vitamine c+ magnesium citraat

Dirtsa

New member
Ben weer toe aan een nieuw potje vit.c en vond deze:

Vitamin C (as Ascorbic Acid)

500 mg

833%

Calcium (Citrate / Ascorbate reacted from Calcium Carbonate and Citric Ascorbic Acid)

500 mg

50%

Magnesium (Citrate / Ascorbate reacted from Magnesium Oxide and Citric Ascorbic Acid)

200 mg

50%

Glycine

Heb al gezocht op glycine, maar kon niet echt vinden waarvoor dit goed zou zijn. Het is een aminozuur..

Had eerst vit c en mag citrate apart, maar bij deze zit het samen. Lijkt me wel oke?

De laatste dagen even een vit C kuurtje aan het doen, griep heerst op het werk en ik wil niet meegenomen worden..

 
Ikke,

Waarom schaf je niet ook zo'n vit. C douche aan?

Ron Fonteine verkoopt magnesiumcitraat van NOW voor een tientje. Hij zweert er bij en ik ken er nog wel meer, dus dat lijkt me een hele goede.

Mike

 
ja die vit c douche staat op mijn kerstlijstje ;)

Helaas eerder geen budget voor.. beetje krapjes deze maanden (auto stuk, nieuwe laptop etc..)

Die van Now die heb ik via iherb.. die is nu bijna op.. dus was even aan het rondsnuffelen welke er nog meer zijn.

Nu weet ik dat je magnesium eigenlijk nooit apart moet nemen, deze moet in combi met calcium omdat deze 2 nauw samenwerken en anders uit balans raken, vandaar dat ik deze zag!

 
Heb nu een paar keer een vreemde ervairng gehad na het innemen van vit c. Een half uurtje na het innemen word ik ontzettend duizelig, waarmee kan dit te maken hebben? Ik neem het in, in een groot glas water met sole+ appelazijn, zou het de combi zijn?

 
Ik ken iemand die duizelig werd van waterstofperoxide drinken, zo heftig dat deze persoon bijna tegen de vlakte ging. Het is mijn ervaring dat het moeilijke ontgifters zijn die dit overkomt. Het zijn ook mensen die psychologisch/emotioneel te veel binnen houden. Er vindt dan ontgifting plaats, maar deze vindt zijn weg niet naar buiten. Je kunt dan misselijk worden, buikpijn krijgen, hoofdpijn, duizeligheid, you name it, allerlei ontgifting die binnenin blijft hangen. Vit. C wordt omgezet in waterstofperoxide in het lichaam, dus de reactie op vit. C kan soortgelijk zijn. Weliswaar ben je goed bezig doordat je rommel via je ontlasting kwijtraakt, maar het blijft nog steeds een delicate balans. Als je te veel te snel ontgift kun je het tegenovergestelde bereiken van wat je beoogt en klachten erger maken, dus rustig aan!

Mike

 
Quote:
Het zijn ook mensen die psychologisch/emotioneel te veel binnen houden.


:? ja daar heb je wel een ding... Ik ben echt een 'hoofd' mens, al zo vaak is me gezegd dat ik meer vanuit mijn 'buik' (gevoel) moet gaan..

pffff Dat is erg lastig,ik heb immers geleerd alles goed te overdenken en ben daarbij iemand die alles onder controle wil houden. Dat loslaten is moeilijk!

Maar ik denk dat je gelijk hebt, even wat minder vit c. Overgens heb ik gisteravond een klysma gedaan om de boel een beetje te helpen, dit deed me niet erg goed.. het water bleef erin en wilde er niet uit!

Gelukkig zonet wel..haha... Heb een drankje gemaakt op eigen inzicht: wat bladsla, zeezout, peper, eigeel, olie, levertraan, citroen..

na 5 min moest ik rennen naar het tiolet!

en nog steeds: donker bruine ontlasting...nu al zeker 2 of 3 weken zo!

 
Kijk, daar houd ik nu van, eigen inzicht! Ik heb nu al zo vaak meegemaakt met jou dat je vragen stelt die je zelf kunt beantwoorden als je meer vaart op je eigen inzicht. In-zicht = naar binnen kijken. Als je uit je hoofd wilt stappen, dan is dat eigen inzicht superbelangrijk! Je vertrouwt daar te weinig op, doe hier meer mee! Er is uiteraard niets mis met hier vragen stellen of mij emailen met vragen, je kunt niet alles weten, maar kijk eerst of er een soort onderbuikgevoel bij jezelf is bij de vragen die je wilt stellen. De kans is groot dat je je eigen vragen dan al weet te beantwoorden omdat je uitgaat van de wijsheid van je eigen lichaam.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.927
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan