Ufo op het forum

akkelienhome.nl

New member
Beste mensen...,beste wensen!!

Deze ufonaut is super geïnteresseerd in alles wat met voeding en gezondheid te maken heeft. Ben op dat gebied leergierig, maar toch ook niet echt gierig, want ik help ook graag anderen aan een goedbedoeld advies op basis van de geleerde kennis.

Ik vind dat de meeste aardbewoners behoorlijk buitenaards bezig zijn helaas...

Mvg,

Ufo

 
Hey Ufo,

Welkom op het forum :) ik moest toch wel even lachen tijdens je bericht, goeie humor :D Ik stel voor dat je de vaste topics van Mike is gaat doorlezen want die staan vol met informatie over goede voeding en gezondheid...

 
@Caveman86, Bedankt voor je bericht!

En bedankt voor de tip. Overigens heb ik die topics al eens gelezen en is Mike geen onbekende van me. Hij vertelde me zelf over dit forum, en nadat ik al regelmatig eens rondgekeken en gelezen had hier, leek het me nu wel eens leuk om ook lid te worden.

Mvg,

Ufo

 
Welkom ufo, je hebt je wel voorgesteld, maar niet heus natuurlijk. Wil je nog wat meer vertellen? Leeftijd/klachten/ziektes of gewoon hoe je terecht bent gekomen bij westonprice?

 
Welkom! Ha ha ik kom zelf ook net kijken hoor...

Maar ik ben idd net als Dirtsa benieuwd naar de rest...

 
Iedereen bedankt voor het warme welkom!!

@Dirtsa, @Floor,

Waarom zou ik me moeten voorstellen met klachten en ziektes???

Als ik me op straat aan iemand voorstel zeg ik toch ook niet: Ik ben ... en dit zijn mijn klachten, blablaba....

Als ik met klachten/ziektes rondloop en daar vragen over heb, plaats ik die wel in het daarvoor bedoelde gedeelte van dit forum!

Maar ik wil verder best verklappen dat ik begin veertig ben en in het midden van het land woon. Hoe ik op dit forum terecht gekomen ben, had ik hierboven al geschreven...

Anyway, ik lees hier regelmatig met plezier op dit forum en hoop met het stellen van vragen en geven van antwoorden mede bij te dragen aan het ontwikkelen van zowel mijn kennis als die van jullie en alle meelezers.

 
Ufo, blij dat je hier beland bent! Ik ken jou persoonlijk, maar mensen die je niet kennen zullen een beetje vreemd opkijken bij deze woorden:

Quote:
Waarom zou ik me moeten voorstellen met klachten en ziektes???

Als ik me op straat aan iemand voorstel zeg ik toch ook niet: Ik ben ... en dit zijn mijn klachten, blablaba....

Als ik met klachten/ziektes rondloop en daar vragen over heb, plaats ik die wel in het daarvoor bedoelde gedeelte van dit forum!


Uiteraard moet je niets, maar meestal schrijft iemand zijn/haar complete levens- en ziektegeschiedenis, juist om hiermee geholpen te willen worden. Nu kom je heel defensief over! Ik denk ook dat we je met z'n allen kunnen helpen, maar dat moet jij wel toelaten. Maar iedereen doet het op z'n eigen manier, dus stel je vragen op de daarvoor aangewezen plaatsen, voordat je weer de ruimte verder gaat verkennen. :wink:

Mike

 
Ufo, net wat Mike zegt: uiteraard moet je niets ik was gewoon benieuwd omdat mijn ervaring is dat veel mensen zich met hun voeding gaan bezig houden als ze pas tegen gezondheidsproblemen aan lopen.

Zelf vond ik het wel uniek namelijk om te ervaren dat toen ik net van de week mezelf voorstelde een stroom van goede tips op gang kwam! Daar kan ik mee aan de slag, ook al had ik zelf al veel gelezen hier, maar ieder wel z'n eigen ding hoor ;-)

 
Het is zoals Mike zegt Ufo, als je tegen bepaalde dingen aanloopt, dan is het gemakkelijker advies te geven of mee te denken als je iets weet van de onderliggende problemen.

Uiteraard ben je niet je klacht of ziekte. En dit is niet een gewoon babbelforum, alsof je een onbekende tegenkomt op straat.

Maar de meesten komen hier om van elkaars ervaringen te leren, om elkaar te helpen met de kennis die inmiddels is opgedaan.

Maar prima als jij hier niet aan mee wilt doen, evengoed, welkom.

 
@Mike, jij vindt dat ik defensief overkwam. Ik daarentegen heb slechts uiterst correct over willen komen. Vind het persoonlijk nogal raar om jezelf voor te stellen, met opsomming van problemen en klachten. Dat zou als lezer op mij nogal progressief overkomen. Ik wil ergens niemand opzadelen met mijn problemen.

Maar misschien heb ik de bedoeling van dit forum dan wellicht niet goed begrepen...

@Floor, Ik ben blij om te lezen dat jij na het voorstellen van jezelf veel goede tips ontvangen hebt, waar je mee verder kan!!

@Dirtsa: met alle respect, maar gezien je tweede alinea, heb je mijn eerdere posts echt niet goed gelezen. Ik schreef namelijk dat ik ook anderen wil adviseren met mijn opgedane kennis betreffende voeding en gezondheid.

Anyway, voor wie het interesseerd, hier dan mijn story:

Als kind van een jaar of 7 werd ik ineens zo ziek dat ik niet meer op mijn benen kon staan. Na opname in een ziekenhuis voor twee weken werd er niets gevonden en kwam men tot de conclusie dat ik waarschijnlijk een allergie voor dieren had. Op de lagere school stond in de eerste klas een kooi met hamsters waar ik wel eens mee speelde.

Ik mocht niet meer in de buurt van die hamsters komen, en dat deed ik dus ook niet, maar een vijftal jaren later werd ik opnieuw zo ziek dat ik niet meer kon lopen.

Toen werd ik voor 7 weken opgenomen in een ziekenhuis en onderging vele onderzoeken.

Uiteindelijk werd de conclusie dat ik een IBS had. Een Irritabel Bowel Syndome.

Dat hield in dat ik bij verkeerde voeding of een toestand waarvan ik zenuwachtig werd, de toilet mijn beste vriend werd...

Heb jarenlang een vezelrijk dieet gevolgt met Duspatal als medicijn, maar uiteindelijk werd er door de medici gezegd: Je moet er gewoon overheen groeien...

Voor wie niet weet wat IBS is: je wilt het niet hebben!!

Je darmen werken dan op onregelmatige snelheid en die snelheid wordt beïnvloed door je emoties. Iets verkeerd eten of een beroerd bericht ontvangen, en je zit binnen no time op de toilet. En als die toilet niet in de buurt is..., sterkte!!!

In ieder geval ben ik er deels inderdaad wel over gegroeid. Maar het is een levenslange ziekte waar de reguliere wetenschap geen oplossing voor heeft.

Het kost in ieder geval heel veel energie, waardoor ik met gymnastieklessen op school niet echt mee kon komen.

Dat energietekort bleef me maar achtervolgen, en ik besloot een paar jaar geleden om op Internet naar oplossingen daarvoor te gaan zoeken. (de bloedonderzoeken bij de huisarts leverden niets op).

Ik kwam uit op discutabele E-nummers en stopte daarmee. Raakte geïnteresseerd in voeding en wat dat met je doet, en volgde lezingen over voeding op Internet.

Uiteindelijk vond ik Mike en bezocht zijn lezing in Nieuwegein.

Dat was gelijk zijn laatste lezing in Nieuwegein, maar ik stelde hem na afloop van zijn lezing nog wat privé vragen en was onder indruk van zijn gedrevenheid om me te helpen met goede adviezen. Sindsdien ben ik hem blijven volgen en heb ik meeste van zijn interactieve avonden in Soest bijgewoond.

Heb veel van Mike geleerd, en kan het iedereen aanraden om zijn lezingen te bezoeken!!

Elke keer hoor ik wel weer wat nieuws, en zelfs als dat niet het geval zou zijn, is zijn avond altijd zo gezellig en motiverend om door te gaan met gezonde voeding...!!!

Want ook ik ben maar een mens en heb zo mijn ongezonde verleidingen...

Maar na een avondje met Mike sta ik weer een tijdje met beide benen op de grond!!

Sinds ik, mede dankzij de interactieve avonden van Mike en eigen onderzoek op Internet mezelf beter ben gaan voeden merk ik wel dat ik minder last van mijn darmproblemen heb!

Toch voel ik me niet gezond.

Aan de ene kant vind ik het postief dat ik al een paar jaar geen griep meer gehad heb en de energie is voor mijn doen momenteel best in orde. Wellicht omdat ik steeds meer biologisch voedsel tot me neem...

Aan de andere kant heb ik momenteel elke dag last van mijn onderrug, pijnsteken in mijn knieën en wordt ik wakker zonder gevoel in mijn vingers...

Daar maak ik me best veel zorgen over.

Ik heb weinig vertrouwen in huisartsen (lees medicijnmannen) en wil liefst via natuurlijke midellen genezen van kwalen...

De pijn in mijn onderrug is wellicht een tiental jaren geleden ontstaan na een valpartij waarbij ik waarschijnlijk mijn been verdraait heb. Bij de physiotherapie is mijn rug tweemaal gekraakt en toen was het eindelijk over, maar nu lijkt het weer terug te zijn...

En de pijnsteken in mijn knieën? Vast jarenlang overgewicht!!

Maak me meer zorgen over het gebrek aan gevoel in mijn vingers, bij het wakker worden!!!

Ik ben in mijn jeugd verder opgegroeid met minimaal 5 dagen per week aardappelen, groente en fruit, cola smorgens, smiddags en s`avonds. Heb nauwelijks gerookt.

Toen ik een jaar of 20 was veranderde de cola s`avonds in bier. Veel bier!!

Sinds enige jaren ben ik me bewust van de gevaren van dat bier, en stop ik daar regelmatig mee. Soms drink ik het maandenlang niet.

Gek genoeg weet ik er altijd zonder hulp mee te stoppen, op wilskracht, maar na verloop van tijd begin ik er toch weer mee... Ik vind het zo lekker!!!

Drink het nooit in een kroeg of als ik nog moet rijden, maar gewoon thuis.

Heb overigens vanwege de goede voornemens sinds 15 januari geen bier meer gedronken.

Afijn, ik blijf me concentreren op gezondheid en gezonde voeding maar ben nog lang niet waar ik zijn moet en hoop mede middels dit forum ook gezonder te worden en het noodzakelijk bezoeken van een huisarts zo lang mogelijk uit te kunnen stellen...

Iemand niet in slaap gevallen en nog hier??

Bedankt voor het lezen dan in ieder geval!!

Er zullen best mensen zijn die er veel slechter aan toe zijn dan ik, en ik wens hun heel veel sterkte, maar dat hoeft toch niet te betekenen dat ik maar vrede moet hebben met mijn gebrekkige gezondheid?

Ik blijf zoeken naar oplossingen!!!

Met vriendelijke groet,

Ufo

Ik gebruik de waterstofperoxide, de levertraan en de

 
Ufo, ik ben niet in slaap gevallen hoor, en helemaal duidelijk waarom je bezig bent met gezonde voeding. En er is veel overeenkomst met velen hier. Gebrek aan energie/darmproblemen(al dan niet onder invloed van stress en/of voeding).en ook het gebrek aan gevoel in je vingers bij het wakker worden herken ik.

Pijn in je onderrug kan uiteraard het gevolg zijn van een val, maar vlak ook niet uit je organen. als ik last heb van mijn lever heb ik pijn in de schouder en erg veel last van mijn onderrug. Met uitstraling naar de lies, alsof er een beknelling zit.

Sinds ik steeds meer voeding eet voor mijn lever, en de lever/galthee, en de milde leverreinigingen heb ik nauwelijks nog last van de schouder en is de pijn in mijn onderrug vaak helemaal weg.

Het blijven wel zwakke plekken. Dus steken de kop weer op als ik weer last krijg van de lever.

Misschien kun je ook eens de topic lezen over de atlascorrectie, ivm je verdraaide been.

ivm gewrichtspijn, knie, kun je veel bouillons nemen, gemaakt van heel veel botten (mergpijpjes/knietjes !! of kipkarkassen.

Je hebt het Mike vast wel eens horen zeggen: als je last hebt van je lever: eet lever,als je last hebt van je nieren: eet niertjes, als je last hebt van je botten: eet botten.(dan als bouillon).

 
@Dirtsa, bedankt voor je reactie en het meedenken!

Interessante topic over die atlascorrectie!!

Ik eet momenteel veel eigengemaakte soep.`

sMorgens een kop als ontbijt en savonds twee koppen.

Zal de lever/galthee ook eens proberen...

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.822
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan