

Well-known member
Beste forumleden,

Ik kwam erachter dat er nog geen topic was voor katten en hun voeding/gezondheid.
Wij krijgen binnenkort een kitten in ons bezit en voor mij is dit heel nieuw, heb nog nooit een kat of überhaupt een huisdier gehad. Ik moet dus nog wel het eea leren.

ik zit met wat vragen mbt de voeding, ik heb werkelijk geen idee wat ik qua voeding het beste kan geven. Wij zijn voor onszelf al jaren bezig met gezonde voeding en dat wil ik uiteraard ook voor onze poes!
Het gastgezin waar de kitten nu verblijft geeft echt foute kattenbrokjes, heb de ingrediënten lijst opgezocht en wat een troep!!

ik ben ook benieuwd hoe of jullie( degenen hier met katten) ook sole in het water doen? En kan dit ook voor een kitten? En gaan jullie gewoon naar een reguliere dierenarts? Hoe zit het met vaccins voor katten? Ik vaccineer mezelf en de kids ook niet dus waarom dan wel mijn huisdier? Of ligt dit anders?
Ik hoor graag van de ervaren katten bezitters hier;)
 
Hoi hoi, ik heb een broer en zus kat, 11,5 jaar oud. Super gezond. Nooit gevaccineerd. Ze krijgen elke dag hapje vlees van wat de honden ook eten. Kat eet 5% van zijn gewicht per dag i.t.t. honden 1,5 tot 2%. . Bij mij krijgen ze dus minder en moeten zelf gaan vangen buiten. En dat doen ze , muizen, vogels, konijnen. Ik gebruik colloidaal zilver als ik eens een worm zie en dat is tegenwoordig zeldzaam.
 
Hoi hoi, ik heb een broer en zus kat, 11,5 jaar oud. Super gezond. Nooit gevaccineerd. Ze krijgen elke dag hapje vlees van wat de honden ook eten. Kat eet 5% van zijn gewicht per dag i.t.t. honden 1,5 tot 2%. . Bij mij krijgen ze dus minder en moeten zelf gaan vangen buiten. En dat doen ze , muizen, vogels, konijnen. Ik gebruik colloidaal zilver als ik eens een worm zie en dat is tegenwoordig zeldzaam.
Oke dank voor je reactie.
Jouw katten zijn al een stukje ouder. Zou je bij kittens ook al gewoon vlees kunnen geven? Ik kwam wel speciale kittenvoer tegen zonder granen in elk geval. Ik wil haar absoluut geen graan geven.
jouw katten gaan verder niet naar een dierenarts?
 
Oke dank voor je reactie.
Jouw katten zijn al een stukje ouder. Zou je bij kittens ook al gewoon vlees kunnen geven? Ik kwam wel speciale kittenvoer tegen zonder granen in elk geval. Ik wil haar absoluut geen graan geven.
jouw katten gaan verder niet naar een dierenarts?
Nooit naar dierenarts en eten vanaf begin vlees, ik kreeg ze pas met 4 maanden. Bij de 1e eigenaar kregen ze brokjes. De kater had eens flink stuk.vel van zijn poot, echt een.lap was weg. Elke dag CZ.gedruppeld paar keer en binnen gehouden. Na week was weer dichtgegroeid en zag je niks meer van. Mijn jongste en oude eigenaar vond dat ik naar DA moest. Niet gedaan dus. Ik keek het eerst eens aan.
 
Ik lees vooral even mee. Wil een kat maar eerst even financieel op orde.
Denk naast voer ook aan natuurlijke middelen. Op Huisdierendokter hebben ze allerlei middelen ter ondersteuning. Kraanwater vinden ze niet altijd zo lekker dus daar eens naar kijken. Gefilterd water bijvoorbeeld.
 
Beste forumleden,

Ik kwam erachter dat er nog geen topic was voor katten en hun voeding/gezondheid.
Wij krijgen binnenkort een kitten in ons bezit en voor mij is dit heel nieuw, heb nog nooit een kat of überhaupt een huisdier gehad. Ik moet dus nog wel het eea leren.

ik zit met wat vragen mbt de voeding, ik heb werkelijk geen idee wat ik qua voeding het beste kan geven. Wij zijn voor onszelf al jaren bezig met gezonde voeding en dat wil ik uiteraard ook voor onze poes!
Het gastgezin waar de kitten nu verblijft geeft echt foute kattenbrokjes, heb de ingrediënten lijst opgezocht en wat een troep!!

ik ben ook benieuwd hoe of jullie( degenen hier met katten) ook sole in het water doen? En kan dit ook voor een kitten? En gaan jullie gewoon naar een reguliere dierenarts? Hoe zit het met vaccins voor katten? Ik vaccineer mezelf en de kids ook niet dus waarom dan wel mijn huisdier? Of ligt dit anders?
Ik hoor graag van de ervaren katten bezitters hier;)
Meerdere katten hier, nooit gevaccineerd. Eten brokjes en wat ze vangen
 
Welke brokjes krijgen jouw katten?
DIe van de LIDL :-( Niks bijzonders,
Ze bietsen altijd vlees (vinden wij grappig, is dom natuurlijk) en sommige zijn gek op kaas en andere niet.

En in de tuin drinken ze liever water van de straat of uit roestige deksels dan uit het drinkbakje

Ze worden er oud mee iig, taaie rekels zijn het.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.831
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan