Stop de Lockdown

Haatzaaien

.72 procent van de gevaccineerden vindt dat het kabinet over moet gaan tot specifieke maatregelen voor ongevaccineerden.
..Het kabinet overweegt nieuwe maatregelen nu de besmettingen en ziekenhuisopnames hard stijgen, vooral onder ongevaccineerden. Minister De Jonge zei dat de nieuwe maatregelen 'recht moeten doen aan die situatie'.
..
'Klaar met vaccin-weigeraars'
De meeste gevaccineerden zouden dat toejuichen. "Ik ben helemaal klaar met die vaccin-weigeraars, of ze nu laks, religieus of wappie zijn. De zorg mag hun probleem oplossen als ze ziek worden", schrijft een gevaccineerde voorstander van specifieke maatregelen. Een ander: "Als je geen rijbewijs wil halen, mag je voor de veiligheid van anderen niet autorijden. In dit geval betekent niet vaccineren meer beperkingen. Je kiest er toch echt zelf voor."
.."Ongevaccineerden claimen hun vrijheid maar beperken die van anderen. Door hun (onnodige) ziekenhuisopnames ontnemen ze mensen een behandeling en daarmee gezondheid", vindt een panellid.
..Zes op de tien gevaccineerden (60 procent) zouden ook voorstander zijn van het zogeheten 2G-systeem. Daarin hebben mensen alleen recht op een coronapas als ze gevaccineerd of hersteld zijn van corona. Ongevaccineerden die geen corona hebben gehad, hebben daarmee geen toegang meer tot openbare gelegenheden.
..Van alle ondervraagden vinden zes op de tien (60 procent) dat het kabinet op de volgende persconferentie met een aanscherping van coronamaatregelen moet komen. De meeste voorstanders (76 procent) zijn er voor een dringender thuiswerkadvies, strengere controles op de coronapas (71 procent) en het herinvoeren van 'de 1,5 meter' (61 procent).

en

EenVandaag: 72% van gevaccineerden wil specifieke maatregelen voor ongevaccineerden​

72 procent van de gevaccineerden vindt dat het kabinet over moet gaan tot specifieke maatregelen voor ongevaccineerden, zo meldt tv-programma EenVandaag op basis van eigen opinie-onderzoek. Vrijwel alle ondervraagde ongevaccineerden (98 procent) zijn fel tegen, en zeggen zich niet aan die maatregelen te gaan houden. EenVandaag ondervroeg ruim 28.000 leden van zijn eigen Opiniepanel, waar in totaal zo'n 70.000 Nederlanders aan deelnemen.

Van alle ondervraagden vindt 60 procent dat het kabinet bij de komende persconferentie hoe dan ook met een aanscherping van coronamaatregelen moet komen: de meeste voorstanders (76 procent) zijn voor een dringender thuiswerkadvies, strengere controles op de coronapas (71 procent) en het herinvoeren van 'de 1,5 meter' (61 procent). De minste steun is er voor het opnieuw instellen van een maximum aan het aantal gasten dat je thuis mag ontvangen. De hele lijst potentiële maatregelen:

xxl.jpg

Dorothé
Ik ga mij nergens aan houden🖕🏻🖕🏻
 

ECDC: zwaar griepseizoen op komst​

Vroege gevallen van een bepaald soort griep, het A(H3N2)-type, wijzen erop dat de EU mogelijk te maken krijgt met een zwaar griepseizoen. Daarvoor waarschuwt het Europese centrum voor de bestrijding van infectieziekten ECDC.

Een zwaar griepseizoen heeft gevolgen voor ouderen en chronisch zieken, die het risico lopen op complicaties bij griep. De griepprik is minder effectief bij het A(H3N2)-type.

Dorothé
 

Meeste mensen zijn gevaccineerd, toch nemen ziekenhuisopnames toe: hoe kan dat?​

.."Als je niet in het ziekenhuis wil belanden en niet verantwoordelijk wil zijn voor nieuwe maatregelen, laat je dan alsjeblieft vaccineren.

Dorothé
 

Meeste mensen zijn gevaccineerd, toch nemen ziekenhuisopnames toe: hoe kan dat?​

.."Als je niet in het ziekenhuis wil belanden en niet verantwoordelijk wil zijn voor nieuwe maatregelen, laat je dan alsjeblieft vaccineren.

Dorothé
Ongevaccineerden zijn niet verantwoordelijk voor de maatregelen, dat is het regime.
 
Eigenlijk zouden de ongevacineerden vrijwillig zoveel mogelijk thuis moeten blijven, zodat er duidelijk te zien is dat het NIET aan hen ligt. Trouwens op RTL 4 hoor je weer niemand over ivermectine. Ze doen of iedereen corona krijgt. Alle miljoenen in nederland?
Het gaat niet om mij of jullie hier, het gaat erom dat al die schapen verkeerd worden voorgelicht. Op de radio dito. de hele dag door
 
In het kader vd great awakening: Wat heeft het voor zin om de ongevaccineerden nog harder aan te pakken? Hopen dat op die manier de oogjes vd geprikten worden geopend ofzo🙄
Ja, het lijkt er op dat wij als wakkeren de eerste en de zwaarste klappen moeten opvangen. Als wij dan weggevaagd zijn, dan komt de rest aan de beurt. Tja, zoals het er nu uitziet, genieten de onwakkeren dus nog een beetje meer en ons wordt de wereld nu al onder onze voeten weggevaagd. Ik voel me daar pessimistisch onder, wat kunnen we doen? Ik begin binnenkort aan een oriëntatiestage waar ik me zeer op verheug, maar als er een verplichte QR-code op het werk komt, kan ik het wel vergeten.
Moet ik als eerste langs de afgrond gaan....wat is id. het nut om de wakkeren eerst te laten vallen? Het stemt me somber.

Dorothé
 

Deel OMT-leden voelt niets voor aparte maatregelen voor ongevaccineerden​


Nou, ik heb er over nagedacht. Een verplichte QR-pas geldt dan voor iedereen en is id. geen aparte maatregel voor ongevaccineerden en ook geen lockdown specifiek voor ons, want de pas is voor iedereen. Dus als ze dit bedoelen, zijn ze slim bezig met woordspraak. :eek:

Dorothé
 
Ja, het lijkt er op dat wij als wakkeren de eerste en de zwaarste klappen moeten opvangen. Als wij dan weggevaagd zijn, dan komt de rest aan de beurt. Tja, zoals het er nu uitziet, genieten de onwakkeren dus nog een beetje meer en ons wordt de wereld nu al onder onze voeten weggevaagd. Ik voel me daar pessimistisch onder, wat kunnen we doen? Ik begin binnenkort aan een oriëntatiestage waar ik me zeer op verheug, maar als er een verplichte QR-code op het werk komt, kan ik het wel vergeten.
Moet ik als eerste langs de afgrond gaan....wat is id. het nut om de wakkeren eerst te laten vallen? Het stemt me somber.

Dorothé
Klopt ik volg het ook even niet meer. Het stemt mij ook best wel somber merk ik. Alsof het net zich aan het sluiten is, met name dus ook voor ons.
QR gaan ze sowieso verplichten op het werk maar ook onderwijs las ik al. En de meerderheid vindt het prima dus het zal doorgang vinden. En ja die paar wappies die krijgen hun straf wel?
 
Ik zie de bui weer hangen dat we straks weer opgescheept zitten met de zwijglappen dus hierbij nogmaals even om te downloaden:

Eigen verklaring uitzondering mondkapjesplicht​

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.582
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan