Ukje stelt zich voor

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ukje
  • Startdatum Startdatum

Ukje

New member
Hoi allemaal,

Ik lees hier al een hele tijd mee. Ik neem de info op die denk ik goed voor me is en ga daar mee aan de slag. Ik eet al meer dan een jaar wapf.
Vijf jaar geleden kreeg ik netelroos. Niemand kon me daar bij helpen. Toen kwam ik via bijnieruitputting op deze site terecht. Mijn redding!
Sindsdien is mijn netelroos bijna verdwenen, werk ik minder, eet ik gezonder en voel me er beter bij. Ik neem momenteel adrenal (9 capsules), vit c en levertraan.
Als ik mijn menstruatie krijg, voel ik dat mijn bijnieren nog niet ok zijn. (Krampen, rugpijn,...) mijn cyclus is aan de late kant (57 dagen) dit is ondanks het wapf-eetpatroon nog niet korter geworden.
Ik ben 31 jaar. Sinds twee jaar ben ik aan het proberen om zwanger te worden. Ik weet dat het niet ideaal is omdat mijn bijnieren nog niet optimaal zijn. Maar ik hoop dat dit nu wel positief evolueert.
Telkens als ik mijn menstruatie heb gehad, doe ik de week erna een gal-en leverreiniging.
Ik heb lange tijd gele ontlasting gehad, dus de galstroom loopt niet goed.
Sinds een paar dagen eet ik iets minder vet. Ik ben 5 kilo aangekomen door de vertering die wat stroef gaat. Nu vandaag merk ik dat mijn stoelgang groener is van kleur en zachter. Ik was zo blij als een klein kind! De gal die toch op gang komt!
Het was een hele zoektocht maar ik denk dat ik mijn weg gevonden heb.

Zo, dit ben ik.
Als er iemand opmerkingen/tips heeft, dan hoor ik het graag. :-)
 
Jhanne, bedankt voor de fijne reactie.
Het was de eerste keer dat ik merkte dat ik van kefir een reactie kreeg in mijn galblaas.
Daarvoor had ik dit wel met kruidenbitter. Eindelijk kan ik ontgiften via ontlasting!
Ook vandaag nog groen, maar wel harder.

Vandaag ben ik bij mijn homeopaat geweest. Hij gaf me enzymen en druppels voor pancreas en nieren. Hij plaatste magneetjes over heel mijn lichaam om de menstruatiecyclus op een kortere termijn te krijgen. Nu is het weer even afwachten. :-)

 
Hallo Ukje, fijn dat je je al zo veel beter voelt.
Ik vind jouw cyclus van 57 dagen wel apart. Je eet nu al lang genoeg fatsoenlijk om het aannemelijk te maken dat je ook heling behoeft op andere terreinen.
Denk aan oude medicijnen ed die dwars kunnen zitten, of inentingen, oude littekens die storen, zenuwbehandelingen, karma, ....
 
Hey naief, dat is een terechte opmerking. Ik had ook gehoopt dat mijn cyclus zich sneller ging herstellen toen ik met wapf begon. Vooral ook omdat ik al zolang adrenal neem voor mijn bijnieren.
Mijn amalgaamvullingen (3) heb ik sinds een half jaar laten verwijderen. Op andere vlakken heb ik nog niet verder nagedacht. Het is wel zo dat ik sinds mijn eerste menstruatie heel onregelmatig was. Dat was ook de reden om aan de pil te gaan!?
Ik hoop door me goed te voeden dat ik er ook kom. Weet momenteel geen andere weg.

Daarstraks voor de eerste x vlees besteld bij Schotse hooglanders! Super blij met mijn pakket. Morgen leverpate, gehaktballetjes en stoofvlees maken!
Momenteel staat de bottenbouillon op het vuur...ik kijk al uit naar morgenvroeg :-)
 
De pil is ook zeker iets om je voor te laten ontstoren en ga verder eens alles goed na. Maar het kan ook zelfs teruggaan op iets wat jouw ouders ooit geslikt/... hebben. DES is daarin een bekend overerfbaar probleem.
Hou er ook rekening mee dat een homeopaat nooit alles in 1 keer kan vinden. Alleen de problemen in de buitenste schil laten zich zien. Dus iets waar je negatief voor test kun je 2 jaar later positief voor testen omdat je dan een schil weggepeld heb.
Dus druk blijven pellen, want je hebt nooit een goede cyclus gehad en als het een paar schillen weg zit, ben je nog een paar jaar bezig voor je zwanger zou kunnen worden.
En goed blijven eten natuurlijk! En wifi uitzetten en etc.
 
amai, nu twijfel ik nog harder of het ooit nog goed komt!?
Heeft er iemand weet van ontstoringen in Belgie?
Heb er al op gezocht, maar vind geen info of adresjes. Ik ben van Antwerpen.
Mijn eigen arts heeft er nog nooit over gesproken!
 
natuurlijk komt het goed.
De juiste behandelaar(s) kan in vele gedaantes voorkomen. Dat is lastig zoeken. Misschien is het een homeopaat, misschien een regressietherapeut, een kleurenwichelaar (of hoe zo'n iemand dan ook mag heten), ...... Stel je open voor deze wereld en volg je gevoel. Praat met andere mensen en je zult vanzelf de juiste mensen tegen komen.
En die paar jaar die ik noem, is uit de lucht gegrepen. Het is een zoektocht voor jou en achteraf had het 3x sneller gekund. Je bent al lekker op weg met de voeding en je zult zien dat dat je nog veel meer gaat brengen. Ik ben ook ruim 5 kg aangekomen, maar nu na 3 jaar beter bezig te zijn, zie ik dat mijn lichaam steeds beter bezig is op dat punt. Mijn schildklier wordt steeds sterker. En ik weet zeker dat het vanzelf goed gaat komen.
 
Gisteren hebben we te horen gekregen dat mijn vriend zijn broer en vriendin een eerste kindje verwachten. Heel blij voor hen, maar dat kwam toch hard aan. Deze morgend ben ik opgestaan met netelroos! Ik voel dat ik het me meer en meer aantrek. Ik probeer het los te laten, maar mijn bijnieren voelen dat zo niet aan...
Paar dagen ervoor kreeg ik te horen dat een vriendin van me zwanger is. Ook toen had ik 's morgens netelroos! Geen toeval! Terwijl ik en mijn bijnieren op goede weg zijn (dacht ik) :-)

Omdat ik het terug meer wil loslaten, heb ik besloten om alles in te zetten op mijn gezondheid.
De homeopaat gaf twee zaken aan:
Pancreas: dus ga ik iedere morgen een glas water met theelepel natriumbicarbonaat drinken.
Nieren: ik heb nierthee van A. Moritz besteld. Ik vermoed dat ik de laatste tijd zoveel afvalstoffen heb afgevoerd dat mijn nieren onder druk staan. Lees ook dat je na een aantal leverreinigingen je nieren moet reinigen. Dit had ik nog niet eerder gedaan.
Morgen staat er een leverreiniging op de planning.
Zoals naief eerder aanhaalde wil ik de homeopaat helpen met het pellen. Hopelijk komt hij zo sneller tot resultaat.

Naief, bedankt voor de tips en de steun!
 
Graag gedaan.
Onthoudt wel dat, tenzij je de allerbeste homeopaat van nederland heb, je er waarschijnlijk niet met 1 peut komt.
Ze kunnen alleen vinden waar ze op testen. Verschillende soorten peuten, verschillende invalshoeken, een breder bestreken terrein.
Dus doe er als je er aan toe bent (goed luisteren naar je intuitie!!!!!!!) ook eens wat anders, bv handlezen, reiki, regressie, .... Wat goed voelt voor jou. Loop eens zo'n alternatieve beurs af bv.

Zo heeft bij mij 1 peut de doorbraak betekend, en diverse anderen belangrijk werk erom heen gedaan.
 
en onthoudt ook dat zelfs een goede peut soms met een slecht advies kan komen. Er zitten bv nogal wat vegetariërs in die hoek of ze zijn anti melk en zien goede resultaten bij die de melk laten staan. In 99% van de gevallen gaat het dan natuurlijk om supermarktmelk of die ene persoon was net die paar% die ook niet tegen rauwe melk kan. Of ze raden een almangaansanering aan, nu is kwik altijd slecht, maar als het probleem niet in de buitenste schil zit of je fysiek niet 100% (of boven de ?? %) scoort, moet je daar toch vanaf blijven!
Dus vraag ook door bij een advies wat je wantrouwt. Bij twijfel oppassen met oversteken.
 
Vandaag mijn derde leverreiniging gedaan.
Ik vermoedde dat er wel wat vast zat in de gal omdat mijn galstroom niet goed stroomt. (Vooral gele stoelgang)
Mijn oogst van deze reiniging: 5 groene bolletjes, 30 wit/gele schilfers, 3 zwart/groene schilfers. Ben wel blij met de donkere/oudste schilfers. Maar het is zo weinig in verhouding met vorige keer dat het mijn vertering niet voldoende gaat opknappen denk ik. :-(
 
Er is een hele controverse over die groene bolletjes. Ik vermoed dat het gewoon gal is. En dan 5 niet zoveel nee. Die schilfers lijken mij altijd goed!
Ik heb een aantal (7?) reinigingen gedaan tot ik geen zin meer had. Eerst ben ik begonnen na ongemak en die kwam iedere keer na de reinigingen weer snel terug. Achteraf zaten er ook parasieten in mijn lever. En daar wijdt ik nu het ongemak aan.
Je kunt de reinigingen om de 2 weken doen en bij een bepaalde maanstand is het extra effectief, dus probeer dat ook mee te pakken.
Er is ook een topic over de kleuren van de stoelgang trouwens ;)
 
Even een update:
Na mijn vorig bezoek aan de homeopaat, heb ik het volgende gedaan:
Nierthee gedronken met resultaat dat ik een zwart steentje heb uitgeplast.
Tl natriumbicarbonaat in water elke morgen voor mijn pancreas.

Vandaag ben ik weer naar de homeopaat geweest.
Vandaag kwam uit de test dat ik belast ben met zware metalen en mijn nieren nog niet ok zijn.
Ik ga dus verder met de nierthee.
Ook de natriumbicarbonaat vond hij een goede blijvende ondersteuning van de pancreas.
Hij vond dat mijn spieren gespannen staan. Daarom heb ik begin december een afspraak gemaakt voor een atlasbehandeling.

Naar mijn ovulatieberekening had ik nu mijn menstruatie al een week moeten hebben!
De zwangerschapstest was negatief. Dus waarschijnlijk komt de menstruatie er nog aan, maar weer wat later! (Zit nu aan dag 59!?)
Daarom heeft de homeopaat daarnet acupunctuur toegepast om de doorbloeding te verbeteren op de menstruatiegevoelige plekjes.

Het eten gaat goed. Vandaag alleen nog maar kefir gedronken. De gele stoelgang blijft hier de hoofdrol spelen...
 
Sinds een paar weken heb ik last van haaruitval.
Zaterdag kreeg ik bij het eten van sushi hartkloppingen.
Dit wijst naar mijn schildklier toch? Dat de jodium de andere metalen er uit schopt, maar dat de bijnieren dit niet aan kunnen?
Nu neem ik al een lange tijd 9 capsules adrenal per dag voor mijn bijnieren.
Ik weet niet goed welke conclusie ik hieruit moet trekken...
Zijn mijn bijnieren aan het helen en krijgt mijn schildklier het hierdoor moeilijker?
Mag ik dan de adrenal een capsule afbouwen?
Of moet ik net alles doen om de schildklier te ondersteunen? Met zeewier en en kokosolie?
Wie weet raad?
 
Hoi allemaal,
Hier nog even een update na mijn bezoek aan de homeopaat.
Vorige keer gaf hij de nieren en zware metalen aan.
Momenteel voelt hij mijn pancreas en hormonen die in de war zijn.
Dus ik start terug met de natriumbicarbonaat 's morgens om mijn pancreas te ondersteunen.
Voor de hormonen heb ik druppels gekregen.
Eindelijk begint hij aan een voor mij belangrijk pelletje!
Ik hoop echt dat hij mijn menstruatie terug regelmatig krijgt.
Daar zit bij mij een grote knoop.

Ondertussen heb ik een atlasbehandeling laten doen. Mijn werveltje stond iets scheef, maar een klein stukje gedraaid en omhoog.
Sinds deze morgend heb ik pijn in mijn nek. Volgens de behandelaar is mijn nek zich aan het rechtzetten. Toch een vreemd gevoel! Maar we blijven vertrouwen dat het allemaal goed komt! :-)
 
hoi Ukje, misschien helpt het om extra jodiumrijke voeding of dito supplementen te gebruiken? Netelroos valt te linken aan jodiumtekorten, naast bijv. ook haaruitval en onvruchtbaarheid.
 
Mijn laatste post is alweer een hele tijd geleden!
Ondertussen kan ik jullie meededelen dat ik zwanger ben!!
Ben nu 7 maanden ver. Ik heb absoluut geen klachten/symptomen.
Enkel een klein buikje met een gezonde baby erin.
Iedereen staat er van verstelt dat de zwangerschap zo vlot gaat... Maar wij weten waarom toch! :-)
Bedankt voor de tips, goede adviezen en eyeopeners! X
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan