Is die demonstratie a.s zaterdag toegestaan? Niet dat er politietaferelen gaan komen?
Ik ben me aan het overleggen wat ik doe, maar wil geen risico lopen.
Mijn vader wordt binnenkort geopereerd en hij heeft mij nodig.
Net met mijn vader gesproken. Ik ben 51 jaar en toch wil hij het me min of meer verbieden omdat hij er angst voor heeft,
bang dat mij wat gebeurt. Tja, ik moet kijken wat ik doe.
@Godsgeschenk
Snap dat jullie zoveel mogelijk risico's willen vermijden, zeker met het oog op die operatie maar zover ik weet is de demo a.s. zaterdag gewoon toegestaan. Zelf was ik op 21 juni ook op het Malieveld en heb er geen klappen gekregen, je kunt je strategisch opstellen, zodat zodra je onraad bespeurt je jezelf in veiligheid kunt brengen.
Mocht je het toch te spannend vinden om te gaan, zijn er nog zoveel andere dingen die je kunt doen om mensen wakker te schudden. Denk aan stickers plakken, pamfletten verspreiden/ophangen, papiergeld beschrijven, de andere krant bezorgen, t-shirts met
kritische teksten dragen, kritische vragen stellen enz., kortom mogelijkheden te over en als je de drempel eenmaal over bent, zul je merken dat het ook best veel plezierige respons geeft en er heel wat twijfelaars zijn, die een duwtje in de goede richting kunnen gebruiken en die we zo hard nodig hebben om de kritische massa te bereiken. Vergeet niet dat het als een oliedruppel in een waterplas werkt. De mensen die jij op weg helpt overzicht te krijgen over hoe ze voorgelogen zijn, kennen ook weer mensen en zo gaat de info vanzelf verder verspreiden.
Aangezien ook ik maar 24 uur in een dag heb en niet overal bij aanwezig kan zijn, wil dat niet zeggen, dat we niet ons steentje kunnen bijdragen, al is het maar een uurtje hier en een half uurtje daar.