Zo ik ben weer thuis. Ik was bij mijn vader omdat hij zo teleurgesteld was dat de operatie niet doorging.
Misschien ben ik wel blij, want wat als er een strenge lockdown komt...?
Ik heb hem op mijn laptop een goede youtubefilm laten zien en we hebben de film steeds stopgezet en gediscussieerd. Ik vroeg hem of hij dat niet vreemd vond dat hij dat niet op tv zag? Of hij vond dat het een complottheorie was. Ik zei alles wat je niet op tv hoort en in de krant leest en wat niet meedoet in de coronahype, noemt men complottheorieën.
Hij vond het een goede film, die meer dan een uur duurde.
Ik vroeg hem, wat is een dictatuur? Daar waar je gaan afwijkende mening mag hebben. Dan hebben we toch een dictatuur?
Hij zei, ja, als dit waar is, dan is het een dictatuur nu. Hij gaf aan ook angst te hebben voor De Jonge, dacht dat die niet voor rede vatbaar is.
'S middags zijn we wat gaan drinken. Ik zette bij een tafeltje een stoel erbij omdat mijn vriend ook zou komen. Mijn vader zat toen wel heel erg dicht bij een andere man, geen anderhalve meter. Ik maakte hem erop attent. alleen om naarheden te voorkomen. Weet je wat hij zei: oh hou op, wat interesseert mij nu die anderhalve meter. Ik trek me er niets van aan.
Nou, klasse toch. Dus zijn ogen zijn een klein beetje geopend. Ze zullen wel weer wat dicht gaan, maar volgende keer krijgt hij weer een Youtube film te zien.
Dorothé