Relatie Dikke Darm en Bijnieren/Schildklier

Ik heb wel begrepen dat die teiggerpoints in stand blijven bij een aandoening van de schildklier.
De diagnose fibromyalgie die ik destijds kreeg komt denk ik eerder omdat ik mijn afvalstoffen niet kwijt kon.
Ik heb nog steeds wel een rommelende darm links in mijn buik. Maar ontlasting is daarentegen wel normaal.


http://kwintessentieel.nl/triggerpoint-behandeling-coaching/
 
Beste Binc,

Vitamine B12 wordt door zowel de nuchtere darm (=jejunum) als het ileum (=kronkeldarm) opgenomen. In het geval deze niet optimaal werken, kan er hierdoor een verminderde B12 opname ontstaan.

Ik zet er link met betrekking tot hun ligging in het menselijk lichaam bij
http://os1-prod.amc.nl/celbiologie/20132014/2.4/duda/graphics/Introdd.gif

Mij is bekend dat het inzetten van B12 leidt tot ontgiften en het afvoeren van afvalstoffen uit het lichaam. Vandaar dat het belangrijk is dat er de eerste 6 tot 8 weken ca. 1,5 liter water per dag gedronken wordt.
 
Ik ben aan een leverzuivering begonnen met hepudrain.
Besteld bij Ron Fonteine.
Ik wilde het rustig aan doen.
De reiniging met ei en Citroen merkte ik niks van.
Maar van dit wel.
Ik heb aanvallen van lichte diarree en gele ontlasting.
Is dit de bedoeling ervan?
Op internet kan ik er verder niet heel veel over vinden.
Heb mijn vetinname inmiddels wel wat verlaagd. Hou het bij kwark en verder groente en wat rijst mwt een klein stukje vlees.
Ik kan alleen de melk niet laten staan. Daarnaast voel ik mezelf niet ziek of slecht. Wel voortdurende honger ?
 
5 Ways to Prevent and Protect Yourself from Thyroid Related Reflux and GERD

www.forefronthealth.com
 
Dankjewel Romagi. Ik heb alles al geprobeerd uit wat er in de link staat. Zuiveringszout zorgt voor een steen in me maag. Betaine HCL maakt het maagzuur erger. T3 ook gehad maar geen effect van. Behalve slapeloze nachten. Nu ben ik dus maar weer aan de niersupplementen. Had hier nog een beetje van staan en heb zonet nieuwe besteld. Ik heb het idee dat dit wel helpt om de laatste loodjes weg te werken. Ik neem dus even geen betaine HCL.

Ook is mijn spijsvertering niet vertraagt of ontregelt dat er sprake zou zijn van verstopping of diarree. Ik kijk het voor nu even aan. Vloebaar gaat voor nu gewoon beter in combinatie met de voedingssupplementen voor de schildklier wat ik eerder schreef.
 
Uit de link die je hier neer had gezet.





3. Verhoog uw maagzuurproductie

Veel mensen proberen het probleem van een laag maagzuur op te lossen door supplementen of spijsverteringshulpmiddelen te gebruiken om de "zuurgraad" van het maagzuur te verhogen.

Toch lost dit het probleem meestal niet op.

Het behandelt het onderliggende probleem van het gebrek aan maagzuurproductie niet.

Er zijn veel dingen die bij dit probleem kunnen helpen.

Om te beginnen kan schildklierhormoon (T3) de onderliggende oorzaak van een lage maagzuurproductie helpen corrigeren.

Voor mijn klanten die moeite hebben met het verteren van voedsel, gebruiken we vaak koffie bij of na de maaltijd, omdat het bekend staat om het verhogen van zowel de maagzuur- als de pepsine-enzymproductie.

Een ander effectief hulpmiddel is het aminozuur Taurine.

Van taurine is aangetoond dat het de productie van maagzuur verhoogt gedurende twee uur nadat het is geconsumeerd, waardoor het een andere optie biedt om de spijsvertering te verbeteren.




Dan moet wel zeker zijn dat er geen sprake is van een histamine probleem. Koffie verergert histamine klachten en ontregelt de hormoonhuishouding. Vreemde oplossing. Lijkt op symptoombestrijding. Toch heb ik het idee dat deze site alleen kijkt naar schildklierproblemen en de bijnieren af doen als niet belangrijk. Dit hele bovenstaande stuk spreekt elkaar nogal tegen naar mijn idee.
 
Hoi Binc,
Ik had dat hele artikel nog niet gelezen, heb zelf geen last van maagzuur. Inderdaad gaat zijn website over de schildklier en niets anders. Maar iedereen haalt natuurlijk zelf iets uit zijn aanwijzingen wat in zijn straatje past.
Toevallig hadden we het hierboven over Histamine maar geen idee hoeveel mensen daar ook problemen mee hebben. Dus dan kun je koffie proberen. Ik zie het niet als symptoombestrijding. dan kun je alles wel symptoombestrijding noemen.
Ik vind zijn tips wel anders dan anders. staat me wel aan.

pepsine-enzymproduktie? Taurine? dit Eventuele verband heb ik nog nooit ergens gelezen.
 
Dat klopt. En ik denk dat daar ook een gevaar in schuilt als men de bijnieren hierin niet mee neemt en alleen de schildklier. De bijnieren zijn Prio nummer 1 en dan de schildklier.

Histamine problemen gaan samen met bijnierproblemen. Hij zegt letterlijk in zijn artikel:



3. Verhoog uw maagzuurproductie

Veel mensen proberen het probleem van een laag maagzuur op te lossen door supplementen of spijsverteringshulpmiddelen te gebruiken om de "zuurgraad" van het maagzuur te verhogen.

Toch lost dit het probleem meestal niet op.

Het behandelt het onderliggende probleem van het gebrek aan maagzuurproductie niet
.

Dus, eerst zegt ie dat het verhogen van maagzuur het probleem niet verhelpt.




Er zijn veel dingen die bij dit probleem kunnen helpen.

Om te beginnen kan schildklierhormoon (T3) de onderliggende oorzaak van een lage maagzuurproductie helpen corrigeren.

Voor mijn klanten die moeite hebben met het verteren van voedsel, gebruiken we vaak koffie bij of na de maaltijd, omdat het bekend staat om het verhogen van zowel de maagzuur- als de pepsine-enzymproductie.


Hier zegt ie dat het zaak is de oorzaak van het onderliggende probleem te zoeken. Maagzuur tekort is een probleem met de bijnieren. Evenals histamine. Koffie zoals hij adviseert verergert deze klachten. Waarom dan geen spijsvertering supplementen gebruiken iplv koffie?


Een ander effectief hulpmiddel is het aminozuur Taurine.

Van taurine is aangetoond dat het de productie van maagzuur verhoogt gedurende twee uur nadat het is geconsumeerd, waardoor het een andere optie biedt om de spijsvertering te verbeteren.

Dit zou zomaar kunnen. Taurine is een mineraal. Deze word slecht opgenomen bij een tekort aan maagzuur of spijsverteringsproblemen. Wellicht kan dit de reden zijn dat ik zelf geen effect van taurine en er last van krijg evenals maagzuur productie verhogen met beataine hcl. Persoonlijk denk ik dat deze laatste niet werkt bij een histamine probleem en men meer aangewezen is op speciale enzymen daarvoor. Maar dan wel in combinatie met de juiste voeding en geen dingen weglaten.




pepsine-enzymproduktie? Taurine? dit Eventuele verband heb ik nog nooit ergens gelezen.

Het is dat de software het niet toe laat om zoveel linken te plaatsen hier. Maar dit forum is er vol mee geschreven. Net zoals op de site voedingsgezondheid. Met welke artikelen die jij leest vergelijk je dit nu?
 
toevallig zit er in mijn magnesium produkt ook taurine.
Weet je nog dat ik een bijnier produkt had genomen en daar heel naar van werd zodat ik op bed moest gaan liggen. Sindsdien dat produkt niet meer gebruikt. Trouwens, dat verhaal van Mike legt het ook heel goed uit.

Forefront zegt"Toch lost dit het probleem meestal niet op.
Meestal niet dus vaak wel. dan moet iedereen zelf maar zien of ze met zijn suggestie iets kunnen en willen uitproberen. Hij zegt nergens dat zijn suggesties zaligmakend zijn. en zo voel ik het ook niet. Vergeet niet dat onze zoektocht altijd individueel is.

"gebruiken we vaak koffie". ook hier zegt hij niet dat het moet, het is alleen maar een suggestie.
Trouwens, heel veel mensen gaan naar het toilet NA de koffie. Had ik vroeger ook. Ik neem nu 1x per dag koffie, gaat al jaren goed, maar een 2e kopje heeft me ook wel eens "problemen" gegeven. Dus thuis zou ik dat kunnen doen maar onderweg never nooit.

Bij voeding is gezondheid lees ik ook vaak. Maar waar ik ook lees, het moet me "aanspreken".
Ik heb dingen gebruikt jaren geleden die ik kennelijk niet meer nodig heb, o.a. candida was hardnekkig. Plus ik heb dingen weggelaten omdat Lievergezond zo hardnekkig was - laat je gluten staan. Helaas, zolang ik niet weet waar mijn "ongelukjes" af en toe vandaan komen kan ik het ook niet oplossen.

Soms is het toch wel iets met voeding maar soms ook weer helemaal niet, d.w.z. ik kan het dan niet plaatsen.
 
Ik weet niet meer welke klachten jij ervan kreeg. Maar wat je zegt herken ik wel. Ik moest ook plat omdat ik ineens in stortte.

Hoe je het wil interpreteren wat forefronth zegt maakt niet zoveel uit. Het gaat mij om het feit dat hij koffie promoot en dat dit de
maagzuur eb de pepsine Verhoogt. De suggestie voor betaine hcl wat hetzelfde doet en een betere keuze dan koffie is, die zie ik niet.

Uiteraard individueel. De vraag is of koffie het probleem oplost of dat er andere klachten bij komen. Ik vind dit gewoon discutabel. Zeker als er ook sprake is van een histamine probleem. Wel begin ik sterk mijn twijfels te krijgen of betaine de oplossing is bij histamine. Voor mij werkt het niet meer. Al langere tijd niet. Misschien heb je ook wel last van histamine liesje. Ik gebruik nu anderhalve dag die nier supplement weer waar die dao enzymen in zitten en merk hier snel resultaat van.
Geen klachten momenteel als ik gegeten heb. Bij mij dus voeding gerelateerd. Misschien ook een idee voor jou?
 
Dat nier produkt staat me wel aan. Hoe heet dat ook alweer?

Wat ik lastig vind en dat zul jij ook wel hebben dat is dat ik inmiddels best wel veel slik. Vaak zit er gelukkig heel veel in 1 produkt, dus kan ik ook iets weglaten.
Ik heb natuurlijk ook de combi van die stoelgang/darmen en de schildklier en dat gaat niet veranderen. Een trage schildklier werkt op het hele lichaam en mijn darmen staan (min of meer) stil. Ik moet het er maar gewoon mee doen.





 
http://www.fysiofm.nl/myofasciaal-therapie/

Ik zie dat jij dit eens hebt gedaan. (had ik gemist).
Ik heb dit ook eens gedaan, 3x een behandeling gehad voor - uiteraard - mijn darmen.
Na de 3e keer had ik zo,n pijn aan mijn linker heup, echt van de behandeling, kon niet missen. want ik heb Nooit pijn in mijn heupen.
Ik heb me toen hier in de beurt laten masseren om daar weer vanaf te komen.

PS. Ik heb geen last van Histamine.
 
Ik denk dat je dry needling bedoeld. Daar kan je idd behoorlijke na pijn van hebben ja. Masseren daarna is goed. Maar het probleem weg krijgen met massage lukt niet zoals dat met die naalden wel lukt.

Dat vele slikken valt wel mee. Het doel heiligt de middelen denk ik dan maar. Voor nu hou ik het alleen even bij het nier supplement en gewoon de standaard dingen zoals levertraan. Kijken of de opname beter gaat die andere klachten ook stabiliseren. Ondanks dat ik zonder deze pillen goed sliep voelde ik me niet uitgerust als ik op stond en de rest van de dag ook niet. Merk daar nu wel al verbetering in. Vervelende is dat ook ik op die momenten koffie ging drinken om wakker te blijven. Koffie is ook weer een mineralen rover. Dan word het dus een cirkeltje. Vanwege dat het een mineralen rover is vind ik het advies van forefront gewoon vreemd om dit tijdens een maaltijd te nemen. Als ik koffie drink dan is dat een heel klein laagje bonen koffie met veel melk en boter. Misschien veranderd het idd niet bij je. Het is een zoektocht. Voor mij in elk geval niet iets om me bij neer te leggen.

Ik heb deze. Er is ook een variant met meer organen. De zwarte pot. Daar zit alleen minder nier in dan in de link hieronder.


https://www.ergomax.nl/ancestral-supplements-rundernier-grasgevoerd
 
Trouwens, in dit supplement zit selenium. Ik had eerder in een post van Ben gelezen als je jodium neemt je ook selenium moet nemen. Heb ik hier vaker gelezen niet alleen van Ben. In het verleden had ik al problemen bij extra inname van selenium. Ik werd telkens ongesteld. Daarna dus niet meer genomen. Maar toen ik dat schildklier protocol ging doen liet ik het ook weg. 2 weken geleden dacht ik bij mezelf, laat ik het nu toch maar nemen voor de zekerheid in combi met jodium. Ik had de klok erop gelijk kunnen zetten. Werd de volgende dag ongesteld. En 2 weken erna weer omdat dat de periode van mijn cyclus was.
Ik ga ervan uit dat dit niet gebeurd met dit supplement eigenlijk omdat het natuurlijker is dan de selenium die ik nam. Dat word dus ff afwachten.
 
Ik had deze producten al wel eens bekeken maar ik heb geen last van mijn nieren dus geen aandacht aan besteed, hoewel .......ik heb wat meer last met plas inhouden maar dat heeft te maken met een verzakking (waar ik gelukkig geen last van heb).Dat heeft een arts ooit tegen mij gezegd en toen had ik ook geen last.
Ik plas wel veel en vaak vind ik zelf. Natuurlijke produken hebben mijn voorkeur.
Ik heb onlangs jodium toegevoegd maar vergeet het ook wel eens in te nemen. selenium zit ook overal al in.
Pediaperm bv mag 4 zakjes, ik doe er maar 1.

De vraag is dus waarom selenium zorgt voor menstruatie.
 
Met onze jarenlange praktijkervaring hebben wij samen de Fascia Integratie Therapie ontwikkeld. Deze kennis dragen wij over aan fysiotherapiecollega’s via de opleiding voor fasciatherapie F.I.T. Wij hebben inmiddels honderden fysiotherapeuten getraind in deze methode, zowel in binnen- als buitenland.
Hier had ik een facia behandeling = GEEN naalden.
A.L. Kudus. amsterdam
 
Dan volgende keer even beter opletten als je de link plaatst. Als je erop klikt zie je namelijk een leeg veld. En aangezien jij het had over dat je dacht dat ik iets met fysio had gedaan dacht ik dat je het over de dry needling had die ook op de site staat waarvan je de link had geplaatst.

De behandeling waar jij het over hebt ken ik trouwens niet. Zelf nooit gedaan.
Maar goed, als het maar helpt. Zo niet dan heeft het ook geen nut.
 
Waarom het voor menstruatie zorgt. Geen idee. Ik zal het wel niet nodig hebben denk ik dan maar. Ik lees dat het bij mannen in elk geval de aanmaak van sperma een boost geeft en het zenuwstelsel werkend houdt. Wie weet is dit bij vrouwen de aanmaak van menstruatie. In elk geval, ik neem het niet meer in als apart supplement. Straks hou ik helemaal geen rode bloedcellen meer over ?
Wel in orgaanvlees zoals met die pillen. Dat heb ik al eerder gedaan en toen geen menstruatieklachten.

Hier denk ik ook geen last van de nieren. Eerder dacht ik van wel. Toen ik moeilijk kon plassen en eiwitverlies. Wellicht dat er wel iets zit. Geen idee. Maar slechte vertering is in elk geval wel een belasting voor lever en nieren. Het gaat mij nu om de enzymen die erin zitten en blijkbaar zijn vruchten af werpen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.468
Berichten
497.754
Leden
8.630
Nieuwste lid
Rene Collaer
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan