Snoes stelt zich voor

Snoes

New member
Omdat ik de laatste jaren flink kamp met gezondheidsproblemen ben ik al zoekende hier op de site terecht gekomen. Ik heb me geregistreerd en zal me even voorstellen. Ben 59 jaar, kamp de laatste jaren flink met darmproblemen. Heb een ernstige diverticulitis over de gehele dikke darm. Diverse malen een colonscopie gehad (mede omdat er dikke darmkanker in de eerste graad bij familie voorkomt). Ik heb al zo’n 20 jaar bij periode’s pijn in mijn rechterzij, waarvan nooit een echte oorzaak is gevonden middels echo’s en ct scan. Die pijn komt steeds terug, zit onder mijn ribbenboog en is zeurderig, vaag en soms kloppend. Heb het de laatste malen ook links van de maag gevoeld. De laatste echo is van 3 weken geleden en de organen waren goed, niks aan de hand. Men zegt nu dat het een spastische darm is, ja daar moet je dan mee leven, maar dat valt soms niet echt mee. Ook ben ik belast met Osteoporose waarvoor ik verschillende medicijnen heb geslikt met steeds vervelende bijwerkingen. De laatste medicatie-toediening is in juni jl. geweest, een Alclasta infuus waarvan ik verschrikkelijk ziek geweest ben en dit nooit meer wil. Slik Calcium met Vit D3 en nog Omeprazol, maar daar wil ik vanaf. Omdat ik hier op het forum de optie van een TEKORT aan maagzuur met dezelfde symptomen tegenkwam ging het lichtje branden. Als kind ben ik behandeld in het ziekenhuis tegen een tekort aan maagzuur omdat ik veel ziek was. Medicatie daarvoor gehad en de dokter zei dat ik er overheen zou groeien. Mijn hele leven daarna wel last gehouden van gauw gassende darmen en nu de laatste jaren echte problemen. Voedsel wat naar mijn gevoel te lang in de maag blijft hangen en een vol gevoel geeft.Ook heb ik een behoorlijke haaruitval. Een aantal jaren terug flinke tegenvallers in het leven gehad met ontzettend veel stress, dat doet je gezondheid niet echt goed heb ik gemerkt. Vorig jaar was mijn cholesterol te hoog. Ik ben ooit met een vorm van koolhydraatarm eten flink afgevallen en wil dat wel zo houden, die leefwijze is me dus niet vreemd. Het gebruik van Sole en appelazijn kende ik niet. Ben daar inmiddels mee gestart en heb de Omeprazol al drie dagen kunnen laten staan. De bottenbouillon staat te pruttelen, het draadjesvlees ligt in de pan. Ik heb een volkstuintje voor de verse groenten en kruiden. Morgen op zoek naar goede honing. De rauwe melk is gehaald bij de boerderij. Ik hield altijd wel erg van yoghurt, maar denk dat de darmkrampen er mede oorzaak van zijn, hoop dat de rauwe melk wel goed gaat vallen.Verder zal ik nog veel moeten leren. Ik moet zeggen dat het me soms duizelt bij wat ik hier allemaal lees, maar het is het wel waard als mijn gezondheid gaat verbeteren.

 
hoi Snoes, je hebt misschien last bij de dikke darmknikken rechts en nu ook links misschien? De eerste heet hepatic flexure (bij de lever), de ander splenic flexure (bij de milt). Ik heb dat volgens mij zelf (bij de milt), en ik word er sinds 6 jaar al redelijk gek van.

Stop in elk geval met calcium slikken, dat is echt een scam, of je moet nog zitten te wachten op een hartaanval.

Er is zelfs een gezondheidsonderzoeker (Thomas Levy) die een boek aan het schrijven is, zei hij in een youtubefilmpje over vitamine c, over het slikken van calciumtabletten.

Hier bijv. een artikel van hem hierover: http://www.naturalhealth365.com/nutrition_news/calcium_warning.html

Osteoperose: zoek in google naar de hits westonprice.nl en osteoperose en er gaat een wereld voor je open wat je kan doen en laten om het tegen te gaan.

 
Hallo Snoes, (Leuke forumnaam)

Welkom bij ons....

Als ik dat zo lees heb je zeker last van bijnieruitputting, gezien de stress, medicijnen etc....

Maagzuur tekort is ook een gevolg van bijnieruitputting.

Heb je ook al het ebook van Mike gelezen: bijnieruitputting, de stille, luidruchtige epidemie.

Daarvoor zou Adrenal veel voor je kunnen betekenen.

Om je darmen te helen heb je probiotica nodig: yoghurt, kefir, rauwe zuurkool/zuurkooldrank.

De bottenbouillon heb je al ontdekt.

Wat ook belangrijk is: eet zoveel mogelijk vloeibaar, dat ontlast je spijsvertering zodat er niet teveel energie naar toe gaat. Die energie kan je beter gebruiken om te helen.

Voor meer maagzuur zou je ook betaine hcl kunnen slikken. Ik wil je niet gelijk op kosten jagen en aan de supplementen krijgen maar soms heb je het nodig om je organen op weg te helpen. Het beste is om het voeding te verkrijgen.

Lees dit eens van Mike: https://www.fatsforum.nl/topic/gezondheidsklachten-en-gewichtsverlies#post-76117

Je wilt op gewicht blijven maar hou er rekening mee dat als je volgens Weston Price gaat eten dat de mogelijkheid bestaat dat je eerst gewicht bij gaat bouwen, maar dat lees je in de link hierboven ook.

Lia

 
Dank je Lievergezond, Ja misschien zou dat kunnen, maar zien ze dat dan niet met een colonscopie? Ik weet wel dat die scopie heel pijnlijk is ondanks het roesje wat ik krijg. ik wil eigenijk ook wel een betere oplossing voor die Osteoporose. Zal me verdiepen in de artikelen die je noemt. Heb de laatste jaren ook erg veel last van hartkloppingen, hartbonzen en van slapeloosheid ook, mede door dat bonzenden hart. Maar ja, de overgangsverschijnselen spreken misschien ook wel mee. Het hartfilmpje was goed. Ik ga de komende tijd in elk geval flink lezen hier op de site.

Poekie dank voor het advies. Ga er de komende tijd wel mee aan de slag en eens kijken wat ik kan gaan doen. Heb inmiddels jouw website ook ontdekt, daar staat ook heel veel info.

 
Hallo Snoes, welkom.

Vanuit mijn eigen referentiekader moet ik bij pijn rechts en vervolgens links van het midden aan problemen met de lever, gal en vervolgens de alvleesklier.

Als ik je verhaal zo lees zijn er een heleboel probleemgebieden. Uiteraard werkt het 1 door op het ander en ik denk dat je voor jezelf moet gaan uitmaken waar je wil gaan beginnen. De basis ligt in de voeding, maar dan? Welk deel wil jij het eerste aan gaan pakken om specifiek te versterken?

Als je al zolang last hebt van een maagzuurtekort zou ik als ik jou was Betaine gaan gebruiken om het proces van maagzuur vergroten te versnellen.

Succes met het krijgen van overzicht en uitvoeren! Vooral veel vragen, dan krijg je het waarschijnlijk het snelste duidelijk.

 
Quote:
Heb de laatste jaren ook erg veel last van hartkloppingen, hartbonzen en van slapeloosheid ook, mede door dat bonzenden hart. Maar ja, de overgangsverschijnselen spreken misschien ook wel mee.


Bijnieruitputting, geen twijfel over mogelijk. De overgang wordt hierdoor moeizaam en ongemakkelijk. Wedden dat je ook vreselijke PMS hebt gehad toen je nog menstrueerde en andere (pre)menstruele klachten? Een tekort aan maagzuur is een symptoom van bijnieruitputting en je loopt er al van jongs af aan mee (waarschijnlijk ben je met zwakke bijnieren geboren).

Osteoporose en haaruitval zijn tekenen van een trage schildklierwerking. Overproductie van het bijnierhormoon cortisol drukt de schildklier. Nu heb je dus en bijnieruitputting en trage schildklierwerking. Omeprazol is een zgn. 'protein pump inhibitor', die de complete maagzuurproductie stillegt, foute boel dus! Calcium slikken is hetzelfde als gemalen krijt slikken en maakt je botten niet sterker, maar brozer. Niet handig als je al osteoporose hebt!

Mike

 
Dank allemaal voor het meedenken en advies.

@Mike je hebt gelijk, de menstruatieperioden waren een drama, vanaf mijn 13e jaar. Elke maand 2 dagen een helse pijn waarvoor ik veel "geslikt" heb. Palvium, Baralgin, later Femex, een naproxen, totdat op 48e jarige mijn baarmoeder vanwege een vleesboom is verwijderd, uitgezonderd de eierstokken.

Wat betreft de schildklier, mijn bloed is er vaker op nagekeken en echter waren de waarden altijd goed.

 
Quote:
Wat betreft de schildklier, mijn bloed is er vaker op nagekeken en echter waren de waarden altijd goed



Helaas is het zo dat ook al vindt de dokter de waarden goed dat niet wil zeggen dat je schildklier optimaal functioneert. En dan kijken ze vaak ook nog alleen naar de TSH en niet naar de T3 en T4 bijvoorbeeld.

Weet je ook welke waarden ze precies gecheckt hebben en wat de uitslag was?

 
Pike, nee helaas weet ik dat niet. Het is al langer geleden dat daar op geprikt is. En ik ging er ook vanuit dat het daaraan dan niet zou liggen als de uitslag "goed" was.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan