Thira's verhaal

Thira

New member
Ik ben een vrouw van 62 jaar. Altijd gezond geweest, behalve allergie tegen dokters en medicijnen. Ik leefde naar mijn idee gezond.
Ergens in april 2013 kreeg ik druk op mijn borst, waarmee ik maanden heb gelopen.
In aug werd de druk hartkloppingen en moest ik naar de arts/cardioloog.
Na onderzoek bleek ik een stille hartaanval te hebben gehad. Na innemen van medicijnen bleef ik me ziek voelen. Bleek m'n schildklier te traag te werken, medicijnen, maar ik bleef ziek.
Internist kwam er achter dat ik een auto-immuun leverziekte heb. Longarts kwam erachter dat ik astma heb. Nog steeds ziek, sommige dagen minder, maar meestal ziek. Vooral ook ziek van het proberen van al die bijwerkingen van medicijnen.

Nu denk ik dat ik al langer bijnieruitputting heb, waardoor de lever slechter is gaan werken. Ik lees ook vaak dat auto-immuun vaak in combi is, in mijn geval lever/schildklier.
Nu vraag ik me af of ik mijn focus niet meer op de klachten moet richten, maar op de bijnieruitputting. Als de bijnieren verbeteren, krijgt de lever dan minder ontstekingen?

Iemand een idee waar ik zou moeten beginnen?
 
Hallo Thira, welkom,

Dat is helaas wel een vrij complexe situatie. Je hartaanval zou heel goed kunnen komen door je sluimerende schildklierprobleem. Net als je astma, en een eventueel bijnieruitputting kan ook heel goed komen door je schildklierprobleem.

Ik zou me focussen op het in remissie proberen te brengen van je auto-immuun aandoening plus een goede behandeling van je schildklierklachten dmv medicijnen.
Mensen met auto-immuun aandoeningen hebben bijna altijd een lekke darm. Daar kan je met voeding vaak een heleboel aan doen.
Wat eet je zoal op dit moment en hoe heb je de laatste jaren gegeten?

 
Dank je, Pike.
Ik eet over het algemeen matig, ook normale, eerder kleine porties. Witte pasta, brood, rijst e.d. eet ik nooit. Wel zilvervlies rijst, 3x per week twee aardappelen. Ontbijt geitenmelk met speltvlokken, 's Middags 2 sneetjes speltbrood. Altijd groenten. Doordat ik niet zo gek ben op vlees/vis eet ik dat niet zo vaak, ik vind eigenlijk alleen de jus lekker, af en toe vleesbeleg.

Lekke darm heb ik nog niet gehoord tussen alle andere ellende. Wel maagzuur dat soms tot de slokdarm komt, omdat het sluitspiertje te lang open blijft. Last heb ik hier niet van, maar het is uit een gastroscopie gebleken.

In het weekend ben ik bezig geweest hier te lezen over voeding. Dat is extra vervelend, omdat mijn geheugen erg slecht werkt.

Ik heb wel meteen de H2O2 besteld en vandaag zou ik kijken naar de levertraan (erg duur). In het advies staat o.a. vette vlees en vis, dus meteen plakjes ontbijtspek besteld voor een gebakken eimaaltijd en zalmplakes voor op brood.

Ik gebruik Thyrax tegen de schildklier (slaat goed aan), metoprolol voor het hart (slaat goed aan), maar de meeste medicijnen tegen de ontstekingen in de lever zo zo heftig dat ik daar nog zieker van word. Toch is de lever het belangrijkste om aan te pakken, omdat dat levensbedreigend is.
 
Klinkt als het zoveelste geval dat we hier tegenkomen van een verplichte vegetarier. Dit duidt op een maagzuurtekort met een onvermogen om complexe eiwitten goed te verteren. Pike zoekt het bij de schildklier, maar zoals ik het lees is het primair een bijnierprobleem, waarbij de schildklierproblematiek secundair is. Je semi-vegatrische eetpatroon doet meer kwaad dan goed. Om over je 'medicatie' maar te zwijgen:



Over het algemeen treden bijwerkingen bij behandeling met Thyrax Duotab alleen op als gevolg van te hoge doses (of te snelle verhoging van de doses). Symptomen van te hoge doses Thyrax Duotab zijn: verhoogde werking van de schildklier, een versnelde hartslag, hartkloppingen, een onregelmatige hartslag (aritmie), beklemmend pijnlijk gevoel op de borst (angina pectoris), hoofdpijn en/of problemen bij het zien (verschijnselen van verhoogde druk in het hoofd), spierzwakte en spierkrampen, overmatig blozen, koorts, overgeven, onregelmatige menstruatie, trillen, rusteloosheid, slapeloosheid, overmatig zweten, gewichtsverlies en diarree.

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h08389.pdf



Zeer vaak:
Zenuwstelsel: vermoeidheid.

Vaak:
Hart: vertraagde hartslag (bradycardie), hartkloppingen
Bloedvaten: orthostatische hypotensie (soms met kortdurende bewusteloosheid)
Zenuwstelsel: duizeligheid en hoofdpijn
Ademhalingsstelsel: kortademigheid bij inspanning
Maagdarmkanaal: misselijkheid, braken en buikpijn
Algemeen: vermoeidheid.

Soms:
Hart: ernstige problemen met de bloedsomloop (cardiogene shock) bij patiënten met een
hartaanval, bepaalde hartgeleidingsstoornis (1e-graads AV-blok), pijn in de hartstreek.


Zelden:
Hart: hartfalen (onvoldoende pompkracht van het hart) (decompensatio cordis),
stoornissen in het hartritme (aritmieën)

Psyche: depressie, verminderde alertheid, slaperigheid of slapeloosheid en
nachtmerries, nervositeit, angst
Bloedvaten: vochtophoping (oedeem), bleekheid van vingers of tenen (syndroom van Raynaud)
Zenuwstelsel: waarnemen van kriebelingen, jeuk of tintelingen zonder dat daar
aanleiding voor is (paresthesie)
Ademhalingsstelsel: benauwdheid door kramp van de spieren van de luchtwegen
(bronchospasme)
Maagdarmkanaal: diarree of verstopping (obstipatie/constipatie)
Lever: leverfunctiestoornissen, afwijkende leverfunctietesten
Huid: huiduitslag (huiduitslag met hevige jeuk en vorming van bultjes (galbulten of
urticaria), psoriasis-achtige aandoeningen en groeistoornis van de huid)
Spieren: spierkrampen.

Zeer zelden:
Hart: hartgeleidingsstoornissen
Bloedvaten: ernstige perifere doorbloedingsstoornissen van de ledematen
Bloed: bloedafwijking (tekort aan bloedplaatjes) gepaard gaande met blauwe plekken en bloedingsneiging (trombocytopenie)
Psyche: geheugenverlies, verwardheid, waanideeën (hallucinaties), vervreemding van zichzelf of van het eigen gevoel (depersonalisatie)
Ogen: stoornissen in het zien (visusstoornissen), droge en/of geïrriteerde ogen en bindvliesontsteking van het oog
Oren: oorsuizen (tinnitus), problemen met horen
Ademhalingsstelsel: ontsteking van het neusslijmvlies gekenmerkt door een verstopte neus, niezen en afscheiding (rhinitis)
Maagdarmkanaal: droge mond, bindweefselvorming in de buikholte (retroperitoneale fibrose), smaakstoornissen
Lever: leverontsteking (hepatitis).
Huid: overgevoeligheid voor licht of zonlicht (fotosensibiliteit), toegenomen
zweetproductie en haaruitval, verergering van psoriasis, afsterven van weefsel door een slechte doorbloeding (gangreen)
Geslachtsorganen: veranderde zin in vrijen/seks (libidostoornis) en potentiestoornissen
Algemeen: gewichtstoename
Spieren: gewrichtsontsteking, gewrichtspijn.

http://db.cbg-meb.nl/Bijsluiters/h32378.pdf

Mike
 
Dank je voor het uitvoerige antwoord.
Ik ben zeker geen verplichte vegetariër, ik ben gewoon niet zo gek op vlees, van kind af aan en zeker niet van vet, zelfs van boter of slagroom werd ik al misselijk. N.a.v. wat ik hier op de site heb gelezen, ga ik nu verplicht op de vette vis/vlees/slagroom als medicijn en misschien ga ik het ooit lekker vinden.

De bijwerkingen van de medicatie ken ik. Omdat ik 60 jaar gezond ben geweest (dacht ik) heb ik nooit medicijnen hoeven nemen, nog geen aspirine. En nu zit ik aan allerlei gif waar ik natuurlijk graag vanaf wil.

Moet je alles uitzoeken wanneer je al ziek bent, dan kom je toch bij de reguliere arts uit. In eerste instantie heb je ze nodig om te zien wat er plots aan de hand is.
 
Ik ben zeker geen verplichte vegetariër, ik ben gewoon niet zo gek op vlees, van kind af aan en zeker niet van vet, zelfs van boter of slagroom werd ik al misselijk.

Wat je beschrijft is exact de definitie van de verplichte vegetarier. Dit is iemand die niet uit ethisch of moreel principe neigt naar vegetarisme, maar 'vlees gewoon niet lekker vindt' of 'het valt gewoon niet goed'. Vandaar de term VERPLICHTE vegetarier, je spijsverteringsstelsel laat het gewoonweg niet toe om complexe dierlijke eiwitten goed te verwerken. Dit is een maagzuurprobleem, al of niet aangeboren. Oorzaak: aanhoudende stress, al of niet aangeboren. Ik zoek het dus in de bijnieren. Het onvermogen om vet goed te verteren (symptoom: misselijkheid) is een bijkomend lever- en/of galblaasprobleem, al of niet aangeboren. Je problematiek speelt al vanaf de kindertijd!

Mike
 
Oh, dan begreep ik het verkeerd. Ik dacht bij 'verplicht' aan een modeverschijnsel meedoen.

Maar goed, zelf denk ik na het lezen van de site ook dat alle ellende begonnen is met bijnieruitputting, oorzaak tekort aan dierlijke vetten en dat de andere organen (lever, schildklier) als dominostenen zijn omgevallen.
Dus ik probeer eerst mijn dierlijke vet-inname te verhogen en als extra levertraan te nemen.
 
Nog een vraag. Bij ontstekingsziekte staat Een veel beter, gezonder en natuurlijker alternatief is dierlijk bijnierextract dat vrij verkrijgbaar is (zonder doktersrecept) en relatief goedkoop.

Hoe heet dit extract?
 
dat staat hier al vaak op de site uitgelegd. Je kan het beste zoeken via google, tik je zoekterm in en westonprice, op deze manier kun je het beste zoeken. Ook staat er veel van deze site overzichtelijk bij elkaar op www.voedingisgezondheid.nl , zie de 2e post in dit topic.
Wel apart dat jouw medicijn vanavond net bij radar behandeld werd. Misschien een idee om die aflevering ook te kijken!
 
Dank je voor je reactie.
Ik stel de vraag, omdat ik dat stuk heb gelezen op de site voedingisgezond. De vetgedrukte regel komt daarvan, maar ik kan geen naam van het product vinden. Natuurlijk heb ik eerst gegoogled, maar niks gevonden, behalve de stukken die ik ondertussen heb gelezen, ook de site voedingisgezond.

Radar heb ik niet gezien, ik kijk al jaren bijna geen tv meer.
 
Thira,

Ik denk juist dat je eerst je darmen, lever en het hele verteringsstelsel aan moet pakken en helen. dat kan onder andere met een dieet met supplementen volgens een auto-immuun protocol (AIP), ik volg dit programma (niet specifiek voor een auto-immuunziekte maar daar kan het wel voor gebruikt worden) http://fixmygut.solvingleakygut.com/?w=f6ikv5x9qf. Het was toen nog wel veel goedkoper. Je zou eventueel ook het GAPS dieet gaan volgen (ik weet alleen niet of het ook specifiek voor auto-immuunziekten werkt). Naar mijn mening zullen de bijnieren de problemen niet oplossen als deze het beter krijgen (wat wel heel erg handig is). De bijnieren kunnen heel goed de oorzaak zijn, maar schildklier kan dat ook zijn ik heb er niet genoeg verstand van om zo te kunnen zeggen welke de ander heeft veroorzaakt.

Maar bij een auto-immuunziekte moet je mijns inziens altijd eerst je darmen helen, je hebt dan inderdaad bijna altijd een lekke darm. De doorlaatbaarheid van de darmen is dan net iets te groot waardoor voedsel er al door heen gaat als het nog niet zo ver vertreed is als zou moeten. Je lichaam herkent dat niet en valt het aan. Het ligt er dan aan de auto-immuunziekte die je hebt waar dat gebeurd. Tegelijk met het helen van de darmen moet je ook je hele spijsvertreing weer op orde krijgen dus ook je lever, alvleesklier en voldoende maagzuur. Daarnaast is het ook goed om tegelijkertijd aan de andere specifieke problemen te werken in jouw geval je schildklier en/of bijnieren (het ligt eraan welke de ander heeft veroorzaakt) en je lever.

Ik weet niet of ineens veel vet eten nu handig is voor jouw, je lever moet het wel aankunnen om zo veel vet te kunnen verteren (ik zou wel meer gaan eten). Maar er zijn daarnaast nog genoeg aanpassingen in je voedingspatroon die je nu ook al kan doen.

Dat bijnier extract heet adrenal je kan het onder andere kopen bij iherb:
http://www.iherb.com/Natural-Sources-Raw-Adrenal-60-Capsules/5867
http://www.iherb.com/Nutricology-Adrenal-Natural-Glandular-150-Veggie-Caps/45935
Met de code BLH876 kan je bij je eerste bestelling korting krijgen (ik dacht 5 dollar onder de 40 dollar en er boven 10 dollar korting), ik krijg dan de volgende keer ook een korting als ik iets bestel. Je mag natuurlijk ook een ander zijn kortingscode gebruiken, ze werken allemaal.
Je kan voor je schildklier ook dierlijk schildklier hormoon gebruiken
 
Thira, je bent nieuw hier. Het lijkt erop dat je niet hebt gezien dat de term 'verplichte vegetarier' in mijn post aanklikbaar was, te zien aan de groene kleur. Als je dit aanklikt, vind je meer informatie hierover.

Mike
 
Ik gebruik Thyrax tegen de schildklier (slaat goed aan

Bedoel je daarmee dat je geen last meer hebt van je schildklierklachten of bedoel je dat de dokter vindt dat je labwaarden binnen een bepaalde norm vallen?
Thyrax is alleen T4. Het werkzame schildklierhormoon is T3.
Je moet T4 in de darmen en de lever(!) omzetten naar T3 wil je lichaam het kunnen gebruiken.
Deze omzetting werkt vaak niet optimaal met als gevolg dat enorm veel mensen die thyrax slikken wel goede labwaarden hebben alleen de klachten zijn maar marginaal verholpen of worden zelfs steeds erger.
Op dat moment trekt de huisarts meestal zijn receptenboekje voor de anti-depressiva. Wat het probleem natuurlijk alleen maar nog erger maakt.
 
Thyrax is omstreden:

DEN HAAG -
Onrust onder gebruikers van een geneesmiddel tegen een afwijkend werkende schildklier. Sinds de fabrikant van Thyrax het medicijn eind 2013 van een bruin glazen potje in een doordrukstrip stopte, lijkt de werking van het middel enigszins veranderd.
Het Nederlands Bijwerkingen Centrum van geneesmiddelen (Lareb) houdt op dit moment een enquête onder gebruikers van het medicijn. Lareb wil inventariseren welke klachten mensen ervaren sinds de verpakking van Thyrax is gewijzigd, wat het beloop ervan is en om hoeveel klachten het gaat.
De mogelijke bijwerkingen die gebruikers melden variëren van hartkloppingen tot overmatig transpireren en hoofdpijn. Directeur Agnes Kant van Lareb zegt de indruk te hebben dat er „echt iets aan de hand is. En dat verschillende mensen met hartkloppingen bij de cardioloog terechtkomen.”

Bron: http://www.telegraaf.nl/gezondheid/23686277/__Ziek_van_pil_in_strip__.html
 
Zou ik niet weten Naief want ik kijk geen tv :) De Televaag lees ik ook niet, maar ik stuitte toevallig op dit bericht. Het geeft maar weer eens aan hoezeer er gerotzooid wordt met "medicatie".
Wil de echte kwakzalver opstaan?
 
Zo, dat was weer een hoop huiswerk.
@verplichte vegetariër, volgens mij heb ik geen symptomen hiervoor. Ik eet weinig vlees, omdat ik er niet om geef, maar áls ik het eet, krijg ik geen last ergens. Ik drink volle geitenmelk, zonder probleem.
@ lekke darm, een paar maanden geleden een gastroscopie gehad van de leverarts: dus maag/darm/lever onderzoek. Geen lekkende darm, wel een beginnende spatadertje in de maagwand (als ik het goed heb onthouden), afsluitspiertje van maagzuur ging niet meer goed dicht, zodat maagzuur soms omhoog komt in de slokdarm.

Helaas weet ik niet meer wat ik waar heb gelezen, ook een van de klachten; een heel slecht geheugen. Maar ik zal het nog wel tig keer gaan lezen.

Opgeschreven dat ik moet nemen c.q. opbouwen: langzaam meer vette vlees/vis/room. Tarwe minderen was ik al een tijdje mee bezig, nu nog 2 sneetjes spelt, maar daar zit toch wat tarwe in. Misschien kefit kopen.
Supplementen: H2O2, levertraan, bijnierextract, vit.C magnesiumcitraat (hoewel ik al een paar jaar de olie gebruik), selenium en alpha liponzuur.

En dan kan ik misschien in het armenhuis verder kuren (LOL)

Nog bedankt voor alle hulp!
 
@verplichte vegetariër, volgens mij heb ik geen symptomen hiervoor. Ik eet weinig vlees, omdat ik er niet om geef, maar áls ik het eet, krijg ik geen last ergens. Ik drink volle geitenmelk, zonder probleem.

Jazeker wel. Uit je eigen posts:



Wel maagzuur dat soms tot de slokdarm komt, omdat het sluitspiertje te lang open blijft.



Ik ben zeker geen verplichte vegetariër, ik ben gewoon niet zo gek op vlees, van kind af aan en zeker niet van vet, zelfs van boter of slagroom werd ik al misselijk.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.514
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan