strabismus

G

Guest

Guest
Al langere tijd ervaar ik dat ik last heb van 1 oog. Als kind functioneerde mijn linkeroog al niet goed en had te maken met problemen van scheel zien en verziendheid functioneerde ook niet. Ik had toen een bril maar wilde deze nooit op. Op latere leeftijd toch weer een bril geprobeerd maar vaak kreeg ik koppijn en ging er voor mijn gevoel juist slechter van zien. Lange tijd ging het kijken ondanks het probleem oog zonder bril erg goed. Ik heb echter de steeds vaker gemerkt dat ik last krijg van hoofd pijnen. Ook is het oog waar het om gaat vaker pijnlijk en druk boven mijn wenkbrauw.
Na toch wat nieuwe onderzoeken is er geopperd om na te denken over een operatie. Nu heb ik wat onderzoek gedaan en er schijnt een verband te zijn met de hersenen en dat een operatie soms juist een nadeliger effect kan hebben omdat de hersenen zich aangepast hebben. Even afgezien van het feit dat ik het doodeng vind dat ze in je ogen gaan snijden vraag ik mezekf af ligt dit probleem bij het oog zelf? Of nemen de hersenen de ogen in de maling?

Over wat te doen ben ik nog niet uit. Wel is het inmiddels dood vermoeiend aan het worden.
 
Binc ik was gisteren naar acupunctuur voor duizeligheid en hij kijkt heel anders naar ziekte dan reguliere artsen. Hij mocht doorwerken tijdens corona omdat hij ook arts is. Ik ga al vele jaren naar hem toe.

Ogen staan zowiezo in verbinding met andere organen en kan zijn dat er iets op te lossen is met acup.

Mijn duizeligheid is in ieder geval anders/minder geworden.
 
Fijn dat jij van je duizelig zijn af bent.
Weet je ook wat de oorzaak van het duizelig zijn?

Eerder heb ik gemerkt dat die dry needling toen enigszins geholpen heeft toen er wat spieren in mijn gezicht geprikt zijn. Het schijnt met de oogspieren te maken te hebben en het komt steeds weer terug. Niet alleen duizeligheid maar ook slecht zi ht en in de kop van de dag vermoeid. Trappen lopen bv raak ik in de wat met diepte. Zand in ogen gevoel en ook meermalen een soort van rood en ontstoken. Zalf voor gekregen maar is allemaal tijdelijk. Met een operatie gaan ze de oogspieren aan passen.

Ik weet nog niet wat te doen. Wie weet acupunctuur als optie. Mijn geloof dat het op natuurlijke manier op te lossen is is wel weg eerlijk gezegd. Heb zelf al zoveel gedaan.
 
Ik druppel mijn ogen al heel lang met zilverwater.

Gaat beter dan andere middelen van de drogist.

Ik raad aan nogmaals een goede acup. arts te zoeken. Moet wel een arts zijn. Arts Tan zit in Amstelveen. Heeft op zijn website niet veel info staan.









 
Bedankt voor je advies. Is jou bekend dat acupunctuur helpt bij de aandoening strabismus dat je acupunctuur adviseert?
 
Nog nooit eerder gehoord van strabismus. Een tijdje terug zat er bij Tan iemand aan de balie die had een ernstig auto ongeluk gehad. Geen arts kon de gevolgen verhelpen maar hij was wel heel enthousiast over de verbeteringen door Tan.

Of mijn duizeligheid wat beter of minder wordt, geen idee. Gewoon proberen. Ik heb nl geen diagnose, zou makkelijker zijn als ik die wel had. Bekend is dat de buik een relatie heeft met de hersenen. En ik geloof nog steeds - zonder bewijs - dat zenuwschade invloed kan hebben op de hersenen. Er moet nl een plek in de hersenen zijn waar die  impuls vandaan  komt. en die impuls gaat in principe ook door het ruggemerg. Ik heb er wel eens naar gezocht, moeders tijdens een bevalling krijgen zo,n prik maar je weet hoe de medici reageren. KAN NIET.

Momenteel is er aandacht voor kinderen die hormonen kregen om de groei te remmen. Ze kunnen nu geen kinderen krijgen. Mijn dochter groeide ook te hard, gelukkig uiteindelijk niets aan gedaan.

Ik was van het 1e kind echt 9 maanden lang misselijk. In die tijd was er een medicijn. Wist ik gelukkig niet, anders had ik het vast genomen.  Softenon.

Sorry, ik dwaal  af .

Ik zou het zeker proberen voor je ogen.

Dus ja

 
Bedankt voor je bericht. Fijn dat jij er zoveel baat bij hebt en resultaat. Het gaat mij niet om de duizeligheid alleen. Het begint gevaarlijk te worden. Ik heb er last van met lopen auto rijden en gewoon dagelijks functioneren. Moeheid, tranen en branden van dat oog incl zichtbelemmering begint echt op te breken. Ook nek en schouderklachten kunnen een gevolg hiervan zijn en dat gaat ook steeds maar niet over omdat je lichaamshouding aan past aan het zicht.

De dry needling heeft destijds geholpen maar is steeds niet blijvend resultaat. Ook heb ik geen zin meer om leeg te lopen op behandelingen of middeltjes zonder resultaat. Ik had mijn hoop langere tijd gevestigd op vitamine A uit lever, maar het is niet voldoende.
Ik heb dan ook besloten eerst te kijken hoe het gaat met een prisma bril en anders kies ik helaas toch voor de operatie.

Dankjewel voor het meedenken.
 
Op zich geen verstand van oogklachten. Vanwege de asymmetrie denk ik aan een scheefstand van de atlas. Een klein beenlengteverschil en verkeerde beet van je gebit kunnen wijzen op die scheefstand. Zelf na twee keer een behandeling met apparaat, die maar tijdelijk werkte, een energetische atlascorrectie gehad, in combinatie met onderliggende problematiek, wat bij mij de verloren tweeling was.

Verder bestaat er nog zoiets als Regenisis. Zelf geen ervaring mee.

Wat duizeligheid kunnen er zoveel dingen spelen. Je zou wat dingen kunnen laten uittesten bij een kinesioloog. Zelf ook goede ervaringen met NEI.
 
Nu heb ik wat onderzoek gedaan en er schijnt een verband te zijn met de hersenen en dat een operatie soms juist een nadeliger effect kan hebben omdat de hersenen zich aangepast hebben. Even afgezien van het feit dat ik het doodeng vind dat ze in je ogen gaan snijden vraag ik mezekf af ligt dit probleem bij het oog zelf? Of nemen de hersenen de ogen in de maling?
Binc je hebt het over de kosten,  logisch maar weet je wat zo,n oogoperatie gaat kosten? met OOK risico,s?  Zal ook niet weinig zijn.

Ik heb zelf nog een andere klacht - mijn rug. Is begonnen tijdens werk achter computer. zit er nu al 20 jaar. Is steeds wat minder door acup. maar komt ook weer terug. Momenteel is die plek weer flink aan het opspelen maar uiteindelijk wordt het hele lichaam behandeld. buik.rug en hoofd. Het is niet zo dat na 1 behandeling de klachten weg zijn. ik reken op minstens 4 of 6. Maar artsen kunnen hier niets mee dus dit is de enige optie. Ik heb wel een paar keer contant betaald zonder factuur, dus korting maar dan ook niet indienen bij de zorgverz. Alle zorgverz. hanteren maximaal 45,- retour.









 
Daarom eerst een prisma bril en bekijken of dat verbetering op levert. De brillen die ik in het verleden heb gehad waren altijd op basis voor problemen met in de verte kijken. - zoveel plus cylinder of zoiets. Wie weet werkte dat toen niet omdat er meer loos was en niet opgemerkt door de oogarts. Ik weet het niet. Wel moest ik proberen met een afgeplakt oog. Aangezien ik niet van plan ben om als Piet Piraat door het leven te gaan heb ik dit een paar dagen thuis gedaan maar zie er het nut niet van in omdat ik dan helemaal geen moer zie.

Fysio kost me in elk geval handje contantje elke keer 50 euro. Aangezien nek schouders en rug dan ook moeten en allemaal niet in 1 behandeling maar een keer of 4, 5 met een week ertussen is dik geld paar keer per jaar. Zo wil ik niet doorgaan in elk geval op jaarlijkse basis.
Ik hoop dus dat een prisma verbetering gaat geven.
 
Ik vraag me af, jij hebt toch ook al een aantal jaar bezig met acupunctuur? Wanneer houd het dan op dat men echt van de klachten af is?
 
Houdt dus niet op. Geeft wel zoveel verlichting dat ik er een tijd veel minder last van heb.

Dus als bv de duizeligheid voor de helft minder wordt dan is me dat het geld wel waard.

Evenzo die rugplek. Jeuk en pijn tegelijk.

Een lichaam is net een ketting. de zwakste schakel breekt.
 
Dat bedoel ik dus. Het houd niet op. Het is kiezen tussen 2 kwaden.
Mij lijkt het zaak om de oorzaak te vinden en te behandelen. Niet de gevolgen. Want alleen gevolgen behandelen kost goud geld op den duur. Als jij het ervoor over hebt is daar niks mis mee. Bij mij is het niet alleen het geld maar ook de klachten. Ik moet te vaak overdag me bed in om te slapen omdat ik dood en dood moe ben. Daarbij het zicht wat niet functioneert. Plus de angst als ik niks doe de situatie erger word.
Dus, de ketting fiksen.
 
Bij artsen hoef ik zowiezo niet aan te kloppen. Ooit naar 2 verschillende ziekenhuizen gegaan kost 250,- voor een halfuurtje zonder advies. Ze weten het gewoon niet. passantentarief.

Dus is fysio of acup. het enige.

Dat moet dan maar.
 
Binc ik zal je verder op de hoogte houden, misschien heb je er iets aan.

Na 15 jaar kantoorwerk (computer) dan zat ik uit balans - met de rechterhand typen en met de linkerhand nota,s omdraaien - had ik na een paar uur smorgens zo,n pijn in mijn rug dat het niet meer uit te houden was. Pijn en jeuk tegelijk. Gelukkig stopte mijn werk eerder en meteen naar een fysio gegaan. Maar het zat te diep volgens hem.

Tan heeft dit al eens eerder behandeld en dan was het zo goed als weg. Maar komt steeds weer terug maar niet hetzelfde jaar. Eigelijk heb ik er vele jaar niet of nauwelijks meer iets van  gemerkt. Maar nu ik voor duizeligheid kom is hij met die plek en mijn hals (links) en mijn hoofd aan de gang. Gisteren (3e behandeling) heeft hij eerst flink gemasseerd. Ik ging door de grond. Dus het zit er nog steeds en niet zo,n beetje.

Hoofd en hals en schouder ook gemasseerd. Ook erg pijnlijk. Daarna naalden.

Ik was ook opvallend heel moe daarna. Lekker de rest van de dag niets gedaan. dinsdag ook nog moeiig maar vandaag weer fit. Ook lege darmen dus alles werkt met elkaar.

Jeuk /pijn rug lijkt nu minder. Duizeligheid weet ik nog niet. Gewoon afwachten.

Ik heb wel eens ergens een afbeelding gezien hoe tanden, hals. nek, schouders, oren en ogen  allemaal met elkaar samen werken. Het zijn nooit de ogen alleen.

 
Dankjewel voor het mee denken.

Ja, kantoorwerk kan op den duur klachten geven bij verkeerde houding zoaks zit hoogte en bepaalde handelingen. Niet zo vreemd dat er dan lichamelijke klachten ontstaan.

Fijn dat je na de behandeling weer fitter voelt.

Zouden die klachten het gevolg kunnen zijn van je schildklier? Wanneer heb je deze voor het laatst laten testen?

Hier nu een paar weken bezig met acerola poeder. Dat ging al iets beter. Sinds dit weekend toch ook weer terug gevallen op de ashwaganda.
Ik moet zeggen dat ik de laatste 2 dagen wel meer energie heb. Wel ook met lever pillen en nier pillen erbij naast de standaard supplementen. Het zicht van mijn ogen is niet veranderd en er komt een hoop troep uit 1 oog en jeuk in dat oog in combi met tranen. Maar heb wel meer energie en kan makkelijker opstaan.

Misschien is het een idee voor jou om toch nog inzichtelijk te krijgen wat je schildklier waarde nu is?
 
De symptomen van trage schildklier waaronder jeuk en pijnlijke gewrichten. Je klachten zoals duizelig, jeuk en gewrichten zouden ook te maken kunnen hebben met bijnieruitputting.





Veel voorkomende symptomen bij een te langzaam werkende schildklier zijn: keelpijn, vermoeidheid, haaruitval (dun haar), depressie, hoofdpijn/migraine, gezwollen schildklier (ook wel struma genoemd), droge bleke huid, verhoogde cholesterol, breekbare langzaam groeiende nagels, moeilijk slikken of brok in keel, koude handen en voeten, lage hartslag, obstipatie, slaapproblemen, spataderen of couperose, spierkrampen, spierpijnen en/of pijn in gewrichten, verlaagde temperatuur in de ochtend (36.0 of lager), vocht vasthouden in de enkels en handen, én aankomen.

Secundair aan de bekendste symptomen van een trage schildklier zijn er ook zeldzamere en persoonlijke klachten die optreden. Zeldzame klachten waar soms over gesproken worden zijn duizeligheid (vaak als er ook een bijnieruitputting en chronische stressbelasting is), jeuk, veranderde bloeddruk, meer opvliegers, gezwollen tong, oorsuizen (tinnitus), oorpijn, droge mond, benauwdheid, dikke nek, stemmingswisselingen, verminderd libido, nodules (knobbels op de schildklier), hypersensitiviteit, bloedarmoede, nachtelijk zweten, bedplassen, nekpijn, rugpijn, hese stem, reuma, fibromyalgie, vitiligo, oedeem, én lipoedeem.


https://www.dehormoonfactor.nl/schildklier
 
Romagi, hoe gaat het nu met je duizeligheid?

Ik heb iets ontdekt voor wat betreft de bijnieren. Vitamine C is voeding voor de bijnieren. Ascorbinezuur hielp bij mij niet en deed niks. Laatst gelezen dat acerola adrenaline verlaagt. Aanvankelijk heb ik in het verleden toen ik acerola gebruikte ervaren dat ik daar energie van kreeg. Recentelijk weer net acerola begonnen en merkte wel dat het iets deed. Maar merkte ook wat anders, namelijk uitputting. Dat had ik al maar nu werd het erger. Voor mij een teken dat ik op adrenaline functioneer maar ook een tekort aan cortisol. Ik ben gestart met adrenacomplex erbij van AOV. Resultaat is minder spierpijnen en het lijkt erop dat dit effect heeft op de oogspieren waar ik last van had. In positieve zin want ben minder duizelig. De reden waarom adrenacomplex of gewoon adrenal met of zonder adrenaline ongewenst effect kan hebben. Te hoog adrenaline en cortisol bij nemen maakt de situatie alleen maar erger. De ervaring leert mij nu adrenaline te verlagen en cortisol bij te nemen alvorens de focus op de schildklier te leggen.

Overigens raad ik jou niet aan om om zelf dit uit te proberen wanneer je schildklier medicatie neemt.

Ik had laatst ergens een artikel geplaatst waarin stond dat acerola adrenaline verlaagt maar weet niet meer waar. Ik denk dus niet dat een bijnieruitputting hersteld met alleen bijnierhormonen. Of dit nu met of zonder adrenaline is. Het 1 moet blijkbaar eerst naar beneden voordat cortisol Evt kan werken. Mijn ervaring was immers dat ook alleen cortisol niet effectief was.

Nu maar even afwachten hoe dit verder ontwikkeld.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.920
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan