Spanje

Dit zul jij interessant vinden, JVG.

Mike

Deels waar. Maar luister naar de argumentatie van Russ van Due Dissidence. De overheid dient zorg te dragen voor de fysieke en mentale gezondheid van de bevolking. Ik vind het daaron geen overheidsbemoeienis en ben het dus respectvol met je oneens.

Mike

Deels waar. Maar luister naar de argumentatie van Russ van Due Dissidence. De overheid dient zorg te dragen voor de fysieke en mentale gezondheid van de bevolking. Ik vind het daaron geen overheidsbemoeienis en ben het dus respectvol met je oneens.

Mike
Is het niet eigenlijk zo dat de overheid mede zorg zou moeten dragen voor naar volwassenheid en verantwoordelijk gedrag opgegroeiende ouders die daardoor mede zorg zouden kunnen dragen voor het ogproeien van jongeren naar fysieke en mentale gezondheid ?

Alleen kan ik me ff niet herinneren wanneer de overheid dat ooit gedaan heeft :rolleyes:

Ik pak hem nog even terug. Hier is de video, dan hoef je niet terug te gaan in dit draadje.

Ga naar 20:50 en luister aandachtig naar de zeer evenwichtige argumentatie van Russ en neem het in je op zonder de filter die de bubble van 'overheid altijd slecht' in je psyche heeft gebracht. Wat Russ hier doet is bijna niet meer van deze tijd. In dit tijdperk van internet en social media is het een zeldzaamheid geworden dat er een afgewogen en genuanceerd betoog wordt gehouden over een controversieel onderwerp, omdat iedereen vanachter zijn toetsenbord al klaarstaat om de grond ermee gelijk te maken.

Russ is zeker geen woke leftist, hij ziet ook het gevaar in van te grote overheidsbemoeienis. Hij betoogt echter dat de overheid als dienaars van het volk eveneens een faciliterende functie hebben, die overigens ook grondwettelijk is vastgelegd. Een van deze grondwettelijke garanties is dat de overheid zorg draait voor het fysieke en mentale welzijn van de burger. Volgens Russ valt een verbod op social media onder de 16 jaar hieronder.

Luister goed naar hoe hij dit beargumenteert en neem daarin ook de reactie van zijn gesprekspartner Keaton mee. Let op, luister met een OPEN MIND en oordeel pas nadat je alles goed in je hebt opgenomen! Ook deze mentaliteit ontbreekt in deze tijd, ik herinner me uit mijn jonge jaren dat we daar veel volwassener en minder tribalistisch in stonden.

Mikr

Ik pak hem nog even terug. Hier is de video, dan hoef je niet terug te gaan in dit draadje.

Ga naar 20:50 en luister aandachtig naar de zeer evenwichtige argumentatie van Russ en neem het in je op zonder de filter die de bubble van 'overheid altijd slecht' in je psyche heeft gebracht. Wat Russ hier doet is bijna niet meer van deze tijd. In dit tijdperk van internet en social media is het een zeldzaamheid geworden dat er een afgewogen en genuanceerd betoog wordt gehouden over een controversieel onderwerp, omdat iedereen vanachter zijn toetsenbord al klaarstaat om de grond ermee gelijk te maken.

Russ is zeker geen woke leftist, hij ziet ook het gevaar in van te grote overheidsbemoeienis. Hij betoogt echter dat de overheid als dienaars van het volk eveneens een faciliterende functie hebben, die overigens ook grondwettelijk is vastgelegd. Een van deze grondwettelijke garanties is dat de overheid zorg draait voor het fysieke en mentale welzijn van de burger. Volgens Russ valt een verbod op social media onder de 16 jaar hieronder.

Luister goed naar hoe hij dit beargumenteert en neem daarin ook de reactie van zijn gesprekspartner Keaton mee. Let op, luister met een OPEN MIND en oordeel pas nadat je alles goed in je hebt opgenomen! Ook deze mentaliteit ontbreekt in deze tijd, ik herinner me uit mijn jonge jaren dat we daar veel volwassener en minder tribalistisch in stonden.

Mikr

Mikr

Mee eens dat jonge mensen tegen social media misbruik zouden moeten worden beschermd !
Tegelijkertijd vermoed ik dat het effect van die zogenaamde 'overheidsbescherming via wetgeving' in deze vrijwel nihil zal zijn.
Ze doen het niet onwaarschijnlijk gewoon voor de schone schijn, om tegelijktijd een andere agenda te implementeren.
Misschien zelfs wel om ervoor te zorgen dat jongeren juist geen tot weinig toegang krijgen tot alles wat zinvol in het leven is via social media.
En hoe gaat die 'bescherming' er dan in de praktijk uitzien en gaat het niet juist een averechts effect opleveren ?
Wanneer hebben jongeren zich ooit laten weerhouden door wettelijke 'verboden' ?
In USrael heeft anti-drank wetgeving voor jongeren een record aantal jongere drankverslaafden opgeleverd.
Op niet al te lange termijn krijgen jongeren dan dus ook geen toegang meer tot 'desinformatie'. Kan je vergif op innemen.
Overheden zijn nooit dienaren van 'het volk' geweest. Het zijn dienaren van 'gasten' die al honderden jaren een agenda uitrollen.

Dit is waar we mee te maken heben.

🚨 Meta researchers warn about 500K kids per day are victims of sexual exploitation and extortion in Facebook and Instagram.

The case just got to the New Mexico court.

Insane that we're talking about half a Million. A day... what must happen to keep kids off these platforms?

Source: New York Post

Mike

🚨 Meta researchers warn about 500K kids per day are victims of sexual exploitation and extortion in Facebook and Instagram.

Insane that we're talking about half a Million. A day... what must happen to keep kids off these platforms?

Mike

En hier de andere kant van het verhaal. Ik hoor wel wat jullie zeggen.

🇪🇸 Spanish PM Sánchez is on a "democracy tour," actually pushing digital IDs and tighter control.

He dismisses his scandals as "fake news" and wants teens off social media because they don't vote for him.

"Protecting people" by managing who gets to speak and who gets to vote.

Democracy tour. Right.

Mike

Mike

Hebben die 'gasten' dan niet met name zelf een systeem opgetuigd dat gelegenheid schept voor misbruik en er zelf niets tot weinig aan gedaan om het misbruik via hun 'sociaal' medium vanaf het begin te voorkomen ?
Eerst het probleem creëren en dan komen met een 'oplossing'.
Waar hebben we dat eerder gezien ? :unsure:
Daarna gaat het misbruik misschien wel helemaal ondergronds en weet niemand weer wat er gebeurt en gaat het gewoon door of wordt het zelfs erger ?
Het uiteindelijke effect is dan misschien wel juist altijd het doel geweest ? :unsure:

Mike

Dus de partij die social media (heden is er al een verbod tot 14j) in Spanje aan banden wil leggen, wil nu ook VERPLICHTE intensieve sexuele opvoeding voor kinderen vanaf 6j.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.662
Leden
8.695
Nieuwste lid
FAGAgueda5
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan