sponsnieren + voorstellen Mario

mario

New member
hoi mike en alle aanwezigen , ben nieuw op het forum en plaats mijn eerste post.

mijn vrouw heeft msk oftewel sponsnieren, het is een afwijking waar je mee word geboren en sommige zullen nooit calciumafzettingen in de nieren krijgen andere wel en ontwikkelen op die manier continu calciumoxalaatstenen.

dan word je geopereerd en schieten ze de stenen weg zoals dat heet.

ben inmiddels sinds een half jaar research gaan doen op het internet en was bij het vorige gesprek aanwezig met de nefroloog, gewapend met vragen vnl betr. natuurlijke hulpmiddelen dan wel vitaminetekorten.

Wat schertste mijn verbazing, ze kon niets beantwoorden en ik was er met mijn vrouw klaar mee, inmiddels een andere nefroloog maar het schiet niet op ze moet er maar mee leren leven.

Ze gebruikt nu magnesiumcitraat met aanvullende b6 en probiotica en heb nu ook b12 en d3 bestelt.

mijn vraag luidt als volgt zie ik wat over het hoofd zo ja wat en eventuele andere suggesties zijn ook welkom, alvast bedankt ook namens een wanhopige echtgenoote. gr mario

 
Hallo Mario en welkom.

Ik had nog nooit van MSK gehoord, maar in het algemeen is een koolhydraat-arm dieet goed tegen de ontwikkeling van nierstenen, en is vitamine D3 inderdaad goed voor ze. Ik zou alleen niet een geisoleerde vorm van D3 gebruiken maar juist die uit levertraan.

 
Hier info over sponsnieren:

http://www.nvn.nl/Nierziekten-en-behandeling/Nierziekten/Sponsnieren

Hier interessante info over nierstenen:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Niersteen

Quote:
Ondertussen is vast komen te staan dat er in de urine steenvorming bevorderende stoffen en steenvorming remmende stoffen voorkomen. Citraat (de basische zuurrest van citroenzuur) en carbonaat behoren tot de steenvormingsremmers.


Naast magnesiumcitraat zou natriumbicarbonaat dus ook wel eens kunnen helpen. In de topic over natriumbicarbonaat wordt daar ook naar verwezen:

https://www.fatsforum.nl/topic/natriumbicarbonaat/page/2#post-22169

Mike

 
ok bastiaan en mike alvast bedankt hoezo beter de levertraanversie met d3 bastiaan? gr mario

 
Hallo Mario,

ik citeer Mike,dat is het gemakkelijkst:
Quote:
Vit. A en D werken in synergie met elkaar. Vit. A is verantwoordelijk voor de opname van fosfor, vit. D voor de opname van calcium. Fosfor en calcium zijn samen het meest verantwoordelijk voor de totale botstructuur. Het is dan ook van belang om vit. A en D in de juiste verhouding te consumeren en deze blijkt 10:1 te zijn in het voordeel van vit. A. De mens heeft dit altijd gedaan door consumptie van dierlijke vetten, die deze verhouding van nature bezitten. Daarom is levertraan traditioneel altijd een goed supplement geweest. Levertraan heeft echter helaas al vele jaren afgedaan en nu denken we het beter te weten door losse vit. D3 te gaan slikken, met als gevolg dat we onze vit. A-voorraad (die vaak al veel te laag is) structureel uit te putten.

Mike


En ik voeg daar nog aan toe dat levertraan niet moet worden gezien als een supplement maar als een compleet voedingsmiddel. Geisoleerde supplementen gebruiken kan leiden tot een onbalans ergens anders.

 
En voordat je je vrouw nou aan de levertraan zet, er wordt hier op het forum eigenlijk maar 1 soort levertraan gebruikt en dat is deze : Blue Ice (kun je uiteraard ook ergens anders kopen.)

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.715
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan