rechtsbijstandverzekering

Poekie

Administrator
Wij zijn onze verzekeringen aan het bekijken.

Wie van jullie heeft een rechtsbijstand verzekering?

Zo ja, waarom wel, zo nee, waarom niet?

Wij hebben de afgelopen 31 jaar zo'n verzekering gehad.

Toen we de verzekering zakelijk nodig hadden gaf de verzekeringsmaatschappij niet thuis.

We hebben de verzekering nog nooit nodig gehad en denken erover om het te beëindigen.

 
Wij hebben er nooit een gehad, ook vanwege dit soort verhalen en het risico dat je de verzekering nodig hebt is niet echt groot. beter is het wat te sparen zodat je wat achter de hand hebt mocht je advocaat nodig hebben. mijns inziens.

 
Verschrikkelijk zeg, opzeggen die handel.

Je kunt het het beste zelf eigenlijk doen: je eigen verweer.

Echt.

Ik heb bijstand gehad, fors voor betaald ivm arbeidsongeschiktheidszaken.

Wel gelijk gehaald, maar de prijs en achteraf denk ik: dit had ik echt beter zelf kunnen doen.

De advocaten en instanties zijn bereid op akkoordjes en zo te gooien waar je dat zelf niet zou doen.

Hier een interessant betoog van iemand die zegt dat je je eigen verweer moet doen en iemand die veel rechtzaken heeft gewonnen voor zichzelf.

Eustic Mullins, zowiezo een interessante persoon.

Advocaten en andere hoogwaardigheidsbekleders zitten vaak met elkaar in genootschappen waardoor advocaten ook niet altijd te vertrouwen zijn.

Ik heb het meegemaakt met een vriend, wiens advocaat hem min of meer forceerde met een ontslag in te stemmen toen hij overspannen was terwijl dat ontslag in zijn geval totaal uit de lucht gegrepen was en de tijdsdruk die werd uitgeoefend was helemaal niet in het belang van die vriend van mij.

Toen die vriend weer bij zijn positieven was, heeft hij het handelen van zijn toenmalige advocaat aangevochten en het verweer sloeg dusdanig kant noch wel en de advocaat was ook zo weinig onder de indruk van zijn leugens dat het duidelijk was dat hier nog iets anders aan de hand was: hij was ergens door onder druk gezet.

De persoon/collega die op het ontslag van mijn vriend had aangedrongen die was een Jesuit.

Dan zouden de bellen al redelijk kunnen gaan rinkelen.

Advies van Eustice Mullins: doe het zelf, huur geen advocaat in, ga altijd in de aanval.

Van mensen die geen advocaat zijn is men bang omdat die zich niet aan de rare regeltjes houden waar advocaten onderling wel aan moeten voldoen.

 
Wij hebben laatst wel een schikking kunnen treffen dankzij de rechtsbijstand. Wij wisten dat we aan het verkeerde eind zaten, dus wilden we de schade beperken.

Wij hebben dan ook wel volledige dekking en betalen daar op zich niet al te veel voor.

Ik denk dat het per geval verschilt waarvoor je bijstand zou willen en waarvoor niet. In de rechtzaal zou ik denk ik ook liever mijn eigen verweer voeren, aangezien ik advocaten ook voor geen meter vertrouw. Er zijn teveel voorbeelden van nare spelletjes die enkel maar om de duiten gaan en niet om het recht.

 
Als je lid van vakbond bent heb je bij arbeidsconflict via hen ondersteuning,als je lid vaan eigenhuis bent geldt hetzelfde bij problemen met je huis. Vaak zit er bij autoverzekering ook al rechtsbijstand. Dus vaak ben je dubbelverzekerd.

 
Dank voor jullie bijdrage.

We gaan het overwegen.

Laat het weten als we eruit zijn.

We hebben van de week net een nieuwe autoverzekering afgesloten en daar hebben we juist niet voor een rechtsbijstand verzekering gekozen ook niet voor een inzittende.

Weet je, je wordt voor van alles en nog wat bang gemaakt.

Laatst ook de WA verzekering. Daarin waren wij nog voor maximaal € 1.000.000,00 verzekerd.

De verzekeringsagent gaf aan dat dat tegenwoordig, naar Amerikaanse maatstaf, € 2.000.000,00 is.

Wij zeiden, dan doen wij dus € 1.000.000,00. Ja maar, was het.

Nee, we gaan niet hoger. € 1.000.000,00 wordt al eens wat.

Ze wisten effe niet hoe ze het hadden.

 
Misschien dat de vakbond bij arbeidsconflicten in het algemeen goed kan helpen, maar niet bij arbeidsongeschiktheid is in elk geval mijn ervaring. In mijn geval gingen ze aansturen op ontslag net als mijn werkgever. Toen ben ik vakbondlid-af geworden.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.463
Berichten
493.742
Leden
8.626
Nieuwste lid
RobertApank
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan