Ranzige vitamine D olie?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Siga
  • Startdatum Startdatum

Siga

Well-known member
Ik vond nog een halfvol flesje vitamine D op basis van olijfolie. Ik heb het flesje zeker een jaar geleden opengemaakt, maar een tijd niet gebruikt, omdat ik iets anders gebruikte.

De houdbaarheidsdatum is maart 2023. Er staat verder niet bij hoelang het houdbaar is na openen.

Kan ik het nog gebruiken of is de olie ranzig en/Of de vitamine niet meer werkzaam?

Vitamine D op basis van olijfolie lijkt mij onzin, staat er ook nog op het potje wat de bron is van de vitamine D want die kan niet uit olijfolie worden gewonnen.

Ik vond nog een halfvol flesje vitamine D op basis van olijfolie. Ik heb het flesje zeker een jaar geleden opengemaakt, maar een tijd niet gebruikt, omdat ik iets anders gebruikte.

De houdbaarheidsdatum is maart 2023. Er staat verder niet bij hoelang het houdbaar is na openen.

Kan ik het nog gebruiken of is de olie ranzig en/Of de vitamine niet meer werkzaam?

Als je wilt dat mensen je vraag vinden hoef je niet steeds een nieuw onderwerp aan te maken

Je plaatst je vraag in het onderwerp "Vitamine D" en je vraag komt bovenaan in de tijdlijn te staan

Elke archivaris weet dat er structuur in een archief moet zitten

Des te sneller kunnen anderen je onderwerp terugvinden op een later tijdstip

Vitamine D op basis van olijfolie lijkt mij onzin, staat er ook nog op het potje wat de bron is van de vitamine D want die kan niet uit olijfolie worden gewonnen.
Ik bedoel dat de vulstof van olijfolie is. De D is:Cholecalciferol.
Er is ook vitamine E( d-alfa-tocaferol) aan toegevoegd als antioxedant.

Als je wilt dat mensen je vraag vinden hoef je niet steeds een nieuw onderwerp aan te maken

Je plaatst je vraag in het onderwerp "Vitamine D" en je vraag komt bovenaan in de tijdlijn te staan

Elke archivaris weet dat er structuur in een archief moet zitten

Des te sneller kunnen anderen je onderwerp terugvinden op een later tijdstip
Tnx, goed te weten.

Je zou het moeten kunnen ruiken wanneer het ranzig is geworden, zeker wanneer je al een poos clean eet.

Los daar van zijn het meestal synthetische vormen die in supplementen gestopt worden. En is het suppleren van "losse" vitaminen iets waar ons lichaam niet voor gemaakt is.

Maar je schreef dat je iets anders gebruikte, dat is dan wellicht/hopelijk de levertraan met boterolie van Green Pasture?

• Leuk
Waarderingen: Binc
Tnx,

Het ruikt nog prima. Ik gebruik nu omega oliën van Amanprana, maar denk erover om over te stappen op levertraan, als deze op is..

Ik vraag me alleen af of daar wel voldoende vit D bij zit.

Tnx,

Het ruikt nog prima. Ik gebruik nu omega oliën van Amanprana, maar denk erover om over te stappen op levertraan, als deze op is..

Ik vraag me alleen af of daar wel voldoende vit D bij zit.
In de levertraan van Green Pasture zit juist de perfecte verhouding tussen vitamine A en vitamine D :love: daarnaast zit er vitamine E in en vitamine K2, allemaal in hun natuurlijke vorm, geen toegvoegde (synthetische) vitaminen. En als kers op de taart zitten de omega's er in, in de best opneembare (dierlijke) vorm.

Dr. Weston A Price (waar de grondvesten van dit forum grotendeels op gestoeld zijn) was een heel groot voorstander van RAUWE levertraan met boterolie, omdat die twee samen krachtiger zijn dan de twee los van elkaar.

Green Pasture maakt hun levertraan in het gedachtengoed van Dr. Weston A. Price, ik ken geen enkel ander bedrijf ter wereld die zo'n mooie levertraan maakt:
Rauw, zodat de omega's niet gaan oxideren.
Gefermenteerd, zodat er geen conserveermiddelen toegevoegd hoeven worden.
Met rauwe boterolie voor vitamine K2 (alleen het vet, dus geen lactose) en zodat die twee elkaars positieve werking versterken.

Bij Plent is de levertraan met boterolie het goedkoopst wanneer je code esther10 invult, dan krijg je 10% korting (ook op 4 andere merken: Plent, Big Food, Arthur Andrew Medical, Plantforce)

• Leuk
Waarderingen: Binc

Forum statistieken

Onderwerpen
4.594
Leden
8.684
Nieuwste lid
Shahin
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan