schumann resonantie

Godsgeschenk

Well-known member
Ik weet dat er al een topic over is, maar daar kan ik niet meer op reageren.

Mike, je schreef dat de juiste frequentie 144 Hz is.


ben ik inmiddels overtuigd geraakt van het feit dat 144 Hz (de huidige muziekstandaard) perfect is en geen andere frequenties, zoals links en rechts wordt beweerd.



Wat denk je van de onderstaande CD
https://webshop.dagelijksegedachte.net/cd-relax-peacefully

Er staat:
De Alfa golven met een frequentie van 7 Hz tot 14 Hz zorgen ervoor dat we ons ontspannen en blij voelen. De lage Alfa frequentie komt bovendien overeen met het elektromagnetisch veld van de aarde: de Schumann Resonantie. Hierdoor stem je af op de basis van ons bestaan.

Lijkt je dat een goede CD?

Dorothe
 
Nee, juist niet. Ik blijf erbij dat er niets mis met is met 144 Hz. Voor wat betreft die CD, ik ken hem niet, zou het niet weten.

Mike

 
Volgens mij ging het destijds over de stemming waarin muziek staat en dat is standaard 440 Hz, niet 144 Hz.

En sommigen geloven dat 432 Hz de heilige frequentie is waarin muziek gestemd moet worden, maar dat lijkt een broodje aap verhaal.

Mark
 
Nu staat er op deze CD
De Alfa golven met een frequentie van 7 Hz tot 14 Hz zorgen ervoor dat we ons ontspannen en blij voelen. De lage Alfa frequentie komt bovendien overeen met het elektromagnetisch veld van de aarde: de Schumann Resonantie. Hierdoor stem je af op de basis van ons bestaan.

Klopt dat dus niet?
Ik wil alleen maar weten, of deze CD volgens Schumann resonantie werkt of dat het niet juist is. Of hij mooi is of niet, dat is even niet belangrijk.

Bedankt
Dorothe
 
Als het echt frequenties zijn van 7 en 14 Hz die op de CD staan, dan moet je het wel op een goede hoofdtelefoon beluisteren die dat kan weergeven. Normale speakers kunnen die frequenties sowieso niet weergeven. Zelfs subwoofers komen niet zo laag normaal gesproken.

Er is vast wel gratis muziek te vinden met Schumann resonanties waarbij je eerst eens kunt checken of je hoofdtelefoon ze überhaupt kan weergeven.

Mark

 
Toch nog even een vraagje.
Wat is dan 7,83 Hz. Er wordt steeds deze waarde aangegeven. Dat is een compleet ander getal.

Dorothe
 
Mike, toch even terug naar jou.

Je weet dat ik je oordeel altijd zeer waardeer en daar dus ook vertrouwen in heb.
Nu staat er echter op internet steeds dat 432 Hz de heilige frequentie is. Mark gelooft er ook al niet in.
Waarom trek jij de overal aangegeven norm in twijfel?
Is dat ook mainstreampraat of heb je daar meer info over?
Ik kan nergens er iets over vinden.

Dank je,
Dorothe
 
Ik ben eigenlijk weer op dit thema gestoten door het boek van D. Icke. Hij zegt dat de smartphones en al de andere smartapparatuur een negatieve invloed hebben op onze frequenties. Nu heb ikzelf geen smartphone, maar mijn vriend wel. Dus dat apparaat bevindt zich in mijn woning en hij kijkt er ook 's morgens op terwijl wij nog in bed liggen. Ik vind dat absoluut niet aangenaam, maar wat doe je eraan. Ik zou het liefste geen elektriciteit in de slaapkamer hebben, maar zijn smartphone kan ik hem niet verbieden.
Natuurlijk lopen er overal mensen met smartphones en ook in de bus of op het werk word ik ermee geconfronteerd.
Verder schrijft D. Icke dat er gemeten is geworden in steden (Amerika) en dat de Schumann resonantie niet meer waarneembaar was en dat men dat alleen nog maar op zee heeft kunnen waarnemen.
Daarom dacht ik d.m.v.. een CD mijn frequentie weer in goede banen te kunnen leiden.
Als ik echter d.m.v.. het luisteren naar normale muziek die mij goed bevalt, dit ook kan bereiken, is het ook goed.
Maar dat doen al die andere mensen ook en die hebben toch allerlei kwaaltjes. Natuurlijk zijn die niet alleen toe te schrijven aan de verkeerde resonantie van de Smartapparaten, en gezondheid is dus ook niet alleen maar toe te schrijven aan een goede resonantie. Natuurlijk goede voeding, goede stressomgang en nog vele andere zaken spelen een grote rol.

Kan ik dus de verkeerde frequenties om mij heen met een goede levensstijl ook tegengaan? Hoef ik daarvoor niet op de Schumann resonantie te gaan afstemmen??

Dorothé
 
David Icke spreekt over de 'body computer'. Ik ga mee met zijn visie dat we 'infinite consciousness having a human experience' zijn, maar zijn visie op het menselijk lichaan is materialistisch en mechanistisch. Zelden heeft hij het over voeding, het lijkt wel alsof dergelijke 'lage frequenties' hem nauwelijks interesseren. Dat zie je vaker met spiritueel ingestelde mensen in het westen, ze zijn uitsluitend bezig met 'het hoge' en kijken (onbewust) neer op 'het lage'. Dus natuurlijk zal Icke niet fysiek waarneembare frequenties benadrukken zonder oplossingen aan te bevelen die liggen in zulke 'banale' zaken als voeding.

Mijn advies: leef! Niet overleven, maar leven. Eet goed, leef goed, luister naar je favoriete muziek, vind je passie en oefen deze uit. Kortom, verhoog je eigen frequentie op alle mogelijke manieren, zowel materieel als immaterieel, zowel aards als spiritueel. Je bent meer dan je lichaam alleen, dat ziet Icke goed, maar andersom ben je ook meer dan je geest alleen.

Mike
 
En weer bedankt.
Ja, hij heeft het toch wel over voeding. Maar hij snijdt allerlei thema's aan. Ik denk dat ik met voeding en de rest wel tamelijk goed zit. Dus, dan ga ik maar zo door.

Dorothé
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.514
Berichten
527.286
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan