Suuz: allergie en vermoeidheid en spiercontracties

suuz68

New member
Hallo allemaal,
Ik ben 47 jaar, werk als zelfstandige ( zo kan ik wat beter naar belastbaarheid werken) en ik heb al sinds mn 15e jaar of eerder last van vermoeidheid, heftige menstruatie , nu sinds mn 43 in totale ( vroege) menopauze, neusallergie voor zowat van alles dat groeit en bloeit en stof en rook etc, vaak obstipatie gehad daarna diaree ( nu gaat het beter).

Verschillende dingen eraan gedaan, neat, nmt, orthomoleculaire arts ( jaren '90) verse sapvasten, leef al 20 jaar biologisch, vroeger vegetarisch maar met iets vlees voel ik mij beter, gelukkig altijd de roomboter blijven gebruiken. Ik neig wel naar zoete dingen en chocola ( bio) blijft iets waar ik bijna niet vanaf kan blijven ( als ik er wel mee stop krijg ik behoefte aan kaas?? Er schijnt 1 stofje te zijn dat in beide zit?)
Ik drink kefir ( uit de biowinkel, niet zelfgemaakt), maar dat vind ik inmiddels redelijk normaal.

Op dit moment heb ik nog steeds last van snel vermoeid zijn, allergie ( was weg na neat maar is weer terug) en chocoladecraving...oh en ik houd ook erg van tomaten. Ik heb sinds 10 jaar van die onwillekeurige spiercontracties, bijna overal in mn lijf ( alhoewel- kan me herinneren dat ik ze tijdens mijn studententijd al had...) dat is verder niet vreselijk maar wel wat storend, magnesiummalaat doet wel wat maar moet het dan blijven innemen (?)

Verder heb ik geen kinderen gekregen ( laat mijn huidige man ontmoet en toen ging het al niet meer) ben gelukkig in de liefde, wel daarnaast dan bezig met werk en ik denk dat het goed zou zijn als ik meer lummeltijd en tijd met enkele vriendinnen zou hebben.