Stop de Lockdown

OV diensten beginnen nu ook steen en been te klagen dat ze hun dienstregeling niet meer kunnen hanteren en wellicht in het personeelsbestand moeten gaan snijden.

Verrassend gezien de waanzin waarmee je te maken krijgt in het OV.

Intussen worden de wegen veel drukker, want mensen werken hier niet meer aan mee en pakken in toenemende mate eigen vervoer.

Toeval bestaat niet, Charza. Vanochtend nog besteedde ik aandacht aan haar zus, Dorien Rose. Ook hier weer die makeup en zonnebril, evenals bij haar zus. Ik vertrouw beide zusjes voor geen meter, maar uiteraard niets mis met haar boodschap in die video!

Mike

Tn662745dgdywz3n12g10y1bqboujffpr.jpg

En de originele website waar dit te vinden is:
https://www.zoekbijbaan.nl/vacatures/21149-telefonisten-corona-16-36-uur-alkmaar

Hoe het ook gebeurd, de boodschap moet naar buiten!

Ik resoneer zelf ook totaal niet met een Bizzey of een Famke Louise.
Ook bij deze Nadia krijg ik op het eerste gezicht de kriebels van op de verkeerde manier. Oppervlakkig ziet ze er namelijk uit als een typische Amsterdamse grachtengordel liberaal. Toch kan uiterlijk bedrieglijk zijn. Denk aan Willem Engel..
Voor veel mensen ziet een Mark Rutte er in zijn pak ook uit als een "nette man" en het "witte jassen syndroom" is ook een bekend fenomeen.

Deze mensen representeren wat mij betreft iets wat compleet tegengesteld is aan waar ik persoonlijk voor sta. Toch moet ik, en ik denk velen met mij, ons af en toe ook realiseren dat wij als mensheid erg divers en uniek zijn, en toch voor hetzelfde kunnen staan, ondanks onze verschillen. Dit is ook precies wat Jensen in zijn uitzendingen benoemt.

Ik zelf heb geleerd dat veel mensen diep van binnen toch ook echt goede mensen zijn. Helaas zijn veel mensen ook vergiftigd door decennia van links liberalisme in ons land. Het verklaart ook waarom veel mensen tegenwoordig in een soort van persoonlijke crisis zitten. Veel mensen kunnen bij zichzelf niet eens meer te rade gaan.

Mee eens, Charzia. Uiteindelijk is het WWG1WGA en doen de verschillen er niet half zo veel toe als de overeenkomsten. Ik waarschuw alleen maar voor de verraderlijke vrouwelijke natuur. Maar misschien moeten we ook wel knappe, narcistische vrouwen in ons midden hebben. Dan mag links de lelijke heksen hebben! :-)

Mike

Tja, die lelijke heksen hebben ze door de geschiedenis al vaak genoeg laten zien. Vooral bij deze "renaissance" golf van Satanisme, waarbij het Marxisme een platform kreeg vanuit London. Heksen zoals Helena Blavatsky zou je plat gezegd je hond nog vanaf trappen!

Het kan soms beangstigend zijn er te lang bij stil te staan, maar de wereld is de laatste tien jaar ontzettend veranderd. Wanneer we zien hoe we momenteel de speelbal zijn van een globaal experiment, we de valse discussies horen die ons moeten afleiden, en we jammer genoeg ook merken hoe vele van onze geliefden hier blind in meegaan, dan moeten we constateren dat de touwtjestrekkers van de wereld recentelijk een versnelling hoger hebben geschakeld.

Het is normaal dat er dan mensen samenkomen om deze onrechtvaardigheden te bespreken, en denken over wie hier al dan niet verantwoordelijk voor is. Dat heeft z’n recht, en is deel van de zoektocht naar een gezond alternatief. Een moeilijkere vraag, en misschien minder voor de hand liggend, vraagt echter niet naar de oorzaken van deze onrechtvaardigheid maar naar de oorzaken van onze aanvaarding. Een experiment heeft z’n wetenschappers, maar ook z’n subjecten, en in tegenstelling tot ratten kunnen wij het opbrengen ons af te vragen waarom we ooit in godsnaam onze kooi zomaar hebben binnengewandeld.

In 1576 schreef Étienne de la Boétie het korte maar krachtige "Discours de la servitude volontaire", waarin hij zich vol verbazing één iets afvraagt. Waarom?! Waarom laten we toe wat we toelaten? De illusie van macht is immers dat ze enkel bestaat zolang ze wordt aanvaard. Wanneer we ze verwerpen, heeft ze geen poot meer om op te staan. Het is aan ons de moed te vergaren om ons af te vragen hoe we de mentaliteit veranderen die onze eigen nek doet buigen.

Investeerders zijn zeer goed in die taak, al beseft men dat niet altijd. Een investeerder is zich bewust van hoe onzeker alles is, maar poogt tegelijkertijd die onzekerheid te bevechten in de mate van het mogelijke, om zijn soevereiniteit te herwinnen. Een belangrijke reden voor het aanhouden van goud, bijvoorbeeld, is de psychologische reden: weten dat iets jou toekomt, los van de lucht en de zandkastelen van zij die jouw leven willen bepalen, brengt vrijheid.

Er valt nog veel vrijheid te herwinnen, ook op minder financieel-gerichte fronten. We leven in lelijke tijden, letterlijk. Wijlen Roger Scruton sprak van het "esthetisch terrorisme" waar we dagelijks slachtoffer van zijn. Wie rondloopt in lelijkheid, wordt een lelijk mens. We moeten dan ook investeren in schoonheid. In creaties die ons waarde bieden en ons waardig doen leven. In wat de liefde voor creativiteit en ondernemerschap terug doet opborrelen.

Daarom is een gemeenschap als de onze van onschatbare waarde. Het is zorgen dat we hetgeen dat ons bij recht toekomt kunnen vrijwaren van de parasitaire staat, maar het is ook samen filmprojecten steunen, samen heldhaftige paters helpen die hoop willen bieden aan de wereld, en samen drinken en moppen tappen na een dag filosoferen. Dat zijn de tekenen van verzet die men nooit in de kiem zal kunnen smoren.

Ferre Clabau
MACRO Trends

In dat filmpje van Rutte waar hij zegt dat men zijn bek moet houden, ziet hij er verschrikkelijk uit. Normaal weet hij de mensen, door zijn bekende lachje, in een gehypnotiseerde staat van vertrouwen en sympathie te houden.

De uitdrukking, in dat 'bek houden' filmpje, weerspiegelt een geheel ander gevoel. Mij geeft dat een gevoel van haat naar de mensen toe. Zijn ogen kijken koud en koelbloedig.

Dorothé

De uitdrukking, in dat ‘bek houden’ filmpje, weerspiegelt een geheel ander gevoel. Mij geeft dat een gevoel van haat naar de mensen toe. Zijn ogen kijken koud en koelbloedig.

Eens!! Ik had exact hetzelfde gevoel. Enge vent.

En wat betreft die Dorien Rose, heel apart zij met Willem? Qua type totaal anders dan Willem. Zoals Mike zei hoop niet dat het Willem zijn ondergang zal worden. Maar wie weet heeft ze een goede invloed op hem, de tijd zal het leren.

Mensen ik heb teruggezocht of deze YT van Tisjeboy Jay al geplaatst is. Ik vind hem zo de moeite waard ook al is het twee weken oud.

TisjeboyJay bij Wat vindt Nederland? Complotdenken is niets meer dan een denigrerende titel om kritische denkers in diskrediet te brengen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.604
Leden
8.687
Nieuwste lid
Lies73
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan