Sociaal Krediet Systeem

Christine Lagarde, hoofd van de Europese Centrale Bank, kondigt de lancering aan van de nieuwe CBDC van de EU – de digitale euro – die niet-gekozen technocraten in staat zal stellen te programmeren hoe, wanneer, waar, waaraan en door wie het geld kan worden uitgegeven, inclusief het opleggen van sociaal krediet , koolstofuitstootrechten en vaccinatiepaspoortsystemen.

En ondanks de leugen dat ‘cash een blijvertje is’, kun je er 100% zeker van zijn dat controlefreaks als Lagarde de intentie hebben om contant geld geleidelijk af te schaffen.
 
Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik weet dat je een oude analoge meter mag houden zo lang hij nog werkt (maar bedankt voor dat artikel nu kan ik dat wat makkelijker terug vinden), daarom heb ik hem ook gehouden toen ik een paar jaar geleden ook al een aanbieding kreeg om hem te vervangen. Ik denk dat er meer mensen zijn die netwerkbeheerder hebben vertelt dat ze de meter houden omdat hij nog werkt. Vandaar dus dat ze nu hebben bedacht dat hij kapot is, en zeggen ze verplicht te zijn hem te vervangen, en gaat het eerdere argument van dat je hem niet moet laten vervangen niet meer op. Ik ga zeggen het kan wel zijn dat degene uit jullie test kapot was maar de van mij werkt nog prima. Alleen hoe bewijs ik dat mocht het er op aankomen? Ik weet dat dat nog niet het geval is maar ik heb graag alvast een strategie.

Ik moet nu ook van de netwerkbeheerder mijn meterstand door geven ik denk dat dit er van losstaat dat hij moet worden vervangen en gewoon een automatisch gegenereerde brief was. Ze vragen om een foto van de meterstand ik zat hier om privacy redenen om te twijfel maar als er iemand langskomt kan die ook meteen zeggen dat hij kapot is dus misschien is het toch niet zo erg. Ik hoorde vorige week in de uitzending ook dat Mike en Henk er niet zo'n probleem mee hebben, hoe denken jullie hierover.


En het is mij niet geluk mijn rijbewijs en paspoort op tijd te vervangen voor een oud model. Wat denken jullie is je rijbewijs laten verlopen erger dan nu een digitale moeten aanvragen?
 
Dank je wel voor jullie antwoorden. Ik weet dat je een oude analoge meter mag houden zo lang hij nog werkt (maar bedankt voor dat artikel nu kan ik dat wat makkelijker terug vinden), daarom heb ik hem ook gehouden toen ik een paar jaar geleden ook al een aanbieding kreeg om hem te vervangen. Ik denk dat er meer mensen zijn die netwerkbeheerder hebben vertelt dat ze de meter houden omdat hij nog werkt. Vandaar dus dat ze nu hebben bedacht dat hij kapot is, en zeggen ze verplicht te zijn hem te vervangen, en gaat het eerdere argument van dat je hem niet moet laten vervangen niet meer op. Ik ga zeggen het kan wel zijn dat degene uit jullie test kapot was maar de van mij werkt nog prima. Alleen hoe bewijs ik dat mocht het er op aankomen? Ik weet dat dat nog niet het geval is maar ik heb graag alvast een strategie.

Ik moet nu ook van de netwerkbeheerder mijn meterstand door geven ik denk dat dit er van losstaat dat hij moet worden vervangen en gewoon een automatisch gegenereerde brief was. Ze vragen om een foto van de meterstand ik zat hier om privacy redenen om te twijfel maar als er iemand langskomt kan die ook meteen zeggen dat hij kapot is dus misschien is het toch niet zo erg. Ik hoorde vorige week in de uitzending ook dat Mike en Henk er niet zo'n probleem mee hebben, hoe denken jullie hierover.


En het is mij niet geluk mijn rijbewijs en paspoort op tijd te vervangen voor een oud model. Wat denken jullie is je rijbewijs laten verlopen erger dan nu een digitale moeten aanvragen?

Verdergaande gevolgen bij verlopen rijbewijs​

Nu kun je denken dat het wel los zal lopen als je rijbewijs ‘over de datum’ is. Afgezien van de boete die je kunt verwachten kunnen de gevolgen van het verlopen rijbewijs ingrijpend zijn. Na het verlopen van je rijbewijs ben je vaak niet verzekerd als je een ongeval krijgt. In de meeste voorwaarden van de verzekering staat namelijk vermeld dat je een geldig rijbewijs moet hebben. Zonder zo’n rijbewijs moet je dan zelf voor de schade opdraaien omdat de dekking van de verzekering is vervallen. En dat risico kan enorm groot zijn. Het verschilt echter per verzekeringsmaatschappij hoe deze ermee omgaat.

Zou ik toch niet riskeren geloof ik......
 
Dank je wel, Ik weet dat dat de gevolgen van een verlopen rijbewijs zijn. Ik heb alleen nu geen auto (dat had ik er beter wel bij kunnen zetten), ik zou hem dus kunnen laten verlopen dan moet ik wel weer helemaal opnieuw beginnen met rijlessen als ik weer een auto wil hebben. Om de slimme meter te kunnen blijven weigeren zat ik er aan te denken om desnoods een elektricien mijn meter te laten testen mocht het zo hoog op lopen. Ik vroeg me meer af of jullie ook al aan zulke tactieken hebben gedacht mocht het zo ver komen. Ik ben er niet constant mee bezig maar het is handig er alvast aan te denken omdat ik nu meer tijd heb om na te denken. Maar jullie hebben hier dus nog niet over overnagedacht.
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel, Ik weet dat dat de gevolgen van een verlopen rijbewijs zijn. Ik heb alleen nu geen auto (dat had ik er beter wel bij kunnen zetten), ik zou hem dus kunnen laten verlopen dan moet ik wel weer helemaal opnieuw beginnen met rijlessen als ik weer een auto wil hebben. Om de slimme meter te kunnen blijven weigeren zat ik er aan te denken om desnoods een elektricien mijn meter te laten testen mocht het zo hoog op lopen. Ik vroeg me meer af of jullie ook al aan zulke tactieken hebben gedacht mocht het zo ver komen. Ik ben er niet constant mee bezig maar het is handig er alvast aan te denken omdat ik nu meer tijd heb om na te denken. Maar jullie hebben hier dus nog niet over overnagedacht.
Wij hebben een paar jaar geleden een nieuwe meter gekregen ivm krachtstroom en dat kon niet op de terugdraaiend telwerk. We hebben nu een domme digitale meter. We hebben ook zonnepanelen op het dak en geven zelf de standen door.

We hebben een domme meter aangevraagd, we willen geen slimme meter. Meerdere malen emails verstuurd en een telefoon gesprek hierover gehad dat het toch echt een domme meter moet zijn. Het is gewoon mogelijk, maar je moet er zelf wel bovenop zitten.

Toen de monteur kwam om de meter te vervangen stond mijn man er met zijn neus bovenop. De monteur wilde het gas loskoppelen om een slimme meter te plaatsen. Mijn man heeft hem op de bon laten kijken, daar stond een notitie op, de monteur is gaan bellen naar het bedrijf en uiteindelijk heeft hij de domme meter uit de bus gehaald en die geïnstalleerd na veel gemopper.

Dus ja het kan maar je moet zelf goed opletten en alert zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.855
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan