Verborgen codes in handsignalen, logo's, knuffels, etc.

Zit ook weer eens te kijken naar die symboliek... Kwam een artikel tegen uit 2009, een tijd dat ikzelf volop op sites als argusoog en anarchiel struinde. Zijn conclusies zijn m.i. niet altijd juist maar het opmerken van symboliek des te interessanter.

Vooral de combinatie satans- en zonnesymboliek vind ik boeiend. 'Onze' zon heeft een belangrijke plek in de schepping. Is het dan toch, zoals ik het Santos Bonacci (😜) ooit eens heb horen zeggen The 'sun' ☀️ of God?

1000011481.png

Zit ook weer eens te kijken naar die symboliek... Kwam een artikel tegen uit 2009, een tijd dat ikzelf volop op sites als argusoog en anarchiel struinde. Zijn conclusies zijn m.i. niet altijd juist maar het opmerken van symboliek des te interessanter.

Vooral de combinatie satans- en zonnesymboliek vind ik boeiend. 'Onze' zon heeft een belangrijke plek in de schepping. Is het dan toch, zoals ik het Santos Bonacci (😜) ooit eens heb horen zeggen The 'sun' ☀️ of God?

Bekijk bijlage 35996
Help me maar ff want ik snap niet precies wat ik hier zie....

Ik neem aan dat Jake doelt op hetgeen hij in veel van zijn posts bekritiseerd.

De davidsster is geen uitvinding van de Joodse religie cq. Zionistische gedachtengoed. Het wordt echter wel gebruikt en daarmee geclaimd. Dit maakt het symbool niet kwalijk.

Voor zover ik weet is deze representatie een andere wijze om yin-yang dynamiek te beschrijven, waarbij de driehoek die opwaarts wijst staat voor yang en de naar beneden wijzende driehoek yin. Dit wordt mooi onderstreept nog in deze afbeelding door de witte en zwarte invulling.

In de samenkomst van deze krachten zit uiteraard de creatie. Het initiërende ontmoet het vormgevende.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.627
Leden
8.693
Nieuwste lid
chiaseeds
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan