Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Waarom niet gewoon proberen bij de huisarts vrijwaring van mondkapjes te halen? En op welke gronden zeggen die werkgevers dat een mondkapje gedragen moet worden?
Serieus Jasper en Bastiaan, stuur een mail aan die werkgevers van jullie met de vraag welke argumenten ze hanteren voor die muilkorf. Wanneer deze nergens op gebaseerd zijn zou ik zonder mondkapjes gaan na mezelf ingelezen te hebben.
Dit is een stuk van een jurist.
Er moet een redelijke grond voor een dergelijke instructie bestaan. Die grond is er in elk geval wanneer sprake is van een gevaar en risico voor de veiligheid of gezondheid van de werknemer. Concreet betekent dit dat het gevaar moet bestaan dat de werknemer bij de uitoefening van zijn werkzaamheden besmet raakt door het COVID-19-virus.
Ik heb nog niet gehoord dat men van vis Corona krijgt. Heeft de werkgever geen goede grond liet ik me onbetaald naar huis sturen om vervolgens een procedure te starten. Wel ff zorgen dat je de argumenten op schrift hebt natuurlijk.
@Jasper, zie mijn oorspronkelijke plan: meld je ziek, laat je werkgever de reden van je ziekmelding weten en maak een afspraak met de bedrijfsarts. Wie niet horen wil, moet maar voelen.
Wat Mike zegt kan je ook doen. Maar kan wel een discussie worden als werk weigering. Misschien beter om eerst je informatie volledig te hebben met de argumenten van je werkgever.