Vitamine A, herpes, vleesbomen.

Linde

New member
Ik ben Linde, 34 jaar. Ik heb nu sinds mijn 23ste ME/CVS. Ik heb dit forum ontdekt en vindt dat er veel goede adviezen worden gegeven!

Nu even een specifieke vraag. Mijn immuunsysteem is helemaal ontregeld. Zo heb ik voordurende candida en herpes infecties. Vaak heb ik ook gordelroos.

Ook heb ik veel hormonale problemen.

Ik heb kortgeleden gelezen dat je je vitamine A snel opbruikt door virussen en het ook vaak voorkomt bij vrouwen met vleesbomen. Dat heb ik alletwee. Ook is dus mijn immuunsysteem ontregeld en heb ik een laag secretory IgA.

Ik heb trouwens al heel veel geprobeerd hoor, dit is zeker niet de eerst keer dat ik me in voeding en gezondheid verdiep.

Ik heb het aan mijn orth. arts gevraagd of ik meer vitamine A kan gaan slikken...maar hij is daar fel op tegen. Volgens hem krijg ik daarvan lever problemen.

Ik vind de adviezen van Mike hier op het forum erg goed, weet jij hier meer van? Alvast erg bedankt!

 
Beste Linde,

Jouw verhaal hier lezend vraag ik me af of de absorptie van voedingsbestanddelen en mineralen in de darmstreek OK is. Dit kan veroorzaakt worden door een overgevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen of een allergie voor b.v. tarwegluten en gepasteuriseerde melk. Koeienmelk b.v. is ook moeilijker verteerbaar dan geitenmelk.

Uit eigen ondervinding ben ik er inmiddels achter dat een niet goed werkende darm tot tal van gezondheidsklachten kan leiden. Zelf heb ik dit opgelost door een ontgiftingskuur met chlorella en het elimineren van producten op basis van tarwemeel en gepasteuriseerde melk.

Deze klachten kunnen ook van vader of moeder op de kinderen worden doorgegeven.

Op de site www.candida.nl trouwens staan de klachten keurig opgesomd

De belangrijkste klachten van canidida op een rijtje:

Klachten van je spijsverteringsorganen (opgezette buik, slijm in de ontlasting, spastische darm, darmkrampen, maagklachten, winderigheid, constipatie of diarree, anale jeuk, geregeld last van vage misselijkheid)

Klachten van je geslachtsorganen (steeds terugkerende vaginale infecties, jeuk, vieze witte afscheiding, libidoverlies)

Klachten van je immuunsysteem (klachten die verband houden met een overreactief of verzwakt immuunsysteem zoals allergieën, verstopte en/of jeukende neus, eczeem, toegenomen overgevoeligheid of intolerantie voor voedsel, blaasontstekingen, steeds terugkerende infecties, chronische bijholte ontstekingen, kwakkelen met je gezondheid)

Klachten met je energieniveau (afnemende energie, minder puf hebben, chronische vermoeidheidsklachten, snel uitgeput raken, toegenomen slaapbehoefte, slaapproblemen)

Klachten van je spieren en gewrichten (pijnlijke spieren en gewrichten ook al bij normale aanraking, snel uitgeputte spieren, het gevoel van lood in je armen en benen)

Klachten van je hormonale systeem (menstruatiestoornissen, hoofdpijn, trek in zoet, "vreetaanvallen", altijd koude handen en voeten)

 
Hallo Linde, ik weet niets over vitamine A-tekort i.r.t. je immuunsysteem, al heb ik van Mike begrepen dat als je vetmetabolisme naar de knoppen is, dat het ook moeilijk is om de vetoplosbare vitaminen op te kunnen nemen.

Dit is ook een probleem voor mij trouwens: vet opnemen.

Dat hangt ook weer samen met gebrekkige levercapaciteit o.a.

Vitamine A kun je volgens mij het beste opnemen als dit ook in goede verhouding staat met vitamine D.

In levertraan is dit het geval: de goede verhouding vitamine a tot d.

Dan heb je wel de goede levertraan nodig en die is er maar 1: de gefermenteerde levertraan van green pastures, die niet verhit is itt de meeste andere levertranen die daardoor hun kracht verloren zijn.

Ik heb zelf de ziekte van lyme (gehad) -ook een infectie- en wetenschappelijk is bewezen dat lymepatienten een tekort hebben aan juist de vetoplosbare vitaminen.

Dit is niet gek als je bedenkt dat bij veel mensen het vetmetabolisme verstoord is geraakt.

Dan nog dit: de herpessen maken onderdeel uit van eenzelfde kudde infecties die elkaar de hand boven het hoofd houdt als de gordelrozen: het wordt dan een veelkoppig monster.

Een naaste van mij had veel last van wondroos: die ook in die kudde zit.

Als je op een gegeven moment een minimum van infecties hebt uit die kudde dan kun je er gif op innemen dat 1 van die infecties uit diezelfde kudde symptomatisch de boventoon gaat voeren.

Bij jou zijn het er zelfs 2.

Met 1 infectie uitroeien kom je er dan niet meer: je moet de hele kudde uitroeien.

Bij die naaste van mij is dat gelukt met resonantietherapie waardoor de infectie waar die last van had: wondroos, niet telkens meer terugkwam.

Tegelijk is het belangrijk om met de juiste voeding / detoxkuren de ondergrond goed te maken opdat je niet opnieuw in de greep komt van deze infecties die ook op zichzelf weer een bron van toxinen en belasting zijn voor je lichaam.

Hier op de site staan allerlei leverreinigingskuren beschreven: o.a. die om de galstenen af te voeren, of ook om glutathionaanmaak te vergroten en/of toxinen uit de roulatie van galstroom te halen.

Mariadistelzaad (elke dag een halve eetlepel verpulverd in een koffiebonenmolen-elektrisch) en dat op heet water gezet en drinken en koffieklysma's kunnen hierbij helpen.

 
Quote:
Er is een hardnekkig verhaal dat consumptie van de lever van ijsberen tot vit. A-vergiftiging zou leiden. Waar komt deze 'studie' vandaan? Van Merck! Juist ja, de farmaceutische gigant! Een bedrijf dat er veel baat bij heeft dat we geen natuurlijke vitamine A consumeren maar een synthetische variant uit een potje. De angstgedachte dat een overdosis aan vit. A tot vergiftiging zou leiden is gebaseerd op slechts 1 enkele studie en dit betrof ook nog eens SYNTHETISCHE vit. A. Hoe verklaart men dan de observatie van Weston Price dat oergezonde natuurvolkeren MINSTENS TIEN KEER ZOVEEL vetoplosbare vitamines (dus ook vit. A) consumeerden dan de doorsnee Amerikaan van zijn tijd? Dit valt voor mij voortaan onder de noemer: ijsberenverhalen!


https://www.fatsforum.nl/topic/vana...gsdienst-van-waarde-over-mager-spek#post-3351

Mike

 
Quote:
Een goed artikel uit de laatste Wise Traditions, het kwartaalblad van de WAPF, geschreven door Chris Masterjohn over de synergie tussen de vetoplosbare vitamines en andere co-factoren:

http://www.westonaprice.org/fat-soluble-activators/nutritional-adjuncts-to-the-fat-soluble-vitamins

It is clearly time to move beyond viewing each vitamin in isolation. The fat-soluble vitamins not only synergize with each other, but cooperate with many other nutrients and metabolic factors such as magnesium, zinc, fat, carbohydrate, carbon dioxide and thyroid hormone.

Mike

https://www.fatsforum.nl/topic/mike-vitamine-d-tekort

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.471
Berichten
501.236
Leden
8.632
Nieuwste lid
Pinjo
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan