Trump 2026

Ik neem aan dat je hebt over JD. In zekere zin wel een dubbelrol, maar niet bewust maar eerder uit noodzaak. Vance moet een afweging maken:

Als ik trouw blijf aan Trump ga ik mee het zinkende schip in. Iran wordt een nieuw Vietnam. Na escalatie volgt uitputting zonder ontsnappingsroute en dan zijn mijn kansen op het presidentschap verkeken voor 2028 omdat de publieke opinie met elke Amerikaanse dode soldaat zich massaal tegen de regering Trump-Vance zal keren.

Als ik mijn eigen ontsnappingsroute creeer en een 25th Amendment procedure aanspan tegen Trump word ik door hem gezien als een judas. Ik kan dan als president wel de held worden door een deal te maken met Iran en daarmee de-escaleren om verder Amerikaans bloedvergieten en een uitputtingsoorlog te voorkomen, wat mijn kansen op het presidentschap in 2028 asnzienlijk zal vergroten.

Dit betekent dat Vance ruggengraat moet tonen zowel naar Netanyahu als naar Trump, iets wat hij helemaal niet gewend is. Het lijkt er op dat JD alvast het presidentiele water aan het testen is.

Mike
Betekent dat dan ook dat Vance en dergelijken minder bereid zijn als Trump om de agenda uit te voeren? Puur en alleen omdat zij denken dat het op deze manier te veel nadelen voor hunzelf oplevert. Als dat klopt laat het zien dat er geen consensus meer is tussen uitvoerders als Vance en de bedenkers van de plannen. Of zou Vance deze rol toebedeeld hebben gekregen omdat ze hem nog nodig hebben na Trump. Dat betekent dat ze zelf ook niet geloven dat ze onder Trump alles kunnen klaren.

Hoopt Tucker dat Vance beter is?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.685
Leden
8.702
Nieuwste lid
Alex B
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan