Nou, wat ik vandaag meegemaakt heb. Vandaag met mijn vader inkopen gaan doen in de Brusselse Poort in Maastricht. Mijn vader krijgt binnenkort een heel zware rugoperatie en liep dus met een rollator. Nu is dat best lastig om daar een verplicht mandje op te zetten. We gingen de Hema binnen en ik pakte dan maar een mandje en mijn vader liep met zijn rollator door. Maar nee hoor. Verkeerd gedaan. Iedereen moest een mandje. Ik zei dat het een beetje moeilijk voor hem was en dat ik een mandje nam. Nee.....DAN MOEST IK 2 MANDJES NEMEN. WTF 2 mandjes?!?!? Ik zei, waarom, hoe kun je dit nog logisch uitleggen, waarom moet ik met 2 mandjes lopen. De vrouw werd een beetje tegendraads. Ik zei dat ik niets tegen haar had, maar dat ze toch moest toegeven dat dit een beetje raar was en dat dit niets toevoegde. Maar nee hoor, ze bleef erbij want de chef had bevolen dat iedereen een mandje moest nemen. Bij de kassa heb ik haar er nog eens netjes en vriendelijk op aangesproken en gezegd dat ik van mens tot mens met haar sprak. Ik zei dat ze toch moest toegeven dat dit een hele rare regel was, dat ik daar met 2 mandjes moest lopen. En ja, stilletjes gaf ze het wel toe.
Tjonge jonge, ongelooflijk. Dit vond zelfs mijn vader te ver gaan en dat er geen logica inzat.
Dorothé