Verplichte vaccinaties, naar mijn idee een gevaarlijke toekomst.

Ufo

New member
Ik sprak onlangs een vrouw, schoonmaakster die bij bejaarde mensen moet schoonmaken. Zij wordt via haar werkgever verplicht gesteld om jaarlijks de griepprik te halen.

Zij zat er niet mee, maar als ze het niet zou doen, zou het wel haar baan kosten, zei ze.

Stel dat je ergens een baan hebt, en je werkgever gaat je verplichten om je te laten vaccineren, zou je natuurlijk kunnen weigeren. Maar stel dat je daardoor op straat komt te staan zou het misschien wel eens heel lastig kunnen gaan worden om een uitkering aan te vragen.

Daar zullen ze wellicht zeggen dat je door eigen schuld op straat bent komen te staan.

Gevaarlijke toekomst, als ik het zo bekijk.

Heb er hierbij geen echte vraag over, maar ik moest het even kwijt...

 
Als je dit voor de rechter laat komen, win je. Het gaat om het recht om zelfbeschikking. Geen enkele werkgever mag de griepprik verplicht stellen, het is bij wet niet verplicht en dus heb je het recht om te weigeren. De druk is een sociale en is gebaseerd op angst om zonder werk te komen zitten of geen uitkering te krijgen. Ook de gemeente mag je geen uitkering weigeren, omdat je geen griepprik hebt genomen.

Mike

 
Recht op zelfbeschikking, dat is een mooie!!

Als ik die schoonmaakster weer eens tegenkom, zal ik het haar zeggen. Toch denk ik dat ze niets met die informatie zal gaan doen. Sommige mensen leggen hun lot nu eenmaal graag in de handen van een werkgever, een man met een witte jas, of een politicus met een mooie stropdas...

Veel mensen zijn gewone volgzame makke schapen geworden...

Je schreef recent in een andere topic, dat dit bij veel Amerikanen het geval is Mike.

Maar Nederland volgt...

 
We kunnen hier handen schudden met streng gelovige christenen. Zowel Nederland als de VS hebben een traditie van groepen die niks willen weten van vaccinaties, en daar altijd onderuit zijn gekomen. Juist de VS en Nederland zijn op dit punt niet zulke gekke landen om te wonen; je verwacht zo'n soort plicht eerder in Frankrijk/Engeland.

 
@thijs,

Waarom zou je zo`n plicht eerder in Frankrijk moeten verwachten?

In Frankrijk is de regering volgens mij goed bezig, met Monsanto de deur te wijzen.

Let wel, de deur van de uitgang, niet de ingang.

 
Dat wist ik niet van Monsanto. Ik weet wel dat Franse scholen gecentraliseerd zijn, en dat er geen ruimte is voor een andere invulling door geloofsovertuiging. DTP is daar bij mijn weten verplicht op school (als je geen prik heb gehad, kun je niet naar school). En er zijn complete Nederlandse scholen waar niemand zich laat vaccineren.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.904
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan