Varkensvlees. voorstellen Marjan de Feijter

G

Guest

Guest
Hallo, mijn naam is Marjan de Feijter. Samen met mijn man Frank en 3 zonen leven wij in Duitsland. Sinds 9 jaar zijn we begonnen met 2 varkens van het Bunte Bentheimer ras voor de hobby. Langzaam groeiende varkens, weidehouding,veel gras, natuurlijke voeding aangevuld met granen.Antibioticavrij en geen stress. Hier eten wij nu al 9 jaar van. Door de varkens kwamen wij erachter dat de grote industrie ons van alles wil verkopen onder het mom van gezond, mager, vetarm,minder suiker en wat al niet meer. Bomvol E's en allerlei toevoegingen. We hadden er helemaal genoeg van.Wij zijn allemaal echte vleeseters en zijn er ook achter gekomen kijkend naar de prehistorie dat vlees,vis,(jagers)groente,bessen ( verzamelaars)gezond voor ons is. Ons lichaam verbrand dierlijke vetten en heeft die energie nodig.Suikers en koolhydraten zijn veel slechter, daar worden we dik van en al die plantaardige margarines en oliën. Neem roomboter of reuzel.Door al deze informatie zijn we het varkensbestand gaan uitbreiden naar sinds vorig jaar 8 zeugen en met een eigen beer van het Deense Duroc ras. Beide oude landrassen. We hebben de laatste 5 jaar veel direct contact gehad met de consument via markten waar we onze producten verkochten. Vanaf 8 december hebben we nu ook een slagerij in hengelo(o) geopend met aanvullend Pure Graze rundvlees, Flevopolderhoen,Twents lamsvlees en natuurlijk elke week ons eigen varkensvlees. Al het vlees komt van dieren die buiten geleefd hebben en antibioticavrij zijn gehouden. Naast dit vlees hebben we biologische eieren,brood van Menno, Keltisch Zeezout,soepen,pasta,tapa´s en pesto van de kl.Soepfabriek van NL. Een hele moderne winkel waar we best trots op zijn. De klant kan er voor gehakt tot aan biefstuk terecht. Op wens wordt er gesneden in de winkel. De klant mag bij ons alles zien. In Itterbeck Duitsland hebben we de worstmakerij waar Frank mijn man en Alexander( de slager)onze zoon,alle producten maken,coppa, paté,slamies,droge worst, leverworst,gedroogde ham,pancetta en nog veel meer.BBQ vlees etc.Wij hopen dat meer bewuste mensen de weg vinden naar ons eerlijke vlees.

Op maandag 17 september komt Mike Donkers om 19.30 uur een lezing houden. Wie interesse heeft kan zich opgeven via info@defeijterhof.de

www.defeijterhof.de

www.slagerijdefeijter.nl

De lezing wordt gehouden in Itterbeck Duitsland en begint met een gratis rondleiding bij de varkens om 18.30 uur en om 19.30 uur begint Mike.

Ik ben heel blij met dit forum. Via één van de forumleden op google zag ik dat hij het over onze slagerij had. Volgens mij dacht hij dat we alleen varkensvlees hadden.Maar kom gerust eens binnen vanaf woensdags zijn we geopend.

Groet,

Marjan de Feijter.

 
Ha marjan, leuk jou hier te treffen op het forum, als ik vervoer heb dan kom ik 17 september graag bij jou op de boerderij.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.780
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan