Spanje

In Spanje willen de communisten nu ook een voorstel indienen om abortus in de Constitutie op te nemen.

 
Filmfestival Malaga vandaag laatste dag.

Wat ligt er in de haven aangemeerd : de superjacht Limitless van Les Wexner
 
Zie hier deze 2 tesamen :

1/


Het ministerie van Transport heeft de oproep voor steun voor het stopzetten van de activiteit voor transportbedrijven en zelfstandigen transportisten voor 2024 gepubliceerd.
De regering biedt bijna 10 miljoen euro aan zelfstandige vervoerders die het beroep in 2024 opgeven.
Het is gepubliceerd in het BOE (Staatblad), nummer 63, dd 12 maart, zoals bevestigd door de Spaanse Nationale Federatie van Transportverenigingen (FENADISMER).
Aanvragen voor deze steun kunnen gedurende een maand worden ingediend (vanaf 13 maart)

en

2/ een aantal weken geleden heeft de regering bekend gemaakt dat het Marokkaans vrachtwagenrijbezijs ook hier geldig zal zijn, om het tekort aan professionele chauffeurs in ons land op te lossen.
 
Inzet van luchtafweergeschut op de Canarische Eilanden terwijl Marokko het luchtruim van de Sahara opeist.
Het luchtruim van de Canarische Eilanden wordt beheerd door het overheidsbedrijf Enaire, dat ook verantwoordelijk is voor het regelen van de luchtvaartnavigatie in de Westelijke Sahara, via het controlecentrum in Gran Canaria. Volgens het internationaal recht valt het beheer van het luchtruim in de bezette Westelijke Sahara onder de verantwoordelijkheid van Spanje.
In deze context begon maart met een grote militaire inzet op de eilanden.
Zoals het leger aangeeft, is het zijn missie om "de veiligheid van de nationale soevereiniteit van de landruimten te garanderen en te reageren op elk incident, door van tevoren de mogelijke ontwikkeling van een crisissituatie te detecteren".

Inzet van vijf Spaanse marineschepen en 400 soldaten op de Canarische Eilanden.
De manoeuvres vinden plaats in een tijd van verhoogde spanningen met Marokko. De Marokkaanse Vereniging voor Mensenrechten (AMDH) heeft een klacht ingediend bij de VN waarin het "het einde van de Spaanse kolonisatie van de genoemde Marokkaanse gebieden" eist en het "recht op zelfbeschikking en soevereiniteit van de volkeren over hun land". In het bijzonder eist het soevereiniteit over de Spaanse autonome steden Ceuta en Melilla, de Canarische Eilanden en vijf eilandjes, waaronder Perejil, die "nog steeds bezet worden door de Spaanse staat".
 
They will not be able to walk down the street.



Hallo, Santos Cerdán, PSOE nr. 2.

Ik weet waar u het over had toen u vanochtend aan boord ging van vlucht IB-3464 naar Zürich.

Ik weet waar de vergadering is, welke voorzorgsmaatregelen u hebt genomen en welke pdf's u bij u hebt in die zwarte koffer.

Ik weet hoe ver de wet me toestaat te gaan en welke grijze gebieden ik moet aannemen om de corruptiemisdaden waar we in Spanje onder lijden te bewijzen.

Ik weet dat je dit bericht leest.
Ik weet dat we je kunnen vernietigen.
 
Spanje | De regering voert het vertrek van de Guardia Civil uit alle havens en luchthavens in Spanje uit.

De regionale politie wordt belast met de veiligheid in de havens en luchthavens, zoals afgesproken met de nationalistische partijen, en de Nationale Politie in de rest van het land.

1710515894736.png
 
Vandaar mijn eerdere verzoek om een vertaling of samenvatting te geven. Ik negeer die Spaanstalige berichten allenaal, geen zin om door de vertaler te halen.

Mike
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.441
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan