Suuz: allergie en vermoeidheid en spiercontracties

suuz68

New member
Hallo allemaal,
Ik ben 47 jaar, werk als zelfstandige ( zo kan ik wat beter naar belastbaarheid werken) en ik heb al sinds mn 15e jaar of eerder last van vermoeidheid, heftige menstruatie , nu sinds mn 43 in totale ( vroege) menopauze, neusallergie voor zowat van alles dat groeit en bloeit en stof en rook etc, vaak obstipatie gehad daarna diaree ( nu gaat het beter).

Verschillende dingen eraan gedaan, neat, nmt, orthomoleculaire arts ( jaren '90) verse sapvasten, leef al 20 jaar biologisch, vroeger vegetarisch maar met iets vlees voel ik mij beter, gelukkig altijd de roomboter blijven gebruiken. Ik neig wel naar zoete dingen en chocola ( bio) blijft iets waar ik bijna niet vanaf kan blijven ( als ik er wel mee stop krijg ik behoefte aan kaas?? Er schijnt 1 stofje te zijn dat in beide zit?)
Ik drink kefir ( uit de biowinkel, niet zelfgemaakt), maar dat vind ik inmiddels redelijk normaal.

Op dit moment heb ik nog steeds last van snel vermoeid zijn, allergie ( was weg na neat maar is weer terug) en chocoladecraving...oh en ik houd ook erg van tomaten. Ik heb sinds 10 jaar van die onwillekeurige spiercontracties, bijna overal in mn lijf ( alhoewel- kan me herinneren dat ik ze tijdens mijn studententijd al had...) dat is verder niet vreselijk maar wel wat storend, magnesiummalaat doet wel wat maar moet het dan blijven innemen (?)

Verder heb ik geen kinderen gekregen ( laat mijn huidige man ontmoet en toen ging het al niet meer) ben gelukkig in de liefde, wel daarnaast dan bezig met werk en ik denk dat het goed zou zijn als ik meer lummeltijd en tijd met enkele vriendinnen zou hebben.

Ben hier aan het lezen en moet nog veel tot me nemen, ik wil graag mijn gezondheid verbeteren en zonder alle supplementen door het leven gaan (magnesiummalaat, hormonen tegen overgangsverschijnselen, griffonia, mucuna pruriens, b vitamine) met alle supplementen slaap ik wel beter, kan ik mijn dag goed aan en kan ik dus meer geld verdienen ( eindelijk boven minimum niveau). Tijdens vakantie ( Azie) heb ik echter geen duidelijke behoefte aan de supplementen behalve dan de hormoonsuppletie.

Als jullie tips hebben dan hoor ik ze graag.

Suuz
 
Het is Femoston continue ( elke dag in te nemen, ik doe dat bij de avondmaaltijd)
Estradiol 1 mg / dydrogesteron 5 mg ( in 1 pilletje)

Dus veel progesteronen denk ik...
 
Ohh en vanwege de allergie neem ik nu prevalin neusspray ( natriumcromoglicaat) kan nu nuet zonder, maar deze maakt niet zo moe als pillen van de huisarts.
 
Jij hebt last van overdadige histamine, wat vrijkomt bij een gebrekkige eiwitafbraak. Wat eet en drink je zoal op een dag?

Mike
 
Dat is misschien nog lang niet zoals hier aanbevolen staat:
Ontbijt: Havervlokken met wat fruit en amandelmelk ( moet eerlijk zeggen dat valt heel goed lijkt het) of brood
Lunch: Bio speltbrood met roomboter, kaas, worst / gebakken ei met spek- maar eerlijk zijn, ook vaak wel pure bio hagelslag korrels ( madame jeannette)( hoop suiker natuurlijk)
In de zomer vaal salades ( groen met tomaat en pijnboompitjes en hazelnootolie en balsamico)
Avond: groentes ( broccoli / spruiten/ venkel/boerenkool/maar ook allerlei wokgroentes, zelf gesneden)( ui, courgette, paprika, tomaat, prei, soms aubergine) . Ook vaak zoete aardappel, met een ui en knoflook. Pasta ( soms speltpasta soms boekweitpasta) en bruine bio basmati rijst, zwarte wilde rijst. Heel soms gierst of quinoa.
vlees (gehakt, kip, snitzel) of vis ( zalm, zeebaars etc) of veg( een javaanse schijf - niet bio dus)
Sausjes zijn bio en zonder suikers ( zoals grand italia oid dat gebruik ik dus niet)
Verder drink ik water , kruidenthee ( soms met rose en kamille / soms met gember en citroengras) , kefir, heel soms decaf koffie verkeerd.

Gebruik van vetten: kokosolie ( al jaren) en soms wat olijfolie, en door salade doe ik graag hazelnootolie. Roomboter op brood etc.
Veel eierene, ongeveer 4 tot 10 per week ( het wisselt nogal)

En snoepen: chocola puur / donker, vegan chocola met rijstmelk, ( de chocola van de supermarkt daar krijg ik ondanks de hormoonsuppletie opvliegers van terwijl die van de biowinkel geen extra reactie geeft)
Nootjes en rozijnen, oude kaas.

Ik neem aan dat ik teveel suikers binnenkrijg. Maar het is niet zo makkelijk te veranderen, merk ik.
Ook kom ik niet makkelijk van het brood los...
 
Hallo Suus, welkom
Ik zie nog wel een aantal verbeterpunten
ontbijt: amandelmelk is geen melk, dus als je melk wilt gebruiken, gebruik dan melk. Probeer aan rauwe melk te komen en gebruik anders kefir uit de winkel. Heb je de havermout een nacht geweekt? Dat is wel het beste. Nog beter is een ander ontbijt kiezen.
Je bruine rijst, week je die ook? Fytinezuur is een belangrijke mineralenrover, er zijn hier diverse topic over.
Van dat veel eieren valt wel mee hoor, ik eet bijna dagelijks een omeletje met 4 eieren erin.
Heb je ook al eens geprobeerd om magnesiumolie te smeren? Omdat bijna iedereen een magnesiumtekort heeft en er in groente en fruit steeds minder zit dan, is er niets mis mee om structureel magnesium te nemen/smeren.
Heb je ook wel eens last van brandend maagzuur? Een gebrekkige eiwitvertering komt door een tekort aan maagzuur. Veel zure dingen eten en een half uur voor een maaltijd een theelepel appelazijn in een glas water drinken helpt je maag.
 
Hoi Suuz,

Het kan verrot lastig zijn om van je brood en suikerverslaving af te komen, maar het kan hoor! Wat mij mentaal goed heeft geholpen is de realisatie dat suiker in zijn vele verschijningsvormen een sloper is en het voedsel van kankercellen. Lichamelijk hielp het om veel meer verzadigde vetten en veel meer extra vergine kokosolie te eten, dat verzadigd meer en het helpt o.a. je hormonen meer in balans te krijgen.

Succes!
 
Welkom Suuz,
Idd voornamelijk veel koolhydraten, brood, havermout, pasta. Probeer wat meer vetten toe te gaan voegen, dat brengt rust en evenwicht daarbij verzadigd het goed. Ook soep van bouillon is zeer voedzaam.

Die vega schijven is echt bewerkte troep, zou ik niet meer eten.
 
De zoveelste semi-vegetarier. En vrijwel altijd vrouwen. Let wel: dit voedingspatroon is wat westerse overheden voorstaan!

Mike
 
?ik eet gewoon vlees, ik eet worst en salami ( bio) speck en gehakt, kip en lam, maar ik denk meer in de trant van 150-200 gram per dag.
Heb vroeger wel een vegetarische periode gehad ( ik houd van dieren) maar dat ging niet zo goed ( ik kreeg steeds minder energie) dus ik eet sinds 15 jaar weer vlees. Met plezier.
Ik heb wel eens atkins geprobeerd om af te vallen, maar naast dat ik ( het dieet echt volgens de letter deed kwam ik) maar net in ketose kwam, voelde dit erg verkeerd aan, alsof mn bloed in mn vaten stilstond en zou ontploffen, dus dat het ik niet langer dan 2 weken volgehouden.
Dus ik denk dat ik het rustig aan zal doen met veranderingen.
Ik ben begonnen met de H2O2 nu op 7 druppels 35%. Lijkt wel goed te voelen.
Verder moet ik mij nog verder gaan verdiepen in deze methode.

Wat kan je doen aan slechte eiwitafbraak?

Ik geloof niet dat ik zomaar mijzelf laat aanpraten wat de mainstream geneeskunde propageert, dan zat ik al aan de statines ( preventief) puur en allen vw familiaire hart en vaatziekten. Daar ben ik ingedoken nadat mn moeder haar beroerte had gekregen en ik heb besloten dat dat enorme rommel is en alleen maar meer problemen gaat geven.

Verder heb ik meer kefir gehaald, ik vind het erg lekker :)

Ik zal eens gaan experimenteren de havervlokken te weken ( en het water weg te gooien)
Tot op heden valt dat wel goed

Hoe gaan jullie om met ontbijt en/of lunch?

Groet! Suuz
 
Eiwitten verteren heb je rust en voldoende maagzuur voor nodig. Ontspannen aan tafel gaan en een half uur/kwartier voor de maaltijd beetje water met 1 el appelazijn en 1 tl sole nemen. Eventueel zou je met HLC supplement kunnen beginnen als de appelazijn niet werkt.

Ook kun je soepen van bouillon en stoofpotten met bouillon gaan eten, die zijn eiwitrijk, maar in de pan als het ware voorverteerd.
 
Dank je wel!

Ik heb een poos H2O2 genomen maar kon de smaak niet meer aan, na 1 week opbouwen en 2 weken op 25 druppels 35 procent ben ik ermee gestopt. Het ging wel iets beter. Overweeg nog een ronde. Gebruik de kefir, met name in de ochtend.
Nu heb ik andere magnesium: magnesium tauraat van vitakruid. Maar sinds ik dat gebruik laat ik enorm ( echt vreselijke zwavellucht) vieze scheten... Is niet te harden....
Zou dat door die magnesium kunnen komen? En wat zou het nog meer kunnen betekenen en wat is nu een gezonde stap? Ik hoor graag jullie input,

Dank, suuz
 
De magnesium werkt laxerend, maar kennelijk niet laxerend genoeg bij deze dosis. Vandaar de winderigheid: er komt iets in beweging maar het leidt nog niet tot ontlasting.

Mike
 
Stinkende winden is een duidelijk signaal voor slechte eiwitvertering. Of het alleen door de magnesium komt kan ik niet zeggen.

Ben je al meer dingen aan het veranderen in je voedingspatroon?

Je kunt van de h2o2 ook wen lagere onderhoudsdosis gebruiken die je niet tegenstaat (doe ik ook, lijkt mij niet verkeerd signalen van je lijf serieus nemen ?)
 
Goede aanvulling. De magnesium legt rottingsprocessen bloot veroorzaakt door een gebrekkige eiwitvertering.

Mike
 
Ik neem wat meer magnesium dus, nu de malaat, iets minder eierlucht dus of dit wordt minder goed opgenomen of de tauraat doet iets bij mij wat nu even te heftig is.
Ik vind wat zout met appelazijn in water ook prima te doen, geeft wel gevoel dat het goed is voor de vochtbalans oid.
Ik ben sinds de h2o2 ronde minder gaan snoepen, ging als vanzelf, ik eet nog wel eens wat 70plus chocolade, maar eigenlijk zijn er ook zoveel avonden dat ik alleen wat kruidenthee drink of water.
Kefir nam ik al, groenten kan meer denk ik, is puzzelen met werkschema en meer. Eet wel meer hartige dingen.
Het vanzelf iets minder snoepbehoefte hebben vind ik wel een aanwijzing dat er iets gebeurd is, ben maar weer begonnen met de H2O2.

Ik vroeg mij af, kan ik in hetzelfde tijdsframe ( dus dat halve uur voor ontbijt) zowel de H2O2 nemen als het zout met appelazijn?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.518
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan