Stop de Lockdown

Onmacht op IC's: 'Ze hadden hier niet gelegen als ze waren geprikt'​

..De toename van coronapatiënten in de ziekenhuizen leidt tot frustratie onder IC-personeel, zien betrokkenen. Van den Broek: "Ik werk ook op de spoedeisende hulp, daar komen ze binnen. Dan heb ik wel eens de neiging iemand door elkaar te rammelen, ja. Maar je blijft professioneel."
..Ziekenhuizen hebben een zorgplicht en maken bij een opname geen onderscheid tussen gevaccineerd of ongevaccineerd. Wie in levensgevaar is, wordt geholpen. Maar achter de schermen, in de koffieruimte, wringt het wel.
..Sommige artsen en verpleegkundigen voelen onbegrip, nu iedereen vrij en zelfs zonder afspraak een vaccinatie kan halen.
.."Het gevoel 'dit is naar voor andere patiënten', dat leeft absoluut. Het is niet eerlijk dat mensen die de gezondheidszorg afwijzen op het gebied van vaccinaties, zo veel van diezelfde zorg nodig hebben als ze worden opgenomen en daarmee anderen verdringen."
..Of het nou eigen schuld is of niet.
..Van den Broek praat met zijn collega's erover. "Wat als ze wel waren geprikt? Dan hadden ze hier niet gelegen."
.."Je kiest ervoor om in de groep van gevaccineerden of die van ongevaccineerden te zitten. Die keuze heeft gevolgen.
.."Maar als iemand zegt 'het kan mij niet schelen, ik word er zelf niet ziek van', tja, dat klinkt een stuk minder sympathiek."
..Van Dijk voelt zich als IC-hoofd schuldig naar hartchirurgen, die hun patiënten moeten vertellen dat de operatie weer niet doorgaat. Ook vindt hij het moeilijk naar zijn verpleegkundigen, die door moeten buffelen. "De mensen zijn uitgeput."
..Het is geen kwestie van extra bedden bijschuiven, benadrukt hij. "We hebben pakweg duizend bedden en er wordt niet opgeschaald, tenzij er een enorme crisis is.
.."Ik ga niemand dwingen tot vaccinatie", vervolgt Van Der Horst. "Maar de keuze om niet te prikken, maakt dat anderen daar last van hebben. Dát zijn de feiten. Ik had gehoopt dat we nu meer gevaccineerden hadden, waardoor we niet zouden afkoersen op een mogelijk zorginfarct."

Tjonge jonge, de hetze is echt begonnen. Maak het vuur al maar klaar voor de heksenverbrandingen. :eek:

Dorothé
Wat een ellende. Ik ben een collega gaan polsen die echt wel hoort bij de 30 procent hardcore prik- en mondkapjespolitie. Maar vooralsnog vond ze het niet goed dat gevaccineerden voorgetrokken worden boven ongevaccineerden in de zorg. Maar wat als dalijk steeds meer slachtoffers gaan vallen? Dus dat er meer mensen corona krijgen omdat hun immuunsysteem kapot is (vanwege bijv. het mechanisme van 'antibody dependent enhancement') of gewoon vanwege andere desastreuze gevolgen van de prikken. Hoe helder kan die 30 procent dan nog denken, voor zover daar nu nog sprake van is? En in hoeverre kunnen de geprikten straks van een afstand mentaal worden beinvloed vanwege de grafeenoxide en andere ingespoten stoffen?
 
Idd who needs ‘em? Horeca in NL was sowieso al slecht en veel te duur.
@ Decem, ik heb de horeca niet nodig, maar ik vind het soms wel leuk om uit eten te gaan. Ik kan best zonder, daar niet van, maar ik gun mensen die niet zonder kunnen hun horeca. Ik bedoelde eerder te zeggen dat als de horeca instort, dat dat dan niet alleen ligt aan het eventuele ruggengraatloze horecawezen, maar wat mij betreft ligt het in eerste instantie aan onze duivelse regering, het parlement (wat uitzonderingen daargelaten), de eerste kamer, de rechtspraak en last but not least de media die de mensen totaal gehersenspoeld hebben. Ok, we hadden allemaal de keus of we meededen of niet. Maar de mensen die al jarenlang gehersenspoeld waren, die hebben haast geen schijn van kans.
 
@ Decem, ik heb de horeca niet nodig, maar ik vind het soms wel leuk om uit eten te gaan. Ik kan best zonder, daar niet van, maar ik gun mensen die niet zonder kunnen hun horeca. Ik bedoelde eerder te zeggen dat als de horeca instort, dat dat dan niet alleen ligt aan het eventuele ruggengraatloze horecawezen, maar wat mij betreft ligt het in eerste instantie aan onze duivelse regering, het parlement (wat uitzonderingen daargelaten), de eerste kamer, de rechtspraak en last but not least de media die de mensen totaal gehersenspoeld hebben. Ok, we hadden allemaal de keus of we meededen of niet. Maar de mensen die al jarenlang gehersenspoeld waren, die hebben haast geen schijn van kans.
Ok maar de mensen die al jaren gehersenspoeld zijn waarom daar rekening mee houden. Waren dus jaren geleden al te dom om te poepen, met de instelling het was op het nieuws dus is het waar.
 
@ Decem, ik heb de horeca niet nodig, maar ik vind het soms wel leuk om uit eten te gaan. Ik kan best zonder, daar niet van, maar ik gun mensen die niet zonder kunnen hun horeca. Ik bedoelde eerder te zeggen dat als de horeca instort, dat dat dan niet alleen ligt aan het eventuele ruggengraatloze horecawezen, maar wat mij betreft ligt het in eerste instantie aan onze duivelse regering, het parlement (wat uitzonderingen daargelaten), de eerste kamer, de rechtspraak en last but not least de media die de mensen totaal gehersenspoeld hebben. Ok, we hadden allemaal de keus of we meededen of niet. Maar de mensen die al jarenlang gehersenspoeld waren, die hebben haast geen schijn van kans.
Da's dan jammer. Tough shit. Harde landing vs. zachte landing. Boo-fucking-hoo.

Mike
 
@ Decem, ik heb de horeca niet nodig, maar ik vind het soms wel leuk om uit eten te gaan. Ik kan best zonder, daar niet van, maar ik gun mensen die niet zonder kunnen hun horeca. Ik bedoelde eerder te zeggen dat als de horeca instort, dat dat dan niet alleen ligt aan het eventuele ruggengraatloze horecawezen, maar wat mij betreft ligt het in eerste instantie aan onze duivelse regering, het parlement (wat uitzonderingen daargelaten), de eerste kamer, de rechtspraak en last but not least de media die de mensen totaal gehersenspoeld hebben. Ok, we hadden allemaal de keus of we meededen of niet. Maar de mensen die al jarenlang gehersenspoeld waren, die hebben haast geen schijn van kans.
Mensen die niet zonder horeca kunnen hebben het niet helemaal begrepen in welke situatie we zitten. Van mensen die al van jongs af aan gehersenspoeld zijn zoals jongeren, zeg ik inderdaad ook niet 100 procent eigen schuld. Maar de meeste mensen verwijt ik wel intellectuele en mentale luiheid. En inderdaad, in een oorlog geldt; iedereen heeft gedaan wat hij gedaan heeft. Valt niets af te schuiven als het tijd is om verantwoording af te leggen.
 
Ja dat. Dat vind ik eigenlijk het ergste. De jongere generaties.
Ik werk er dagelijks mee. Gamers, blowers, junkies, kluizenaars, psychoses, depressies, agressie etc. Maar bovenal de lethargische houding mbt precies alles. In de kern zijn ze echt ok, maar ze komen nooit in hun kern. Die generatie heeft nooit echt een kans gehad hoe triest ook. Wat trouwens wel opvallend is, is dat ze veelal sceptisch zijn mbt vaccins maar de reden dat ze hem nemen is dat ze gewoon nu willen feesten en niet perse oud hoeven te worden. Als je jezelf niets waard vindt, wat maakt jou je gezondheid dan uit?
 
Ik werk er dagelijks mee. Gamers, blowers, junkies, kluizenaars, psychoses, depressies, agressie etc. Maar bovenal de lethargische houding mbt precies alles. In de kern zijn ze echt ok, maar ze komen nooit in hun kern. Die generatie heeft nooit echt een kans gehad hoe triest ook. Wat trouwens wel opvallend is, is dat ze veelal sceptisch zijn mbt vaccins maar de reden dat ze hem nemen is dat ze gewoon nu willen feesten en niet perse oud hoeven te worden. Als je jezelf niets waard vindt, wat maakt jou je gezondheid dan uit?
Dit is zo triest. Dit kun je die jongeren niet aanrekenen. Het is hun programmering dat ze niets waard zijn.
 
Dit kun je ieder individu die hierin meegaat wel degelijk aanrekenen, jong of oud. Vrije wil is een goddelijke gave waar niet licht mee omgesprongen moet worden. Wie zich verbindt aan het Kwaad, bewust of onbewust, gaat er mee tenonder.

Mike
 
Laatst bewerkt:
Op zich mee eens, maar soms wordt je door je jeugd al automatisch aan het kwaad verbonden. Wat kan een kind van kansloze junkie ouders, opgegroeid met pizza en tv en nul gesprek nou voor keus gehad hebben? Op welk moment was die vrije wil er dan? Die doelgroep verwijt ik weinig. Wel de jongeren met een normale opvoeding die beter zouden moeten weten. Maar in de kern heeft iedereen inderdaad wel de door God gegeven vrije wil.
 
Er zijn ook grote groepen jongeren die wakker zijn, via mn kinderen en mn werk ken ik er inmiddels een hele boel. Jongeren die zich niet helemaal in de maatschappij voelen passen, jongeren die in God geloven of een Antroposofische achtergrond hebben. Deze groepen worden steeds groter en ze steken anderen jongeren aan met hun non-conformistische manier van leven.
Zelf kom ik meer uit de "ex-linkse" hoek en ben de enige in mn vriendenkring die wakker is. De afgelopen week ben ik drie keer met een aantal van hen uit eten geweest in 1 van de vele horecagelegenheden waar ze geen QR code hanteren. Ik heb gemerkt dat zij het ook gezellig vinden om gewoon ontspannen zonder die regels te leven. Dat is wellicht de eerste stap.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.184
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan