Ter kennismaking, kort intro van Freshflesh

G

Guest

Guest
Bij deze groet ik jullie allen.

Na enkele weken geleden een soort begin van Arthritis Psoriasis bij mezelf op de benen geconstateerd te hebben, onmiddelijk rigoreus alle suikers uit mijn voeding gedaan en gelijk een herstel geconstateerd van huid en nagels.

Vervolgens ben ik momenteel op zoek naar een vervangende voedingsstijl en daarbij op Weston Price en ook de sites van Mike Donkers en Ron Fonteine gestoten en zeer geïnteresseerd mij deelgenoot gemaakt van een uitzonderlijk gedachtegoed, dat nogal indruist tegen alles wat de algemene opinie voorschrijft.

Mijn bijdrage zal zich vooralsnog hoofdzakelijk beperken tot kennis tot mij nemen en vragen stellen ter toelichting.

Freshflesh

 
Welkom Freshflesh!

Naast het Wapf forum en de site van Ron Fonteine zou ik ook zeker hier even kijken: www.voedingisgezondheid.nl

Dit een een soort samenvatting van de meest belangrijke dingen op deze site.

Verder is het handig om eerst het "alleen lezen" gedeelte van deze site eens goed door te lezen.

 
Bedankt Lia,

Helaas kan ik zelf nog steeds niet zulke mooie linkjes maken.

Op een of andere manier lukte dat nooit op mijn oude computer.

Sinds kort heb ik echter een nieuwe, dus kun je aub nog 1 keertje uitleggen hoe je zo'n mooi linkje maakt?

Zal het eerst even zelf proberen

 
Yes, gelukt 8)

Het enige probleem is nog dat bij mij het woord "proberen" steeds helemaal voorin de tekst kwam te staan. Deze moet ik dan steeds knippen en achteraan weer plakken..

 
Bedankt allen voor de reacties.

Vooralsnog genoeg stof tot overdenken.

Ben ook al begonnen met het verzamelen van adressen hier in de buurt (=Groningen-stad).

Zijn er leden met meer ervaring, die hier in de buurt wonen en kunnen vertellen, waar je bijv. de rauwe, schone, melk kunt vinden?

 
Freshflesh,

Kijk hier eens en hier en hier en deze, deze, deze.

Maar dan zou nog zomaar kunnen zijn dat de boer die bij jou in de buurt woont en rauwe melk verkoopt niet op internet te vinden is.

Dan is het een kwestie van naar een boer toestappen en vragen of hij rauwe (biologische) melk verkoopt, zo niet, of hij een boer weet die dat wel doet.

Lia

 
null

@Freshflesh ik zit zelf in de buurt van westerkwartier, groningen, drenthe :)

ik haal de rauwe melk bij andeniedijk is eentje in Enumatil

Verder heb je elke dinsdag, vrijdag en zaterdag op de vismarkt biologischegroentehandel die ook weer een website hebben beterbio

volgens de verkopers op de markt zou het best eens kunnen dat ze ook rauwmelkse kaas verkopen bij beter bio.

heb net gekeken en ja hoor dat hebben ze rauwmelkse kaas :)

s6!

ratel

 
Poeki & Rateltje, dankjulliewel.

Rateltje, ik weet niet waar je precies in het Westerkwartier zit, maar als je op de volgende link klikt, krijg je een kaartje, en als je dan eerst even uitzoomed, dan kunje heel gemakkelijk de kaart met de cursor naar jouw gebied verschuiven.

Als je dan op de kleine groene vierkantjes drukt, krijg je info over de desbetreffende locatie. Wellicht beter bij jou in de buurt.

Deze tip geldt overigens ook voor iedereen.

 
@Freshflesh ik ben nu de melk op het aanrecht aan het "testen", de boer die ik heb werkt biologisch en bevalt mij erg goed, ik haal er ook de biefstukken, verkoopt deze aan huis en ander rundvlees, erg aardige mensen, ik ga er nog niet op visite ;-)

tevreden dus!

ratel en thx voor de tip!

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.782
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan