Rozy stelt zich voor

Rozy

New member
Hallo,
Mijn naam is Rozy en ik en 46 jaar jong. Al vijftien jaar eet ik geen vlees meer van zoogdieren, soms wel vis en ontzettend veel groenten en fruit. Dit gaat mij nu ontzettend tegenstaan, omdat ik ook vage klachten ervaar, zoals koude rillingen na het eten en lichte spijsverteringsproblemen. Ik lees al een tijd mee met dit forum van Weston Price en wil nu mijn voeding omgooien naar meer vlees in mijn menu en ik ben al gestart met melk en kefir. Verder vind ik het fantastisch dat dit forum er is, ik haal hier heel veel motivatie en informatie uit. Ik miste afgelopen week dit forum al vanwege de hack, maar gelukkig zijn jullie weer terecht. ;) Ik hoop nog veel inspiratie hier vandaan te halen, want ik denk dat de methode hoe jullie eten mij ook goed zal gaan doen. Wordt vervolgd.....
 
Welkom Rozy,

Kefir is een goede keuze om mee te starten, een goed vervolg hierop de bottenbouillon, eventueel beginnen met kippensoep of een mengsel van kip en varken/rund.
 
Tanja,
Dank je wel en voor je tips.

Bottenbouillon lijkt mij een uitstekend idee, de kefir maak ik trouwens nog met Arla bio halfvolle melk (nota bene ook nog hoog gepasteuriseerd). Ik moet dus op zoek naar rauwe melk, dankzij dit forum weet ik al wat adresjes.

De knop is bij mij in iedergeval om en nu nog goede voeding aanschaffen. :)



 
Die arme kefir zal blij zijn als er rauwe melk komt ;) Slagroom in de kefir (mee laten fermenteren) maakt deze lekker romig.
 
Zo zielig is mijn kefir niet, want hij groeit als kool :) , maar ik weet nu dat rauwe melk het beste is.

Lia,
Bedankt voor je tips, ik had de site "Voeding is gezondheid" natuurlijk al ontdekt en ook daar haal ik mooie informatie vandaan.

Fantastisch wat jullie allen doen, zowel op dit forum, maar ook op jullie eigen sites.

Dan moet het toch wel goed komen, lijkt mij!
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.500
Berichten
519.626
Leden
8.647
Nieuwste lid
Syllie
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan