Spanje

En hier gaan we weer met de volgende fake van Sulaiman.

1/ Niet Baskenland, maar Navarra, Pa,plona

2/ Feest van de San Fermines, deze week. OK, een paar Palestijnse vlaggen, maar het gezang heeft er totaal niks mee te maken. Is San Fermin

Die Sulaiman plaatst de ene fake na de andere, videos en fotos gebruikend die totaal niks te maken hebben met wat hij veweerd.

OK, ik ga stoppen met het doorplaatsen van dit soort posts. Gaat ook ten koste van mijn geloofwaardigheid. Ik beperk me tot de actualiteit en laat dit soort algemene stemmingmakerij voortaan achterwege.

Mike

Ik probeer het nog 1 keer. Is dit correct, JVG?

Mike

Dat is beter, het is hetzelfde, maar tenminste vermeld ie nu dat het de San Fermines zijn. Het gezang heeft wel niks met Palestina te maken, maar de chupinazo was wel voor Palestina.

Dat het een map van Palestina voorstelt, is ook niks van aan. Het zijn de muzikanten, gaiteros, die de gaita bespelen. (Animo pues)

San Fermin zijn de jaarlijkse stierenrennen.

Laatst bewerkt:
⚡🇪🇸🇮🇱JUST IN: Spain opens criminal case against Netanyahu over Gaza Freedom Flotilla.

Spain’s Audiencia Nacional has launched a criminal investigation into Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, Foreign Minister Israel Katz, and senior military officials for war crimes and crimes against humanity after the June 1 raid on the Madleen, a Gaza-bound aid ship.

➤ The case was filed by Spanish activist Sergio Toribio, the only Spaniard on board, along with the Committee for Solidarity with the Arab Cause.

➤ Israeli forces are accused of attacking the ship in international waters, using drones, tear gas, and firearms, and detaining 12 activists, including Greta Thunberg and Rima Hassan @RimaHas.

➤ The complaint cites universal jurisdiction, framing the raid as part of an ongoing genocide in Gaza.

The court may issue international arrest warrants and is coordinating with the ICC.

Mike

Was in Vigo,

MAAR :

De Informatiebrigade van de Nationale Politie van Vigo heeft een onderzoek ingesteld naar aanleiding van een op sociale netwerken verspreide video waarop te zien is hoe de eigenaar van een restaurant in het centrum van de stad een groep van tien Israëli's zijn zaal uitzet vanwege hun nationaliteit.

De zaak kwam onder de aandacht van de politie dankzij de klacht van een buurman uit Madrid die het plaatselijke hoofdbureau van politie belde om een mogelijk haatmisdrijf te melden. De agenten hebben de Libanese hotelier, Samir Slim, gebeld om hem te ondervragen en naar zijn verklaringen te luisteren, en ze hebben geprobeerd de groep Israëli's te lokaliseren, maar tot nu toe hebben ze hen niet kunnen vinden.

De eigenaar van het etablissement was zelf verantwoordelijk voor het opnemen van de video die op sociale netwerken circuleerde “voor de veiligheid, omdat ze me slecht behandelden” "Ze waren met z'n tienen en ik was er maar één. Ik ben een hotelier. Ik weet hoe ik mensen moet behandelen, maar er was iets vreemds aan hun houding. Hij wijst er ook op dat hij vanaf het begin merkte dat er iets niet klopte: "Er was iets mis met hun houding. Toen schopten ze tegen de tafels," zei hij.
Toen realiseerde ik me alles. Daarom behandelden ze me zo slecht. Hoewel mijn restaurant Italiaans is, heb ik Libanese vlaggen en het menu heeft Arabische details," zei hij. Aan de andere kant zei de Israëlische ambassade gisteren dat ze het “volstrekt onaanvaardbaar vindt dat in het Spanje van 2025 een klimaat is gecreëerd waarin mensen uit een restaurant kunnen worden gezet, alleen omdat ze Israëlisch zijn”.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.594
Leden
8.684
Nieuwste lid
Shahin
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan