Vacantie en het toepassen van wapf

Louise

New member
Hallo

Ik ben momenteel op vacantie in Ierland, daarna naar Scholand en nog naar London.

Ik mag wel zeggen dat het kwa eten zwaar valt probeer toch op te letten bij wat ik eet dat valt tegen

1 omdat ik niet weet wat de retaurants je geven

2 omdat het in England (GB) nogal vet is, verkeerde vetten dan

3 daarnaast geeft reizen redelijk wat stress

Hoe gaan jullie op vacantie om met eten?

 
Ik ben net terug van een week schotland. De meeste restaurants zijn echt bagger qua voeding. Barstend van foute vetten en koolhydraten. Echter in de supermarkt (morrisons heet het geloof ik) kun je geweldig grasgevoerd vlees kopen, goedkoper dan hier! Ook in beperkte mate biologische groenten.

Ik had 11 flessen kefir meegenomen, een heel gedoe maar voor mij erg van waarde geweest. Ook heb ik altijd een pot kokosolie, potje palmolie en ghee bij me.

Zelfs als ik ga vliegen.

Verder vond ook k het soms ook best lastig. Er waren momenten dat ik wapf onvriendelijk heb gegeten. Echter alles bij elkaar genomen is het goed gegaan.

Ik nam vaak blikjes vis mee als we een tocht gingen maken, van die blikjes die je zo open kunt trekken. Ze hebben daar heerlijke gegrilde sardines uit blik.

Plastic vorkje mee en je hebt een voedzame lunch of tussendoortje.

 
Ik ga het liefste kamperen en ik kook graag zelf: uit eten gaan vind ik toch wel riskant.

Vorig jaar zat ik sochtends vroeg elke ochtend in de auto met de sapmachine (maakt anders zo'n herrie voor de buren) en ik had ook de handblender mee.

De blender vooral is haast onmisbaar voor soepjes ook en smoothies (die makkelijk mee te nemen zijn).

Dit jaar zal ik ook melkkefir op vakantie blijven maken.

Lekker makkelijk, het doet zichzelf.

 
Ik merk hoe meer en langer ik me bezig houd met wapf hoe minder mijn lichaam verdraagt, wel jammer niet dat ik iets mis maar wel dat je extra op mag letten bij het eten.

Er zijn wel organic food winkels restaurants alleen zijn die niet overal aanwezig dus kun je daar niet van opaan.

 
Ook in biologische winkels en restaurants is heel veel onwetendheid over wat gezond is of niet, vooral als het gaat om suiker en vet.

Mike

 
Ik ben weer thuis, na 2 weken in de UK te zijn geweest heb ik ook bijna net zoveel dagen slecht gegeten het eten is daar niet goed van kwaliteit

(verkeerd vet zout en in het totaal arm aan voeding alleen vulling) en het valt geregeld fout en zwaar. Zal me de komende tijd maar bezig houden met ontgiften en weer alles op de rails te krijgen.

 
10 maanden geleden schreef ik dit na een week in Schotland:

Quote:
De appelshake is even tijdelijk weer terug, ik kreeg er gisteren ineens weer behoefte aan en heb er gehoor aan gegeven. Op dit moment biedt-ie me alleen maar voordeel! Gisteren heb ik 100% vloeibaar geleefd op de appelshake, groene thee en rauwe melk en die ei/olijfolie/citroensap-reiniging. Heerlijk, lekker licht en luchtig na al die zware, onverteerbare Schotse ontbijten!


Hoe zagen die Schotse ontbijten eruit?

Quote:
Ik ben in Schotland tegen mijn eigen ritme in gegaan door me 's ochtends vol te laaien met eieren, bacon, worstjes en witte bonen (zonder geroosterd brood, dat wel!), waardoor ik een onverteerbare baksteen in mijn maag had tot zeker 15.00 u.


Ook heb ik de milde leverreiging toen voor het eerst gedaan, ruim een week lang en daarna een kuurtje met 35% H2O2, opgebouwd naar een maximum van 25 druppels.

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.635
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan