Sadhguru

Zodra een of andere Indiase goeroe genoemd wordt krijg ik meteen jeuk dus ik dit heerschap opgezocht. Een Google search van 0,3 nanoseconde levert het volgende op:

Sadhguru Jaggi Vasudev (Mysore (India), 3 september 1957) of kortweg Sadhguru ("ware goeroe") genoemd, is een spiritueel denker en spreker die tevens optreedt als raadsman voor onder meer de Verenigde Naties, onderwijsinstellingen uit de Academic Ranking of World Universities (ARWU) en grote technologiebedrijven zoals Microsoft en Google.


VN, Microsoft, Google. Lijkt me duidelijk. Next!

Mike
 
hoi President Elect of Fryslan, heb je al iets over/van hem gelezen? Toevallig heb ik net een boek gekocht van hem op iemands aanraden. Ik ga dat boek zeker lezen. En n.a.v. jouw bericht hier, had ik zijn wikipediapagina gelezen en ik begon ook iets ´fishy´-achtigs te ruiken. Zijn tweede vrouw zou eigener beweging een soort van spiritueel toegewerkt hebben naar haar eigen dood in 1997 terwijl hun dochter toen nog maar 7 jaar oud was? Dat klinkt toch totaal niet logisch? Welke vrouw doet zoiets eigener beweging? Haar vader had aangifte van moord gedaan bij de politie en verdenkt Sadhguru van moord. Sadhguru is een man van zeer groot aanzien, dus logisch als hij met moord weggekomen is als de hypothese klopt. https://sadhgurukilledhiswife.wordpress.com/
 
Zodra een of andere Indiase goeroe genoemd wordt krijg ik meteen jeuk dus ik dit heerschap opgezocht. Een Google search van 0,3 nanoseconde levert het volgende op:




VN, Microsoft, Google. Lijkt me duidelijk. Next!

Mike
Die organisaties zijn inderdaad satanisch, desalniettemin blijft overeind dat je een evenwicht moet hebben tussen je fysiek, mentaal en spiritueel.
 
hoi President Elect of Fryslan, heb je al iets over/van hem gelezen? Toevallig heb ik net een boek gekocht van hem op iemands aanraden. Ik ga dat boek zeker lezen. En n.a.v. jouw bericht hier, had ik zijn wikipediapagina gelezen en ik begon ook iets ´fishy´-achtigs te ruiken. Zijn tweede vrouw zou eigener beweging een soort van spiritueel toegewerkt hebben naar haar eigen dood in 1997 terwijl hun dochter toen nog maar 7 jaar oud was? Dat klinkt toch totaal niet logisch? Welke vrouw doet zoiets eigener beweging? Haar vader had aangifte van moord gedaan bij de politie en verdenkt Sadhguru van moord. Sadhguru is een man van zeer groot aanzien, dus logisch als hij met moord weggekomen is als de hypothese klopt. https://sadhgurukilledhiswife.wordpress.com/
Ik was niet op de hoogte van dat verhaal. Sadhguru is dus een devil's agent die op zich iets predikt wat spiritueel juist is, zonder zelf spiritueel en qua recht correct te handelen. Zoals eerder gemeld. vind ik boodschap belangrijker dan boodschapper.
 
Ik bekijk al jaren you tube filmpjes van Sadhguru. Vond de serie youth for truth erg goed. Studenten stellen hem vragen en hij geeft een hele down to earth antwoord en geeft ze ook een andere manier van naar hun ogenschijnlijke probleem te kijken. Ook zijn rally for rivers was erg indrukwekkend. Hij heeft echt wat opgetuigd om India beter te maken. Heeft lokale overheid gemotiveerd om nu echt wat te doen. Hij heeft ook hele interessante ideeen over onderwijs, opvoeding, zaken doen. Ik vind hem een inspirerende man die ook nog erg grappig is.
 
Gaat niet alles om het vergroten van ons bewustzijn. Dat betekent niet blind een guru volgen, maar wel kennis nemen van andere mogelijkheden en ideeën. Vervolgens deze zelf onderzoeken, meenemen wat werkt en loslaten wat niet meer werkt.
 
Ik ben helemaal.geen goeroe, die energie is verkeerd. Ik ken maar 1 baas naar wie ik luister: the man upstairs.

Mike
 
Ik heb het vermoeden dat wij hetzelfde bedoelen, maar het anders zeggen. Misschien is meer context nodig. Wanneer iemand mij een idee of coach of meester probeert op te dringen dan zeg ik “ik ben mijn eigen guru”. Dat helpt mij juist om beter bij mezelf te blijven en mijn interne kompas te volgen, de intuitie, het lijntje naar boven, the man upstairs hoe je het ook maar wilt noemen.
 
Daarnaast vind ik het ook nuttig om kennis te nemen van andere ideeen en verhalen. Sadhguru vertelt ook verhalen uit de indiaase cultuur, daar is dat kanaal ook wel handig voor.
 
Hij is voor populatiereductie... "cut the number of feet" tijdens een preek over carbon footprints wn weet ik wat ;/.

Peace
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.470
Berichten
499.157
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan