Satfat - intro

G

Guest

Guest
Hallo allemaal,

Ik vind het wel zo netjes me even kort voor te stellen. Onder de forumnaam satfat (saturated fat) heb ik mij zojuist aangemeld op dit forum. Ik ben een vader van begin 30 en woon gelukkig samen met twee dochters en mijn vriendin. In tegenstelling tot andere forumleden ervaar ik geen lichamelijke gebreken of andere klachten. Sinds vorig jaar ben ik mij voor de hobby gaan verdiepen in Healthy Living. Je ziet steeds meer mensen om je heen met een burn-out, ongeneeslijke ziektes of iets dergelijks. Veel mensen gaan pas nadenken over gezonder leven op het moment dat het lichaam de eerste negatieve signalen heeft afgegeven. Ik dacht : "laat ik daar eens vooraan zijn." Daar komt bij dat ik mijn dochters graag een gezonde opvoeding wil geven en ik hoop dat ze mij later dankbaar zullen zijn voor de vele verstandige dingen die ze van mij geleerd hebben op dit gebied. Volgens mij is dit wellicht 1 van de meeste waardevolle zaken die ik kan overdragen (zoals kennisoverdracht vroeger ook ging).

Ik moet zeggen dat alles over voeding en gezondheid me vanaf de eerste letter heeft gepakt en me niet meer loslaat. Ik heb gigantisch veel gelezen maar merk dat ik nu steeds meer in een fase kom waarin ik alles toe wil en moet passen (en dat is niet altijd makkelijk). We zijn al redelijk ver, maar zoals velen zeggen het gaat stap voor stap. Dus, alle vlees is inmiddels biologisch, meer verzadigd vet (roomboter, volle yoghurt, rauwmelkse kaas, kokosolie, gekiemd tarwebrood), keltisch zeezout (incl Sole) en sinds vandaag de Blue Ice Royal (als vervanging van de Carlson Omega 3 en losse D3 5000. IU). Volgende stap is wellicht biologisch fruit en zo vallen steeds meer puzzelstukjes op z'n plaats. In ieder geval vanaf volgend jr een eigen moestuin (vierkante metertuin).

Ik verwacht een positieve bijdrage te leveren aan dit forum en hoop dat we veel van elkaar kunnen opsteken.

 
Welkom, satfat! Jij hebt de juiste insteek: voorkomen is beter dan genezen. Bovendien wil het uitblijven van klachten helemaal niet zeggen dat er geen sluimerende ziekteprocessen bij jou spelen. Deze pak je nu ook d.m.v. de juiste voeding en supplementen aan. Het zou mooi zijn als ze ook sluimerend overgaan, nietwaar? Lees ook de Alleen Lezen-artikelen.

Mike

 
Welkom, leuke naam :D en we zien je vast ook een keer op een lezing van Mike.

Goed idee, om ziekte voor te zijn. Ik heb MS, wat overigens niet betekend dat ik nu pas aan het nadenken ben over gezonde voeding. Ik ben er al vanaf mijn vijftiende ongeveer mee bezig. Maar ja, netjes luisteren naar voorlichtingsburo voeding, en wat de dokter zegt. Internet bestond nog niet, en de meeste boeken in de bieb waren zeer politiek correct.

Ik herken het wel, als je hier eenmaal begint, dan wil je steeds meer weten en lezen.

Ik weet zeker dat het de beste manier van opvoeden is, het goede voorbeeld geven, wat overigens geen garantie is dat ze straks geen junkfood willen/gaan roken etc. Maar ze hebben zeker een enorme voorsprong.

 
hi satfat, wat fijn dat je met gezondheid en bewust eten bezig ben zonder lichamelijke klachten! Ik wens je veel plezier met de nieuwe mogelijkheden. leuk je erbij te hebben!

 
Hallo satfat,

Wij zijn ook deze 'wereld' ingestapt met als reden; hoe kunnen we gezond blijven en gezond oud worden.

Inderdaad preventief bezig zijn. En het bevalt ons ook erg goed.

We zijn nu ruim 2 jaar bezig en we hebben enorm veel geleerd. En we zijn nog steeds aan het leren, het is allemaal reuze interessant.

We hebben in die afgelopen jaren ook veel bijzondere mensen ontmoet. Een nieuwe vriendenkring opgebouwd met mensen die gelijkgestemd zijn, waar je mee kunt praten op hetzelfde bewustzijnsniveau.

Veel plezier hier op dit forum en we zien uit naar jouw ervaringen/bevindingen.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.917
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan